TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#261309  av GhostRider88

se der ja. Tok seg veldig bra ut. Selv kommer jeg nok til å kjøpe den andre versjonen, den svarte med røde TRD bokstaver.

Har sendt en forespørsel til turbofun.no ang div TRD produkter. Gjør ikke noe før jeg har fått svar i fra de og hører hva de skal ha for disse delene:

- oil cap
- radiator cap
- fuel cap cover
- girkule

#261334  av Mr2Even

Nils skrev:Sikkert billigere på eBay ja. Ga 14.95£ for min fra Fensport. Kom på ca.300kr hjem i "kassa".
Legger ved bilde.
Bilde
Hvor får man tak i et slik oppbavaringsrom under cd spilleren? Kult med TRD produkter til bilen 8)

#261361  av Nils

Det "oppbevaringsrommet" kjøper du på Toyota. Koster ikke mange kronene. Mener å huske de sa at dette var noe som passet flere Toyota modeller fra samme periode.

#261370  av Mr2Even

Nils skrev:Det "oppbevaringsrommet" kjøper du på Toyota. Koster ikke mange kronene. Mener å huske de sa at dette var noe som passet flere Toyota modeller fra samme periode.
Ok, da blir det nok en sånn på meg. Eller er det noen har som har en til salgs kanskje?

#261547  av GhostRider88

NÃ¥ har jeg bestillt div TRD deler ifra Nengun.com. Men jeg har problemer med betalingen.

Jeg har valgt å betale via internasjonal transer til en bank i Tokyo, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

"Direct Deposit into an International Bank Account for customers outside Australia. Please remember to add the Order Number when depositing the funds.

Please Note* We allow 4 days for bank transfers until the order is canceled
Thank you very much for shopping with us, we really do appreciate it.

PLEASE NOTE: ADD THE EXACT DETAILS BELOW WHEN MAKING THE PAYMENT. DO NOT ADD NENGUN PERFORMANCE. IF ANY OTHER DETAILS ARE ENTERED, THE JAPAN BANK WILL REJECT THE FUNDS.

RICHARDS BRENT KIRK
BANK OF TOKYO MITSUBISHI,Ltd
FUKUOKA BRANCH
BRANCH NUMBER: 652
ACCOUNT NUMBER : 1855525
SWIFT CODE: BOTKJPJTFUK

Bank Address
1-12-7 Tenjin Chuo-Ku Fukuoka
Post code 810-0001
Ph 092-751-0731

The part number ordered on the customers behalf will be the part sent regardless what has been mentioned in the comment section on this site .
International Transfers must be made in Yen at the Bank exchange rate.
To fully satisfy this order 31,977 Yen must be paid into this account.

Hva menes med dette? Er det slik at jeg skal betale i to omganger, altså først 31,97 yen for så og betale hovedsummen på 279 us dollar til samme bank?

Legger ved bestillingsskjemaet så dere kan se om dere skjønner hvordan jeg skal betale. :)

HÃ¥per noen kan hjelpe.
Vedlegg
(102.5 kiB) Lastet ned 142 ganger

#261554  av MR2WideBody

GhostRider88 skrev:

Hva menes med dette? Er det slik at jeg skal betale i to omganger, altså først 31,97 yen for så og betale hovedsummen på 279 us dollar til samme bank?
Tror du har misforstått den der litt, 31977 Yen er veldig tilsvarende 279 Dollar, så det er nok bare den ene summen på 31977yen som du skal betale.. Stikk i banken så hjelper de deg med swift koder og hele greiene.. Skriv ut dokumentet og ta det med deg

#261557  av GhostRider88

MR2WideBody skrev:
GhostRider88 skrev:

Tror du har misforstått den der litt, 31977 Yen er veldig tilsvarende 279 Dollar, så det er nok bare den ene summen på 31977yen som du skal betale.. Stikk i banken så hjelper de deg med swift koder og hele greiene.. Skriv ut dokumentet og ta det med deg
Å tusen takk. ja jeg skjønte at jeg måtte ha bommet litt, men det står komma og da regnet jeg med at det skulle være med når jeg regnet ut hvor mye 31,97 yen var. Det tilsvarer 1,61kr :P

Skal stikke til banken en av de nermeste dagene så de kan hjelpe meg ;)

#261558  av MR2WideBody

Bare hyggelig, hadde en kompis som misforsto noe lignende for en stund siden, og jeg kjøper nesten bare deler fra japan så skjønte det fort

#261569  av peterK

GhostRider88 skrev:
MR2WideBody skrev:
GhostRider88 skrev:

Å tusen takk. ja jeg skjønte at jeg måtte ha bommet litt, men det står komma og da regnet jeg med at det skulle være med når jeg regnet ut hvor mye 31,97 yen var. Det tilsvarer 1,61kr :P

Skal stikke til banken en av de nermeste dagene så de kan hjelpe meg ;)
Gjorde noe lignende her om dagen, banken hjelper deg ikke stort, du får et papirark du må fylle ut, og det tar noe jævlig til tid. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det via nettbanken...

