Side 16 av 36
Legg innLagt inn:19 okt 2007 22:13
av FireWalk
Da var ny AF gauge på plass. Fikk også fikset den irriterende eksos lekasjen mellom eksosmanefolden og turbo adapteren. Ene pinnebolten hadde skrudd seg ut og forsvunnet, fikk satt inn en ny nå. Forhåpentligvis sitter den.
Brukte noen skiver med spenn i samt jeg hamret litt på gjengene med hammern slik at de ble litt skjeve. Dette gjør at dem fungerer bortimot som n låsebolt. Da skal det mye til før de kommer ut igjen (de skal jo sitte fast oppi manefolden uansett).
Legg innLagt inn:19 okt 2007 22:15
av FireWalk
Skiftet forøvrig AF meteret fordi jeg ville ha et med viser på istedet for bare lys. I retrospekt så kunne det kanskje vært like greit med Lys, for den stepper motoren lager faktisk merkbar lyd når den flytter seg når det er helt stille i bilen...

Dog ikke direkte plagsomt, men så er jeg ekstremt sær av meg når det gjelder "Ulyder" i bilen generelt. Men er vel en vanesak

må høre godt etter for å høre den uansett..
Legg innLagt inn:19 okt 2007 22:33
av Larsen
Legg innLagt inn:19 okt 2007 22:53
av FireWalk
Larsen skrev:FireWalk skrev:Skiftet forøvrig AF meteret fordi jeg ville ha et med viser på istedet for bare lys. I retrospekt så kunne det kanskje vært like greit med Lys, for den stepper motoren lager faktisk merkbar lyd når den flytter seg når det er helt stille i bilen...
Dog ikke direkte plagsomt, men så er jeg ekstremt sær av meg når det gjelder "Ulyder" i bilen generelt. Men er vel en vanesak
må høre godt etter for å høre den uansett..
Du har tydligvis ikke grov nok eksos 
Hehe... får klage rett som det er.. Tør knapt starte bilen sent på kveldene lenger pga naboene blir så sure..

Bråker 3 ganger så mye som orginalt.. eller mer.. Skulle nesten ønske den var LITT stillere faktisk. Men går jo greit. Jeg syntes bilen godt kan buldre litt på utsiden, så folk hører det er motor i den

Men inni liker jeg å ha det litt stille. Blir fort litt sliten i hodet om man skal kjøre på langtur f.eks og man må høre på den konstante buldringen. Eller er det bare jeg som begynner å bli gammel kanskje? he he..
Uansett, har kjøpt en masse lyd-isolasjon som jeg har isolert kupeen med. Har hatt det inni dørene og ved torpedo veggene. Så Det er forholdsvis lydløst inni bilen. 0 støy fra hjul og drivverk. Hører så klart lyden av motoren, men det går iallefall an å høre seg selv tenke nå da.
er et tynt lag med isolasjon orginalt. Ca 2 cm tykt. Jeg har vel ca 10 cm isolasjon nå

Legg innLagt inn:19 okt 2007 23:16
av Larsen
Bruker selv brown bread i dørere. Tross at tykkelsen er noen mm så er forskjellen stor.
Nå om dagen må jeg faktisk kjøre med vinduet nede for å få lyden inn i kupeen

Legg innLagt inn:20 okt 2007 01:39
av FireWalk
hehe.. Da har du gjort bra jobb med å isolere!

de første månedene er det jo forøvrig bare kos med den brummelyden. Men etter hvert blir man jo lei den som alt annet. Jeg merka forøvrig veldig stor forskjell på lyden når jeg bytta fra orginal turbo til Garret GT3071r med ekstern wastegate

Legg innLagt inn:23 okt 2007 22:43
av FireWalk
Da kom pakken fra KO racing omsider. Trenger litt større luftfilter og innsug generelt nå som jeg har trimmet såpass. Merket at turbo trykket økte med 0,1 bar når jeg monterte på dette kitet. Det var egentlig overaskende mye... måtte kompensere ved å skru ned trykket på boostcontrolleren.
Ble en del mer lyd/bråk og litt raskere spoolup.
Har også fått nytt innsug til gass-spjeldet. Vet ikke om det gir noe mer effekt eller om det bare er bling bling, men vi får nå prøve å se. Tenkte jeg skulle ta en ny dyno test snart for å se om det ble noe forskjell. Har ikke fått montert sistnevnte enda, må få borret hull og gjenget til slik at jeg får inn temp sensoren.
Slik ser det iallefall ut:
PS: apexi kitet har jeg lagt ut for salg på privathandel.
Legg innLagt inn:28 okt 2007 13:18
av FireWalk
Så var det kalipperen fra helvete igjen da... (selv om det er andre siden)...
Overhalte alle kalipperene for et år siden ca. Tenkte jeg skulle bytte bremseskiver og klosser på alle 4 nå da jeg nylig har oppdaget at høyre kalipper bak henger litt.. Begynte å skulle demontere, og joda. Glideren har eiret seg fast. Pakningen har løsnet og det har kommet fukt inn.
Stod i 1,5 time og tok i så svetten sprutet for å få den vridd av... Faen altså!

