tid for en liten oppdatering
Nå som jeg snart får TRD delene og X tårnstag så skal jeg lage et lite "mini-prosjekt"
Idag mottokk jeg en pakke i fra
http://panvulk.meguiars.no som inneholdt:
NXT Tech wax "Med ESP(Engineered Synthetic Polymers), fremtidens lakkbeskyttelse. Gir et meget bra og langvarig resultat. Renser lakken, demper riper og gir maksimal beskyttelse til lakken med en sterkere polymeroverflate." Kun det beste er godt nok
Supreme Shine Microfiber - "Poleringsklut i vaskbar microfiber av meget høy kvalitet. Absorberingsevne uten sidestykke, ripesikker, og den bidrar til en dyp og klar, skinnende glans".
Som dere sikkert skjønner så skal jeg polere bilen min. Dette sattser jeg på å få gjort i morgen, da det er meldt fint vær. Skal først vaske bilen med avfetting på sidene, (selv om den ikke er ru, men vil ha vekk det lille som er) før jeg vasker hele bilen med bilshampo uten voks (flatene først og sidene etterpå. Bruker to svamper - En til hjulbuer/felger/inni og under dører(Bruker avfetting på felgene). og kanaler og en til selve flatene på bilen. Da unngår man i størst mulig grad riper). Så skyller jeg godt av og lar den tørke (går svakt over med syntetisk pusseskinn. Tørker flatene først og sidene etterpå, samt under dører). Så skal jeg da påføre denne Tech waxen. Legger på et tynt gjevnt lag over hele bilen med den medfølgende polerings-svampen. Inni og under dører, samt hjulbuer tar jeg til slutt med poleringsklut. Den skal tørke i 30min +. Skal så tørke av poleringen med microfiber kluten
Har selv høye forventninger til denne poleringen, da jeg har sett resultater etter bruk av denne waxen. Riper og ugjevnheter i lakken blir så godt som borte og det er noe av det nærmeste du kommer en nylakkert bil ved å behandle bilen selv.
Skal legge ut bilder i morgen når jeg er ferdig

Senere kommer også bilder av bilen med montert X-tårnstag (kjøpt av MR2 MK2) og TRD delene.
X-tårnstaget (brukt en sesong)
To be continued