#261602  av CelicaTurbo

Jeg fikk god hjelp i banken første gang jeg gjorde dette, selv om de ikke er så vant til å se dette der heller. Men de fleste nettbanker lar deg nå gjøre slike utenlandsbetalinger selv. Som det står skal du overføre summen i valutaen YEN, og kommaet er et tusenskille mens vi her til lands bruker komma som desimalskille ;)

Det tar noen dager å overføre penger på dette viset og jeg foretrekker VISA om jeg heller kan det, men enkelte butikker vil ha slik forhåndsbetaling på større ordre. Vær obs på at det står der at om de ikke mottar pengene innen fire dager så kanselerer de ordren, om jeg forstår det rett? Fire dager er ikke spesielt lenge, det er omtrent så lang tid som det tar å overføre pengene så det vil i prinsippet si at du allerede burde vært i banken nå ;)

#261805  av GhostRider88

CelicaTurbo skrev:Jeg fikk god hjelp i banken første gang jeg gjorde dette, selv om de ikke er så vant til å se dette der heller. Men de fleste nettbanker lar deg nå gjøre slike utenlandsbetalinger selv. Som det står skal du overføre summen i valutaen YEN, og kommaet er et tusenskille mens vi her til lands bruker komma som desimalskille ;)

Det tar noen dager å overføre penger på dette viset og jeg foretrekker VISA om jeg heller kan det, men enkelte butikker vil ha slik forhåndsbetaling på større ordre. Vær obs på at det står der at om de ikke mottar pengene innen fire dager så kanselerer de ordren, om jeg forstår det rett? Fire dager er ikke spesielt lenge, det er omtrent så lang tid som det tar å overføre pengene så det vil i prinsippet si at du allerede burde vært i banken nå ;)
takk for tips

Stakk like så greit ned i banken i dag og fylte ut et skjema for utenlansk betaling der. Skrev også ned IBAN - "International Bank Account Number" til banken i Tokyo. Det skulle vist stå foran kontnummeret.
Overføringssummen kom på 31,977, altså litt over 1600kr.

Videre så la jeg ved hele bestillingskjemaet så når banken skal overføre pengene kan se på denne for nøyaktige detaljer.

Alt dette ble gjort i samsvar med en av de bankansatte, så alt skal ha gått riktig for seg Skjemaet blir fakset i dag og overføring/betalingen skjer mest sansynlig i marra.

Trur at alt er i orden nå.

#261806  av GhostRider88

kan jo like greit legge ut bilder av de delene jeg har bestillt, samt delenummeret om noen er intr i samme deler. :)

Fuel cap cover
nr 77315-SP000

Bilde

TRD - Oil Filler Cap - Silver
Toyota Screw type (Silver)12180-SP002

Bilde

TRD - Radiator Cap
Toyota S Type (Old Type) Relief pressure 147kPa(1.5kgf/cm2)16401-SP020 S Type

Bilde

TRD - Shift Knob
M12 x 1.25 Leather - MR2 - MR-S - Celica ZZT23# - JZX110 - Supra JZA70/JZA8033504-SP003

Bilde

Gleder meg til jeg får de. Vil pynte en del opp :)

#263475  av GhostRider88

tid for en liten oppdatering :)

Nå som jeg snart får TRD delene og X tårnstag så skal jeg lage et lite "mini-prosjekt" :P

Idag mottokk jeg en pakke i fra http://panvulk.meguiars.no som inneholdt:

Bilde

NXT Tech wax "Med ESP(Engineered Synthetic Polymers), fremtidens lakkbeskyttelse. Gir et meget bra og langvarig resultat. Renser lakken, demper riper og gir maksimal beskyttelse til lakken med en sterkere polymeroverflate." Kun det beste er godt nok ;)

Bilde

Supreme Shine Microfiber - "Poleringsklut i vaskbar microfiber av meget høy kvalitet. Absorberingsevne uten sidestykke, ripesikker, og den bidrar til en dyp og klar, skinnende glans".

Som dere sikkert skjønner så skal jeg polere bilen min. Dette sattser jeg på å få gjort i morgen, da det er meldt fint vær. Skal først vaske bilen med avfetting på sidene, (selv om den ikke er ru, men vil ha vekk det lille som er) før jeg vasker hele bilen med bilshampo uten voks (flatene først og sidene etterpå. Bruker to svamper - En til hjulbuer/felger/inni og under dører(Bruker avfetting på felgene). og kanaler og en til selve flatene på bilen. Da unngår man i størst mulig grad riper). Så skyller jeg godt av og lar den tørke (går svakt over med syntetisk pusseskinn. Tørker flatene først og sidene etterpå, samt under dører). Så skal jeg da påføre denne Tech waxen. Legger på et tynt gjevnt lag over hele bilen med den medfølgende polerings-svampen. Inni og under dører, samt hjulbuer tar jeg til slutt med poleringsklut. Den skal tørke i 30min +. Skal så tørke av poleringen med microfiber kluten :)

Har selv høye forventninger til denne poleringen, da jeg har sett resultater etter bruk av denne waxen. Riper og ugjevnheter i lakken blir så godt som borte og det er noe av det nærmeste du kommer en nylakkert bil ved å behandle bilen selv.

Skal legge ut bilder i morgen når jeg er ferdig ;) Senere kommer også bilder av bilen med montert X-tårnstag (kjøpt av MR2 MK2) og TRD delene.

X-tårnstaget (brukt en sesong)

Bilde

To be continued :)
Sist redigert av GhostRider88 den 22 sep 2007 00:47, redigert 2 ganger totalt.

#263480  av GhostRider88

hentet litt inspirasjon ifra denne karen ;) (Hopper over noen steg da..)

The ultimate car wash:

#263524  av CelicaGT

Litt ekstreme priser.... Står ute og vasker bilen i sollys og tar på avfetting ved siden av ein bil som står parkert....
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 102