Overhalte bremsene for å slippe akkurat det der noe mer..
Så nå må jeg frem med dremel og få pusset rent og satt det hele sammen igjen.. Har ikke fått delene jeg har bestilt så jeg blir vel uten bil noen dager nå da.. :\
Kan iallefall benytte anledningen til å få dem lakkert opp igjen nå da.. Lakken forsvant jo når jeg drev og kavet med å få dem av :S
Legg innLagt inn:14 nov 2007 00:00
av FireWalk
Får vel bare fortsette.. har holdt prosjektet nogelune oppdatert hittil, så hvorfor stoppe nå.
Legg innLagt inn:14 nov 2007 00:01
av FireWalk
Da har jeg fått gjort følgende:
1. Skiftet bremseskiver og klosser bak (venter fremdeles på slissede skiver forran)
2. Skiftet bremsevæske og luftet.
3. Fått på ny HKS SSQV dumpventil.
4. montert Temperaturmåler i taket i kupeen.
Legg innLagt inn:14 nov 2007 00:16
av FireWalk
Da har jeg bestilt meg ny Clutch også. Den orginale glipper når dreiemoment kurven for allvor begynner å stige. Jeg klarer fint å spinne på 1. gir, og den drar bra i 1 og 2. gir. Men på de resterende girene glipper den når jeg gir max gass på tørr vei. På våt vei spinner hjula på alle gir.
Clutchen er bare ca 1,5 år gammel og den er i tilleg så å si ikke brukt, så den skal være i veldig god stand. Det er nok bare det at motoren produserer mer effekt enn det clutchen klarer å overføre til drivverket, dermed glipper den.
Så nå må jeg ha en pucka clutch. Valget fant derfor på ATS Racing sin Custom laget CM clutch, 6 puck heavy duty.
Skal bli morro å få testet bilen med ny clutch og max effekt uten at det glipper!
Legg innLagt inn:14 nov 2007 09:41
av Marcus
Hva er prisen her da?
Fint å få høre om det ble noe bedre. Kjører du orginalkasse eller?
Legg innLagt inn:26 nov 2007 17:38
av FireWalk
Da var nytt innsug på spjeldhuset byttet. Dette skal ifølge dyno målingene til ATS racing gi hele 20 hk på en 400 whp MR2 turbo.

Den orginale snevrer seg inn som en trakt.
Har også montert ekstra dyse til vann innspruten, endelig..
Og i dag kom Clutchen også! Får nok ikke montert den med det første pga jeg trenger løftebukk.
Spesiel Clutch fra ATS racing, laget spesielt for MR2 turbo. Den skal ha holding power et sted mellom stage 4 og stage 5, men samtidig ha kjørbarheten til en stage 3.'
Gleder meg til å få på denne og teste hvordan bilen blir å kjøre!
Legg innLagt inn:26 nov 2007 18:04
av celicagt4205nord
hepp...utrolig å se hvordan du holder på med bilen din...må ligge utrolig mye penger å arbeid i den

er sikkert ikke noe du vil bli mint på...nå er det vell bare å nyte
Men lurte bare på...ser att den nye ssqv ventilen har fått nytt design...kjøleribber ser det ut som?er lyden den samme eller?
Legg innLagt inn:26 nov 2007 21:28
av FireWalk
celicagt4205nord skrev:hepp...utrolig å se hvordan du holder på med bilen din...må ligge utrolig mye penger å arbeid i den
er sikkert ikke noe du vil bli mint på...nå er det vell bare å nyte
Men lurte bare på...ser att den nye ssqv ventilen har fått nytt design...kjøleribber ser det ut som?er lyden den samme eller?
Det er i bunn og grunn samme ventilen, bare med nytt design. Lyden er den samme ja.

Ja det baller bare på seg...
Skal hive inn HKS kammene og kamdrevene samt fjærer nå til våren og mappe om igjen, så er det bare lakkering osv som står igjen. Da er motoren ferdig iallefall.
Håper å få ut en 400 hk på hjula eller noe..

Uten at det går særlig utover driftsikkerheten. Er vel potensiale for mer, men har ingen planer om å "finne ut" hvor mye motoren tåler med dette oppsettet... så legger meg litt under det som er teoretisk mulig.
