TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 MK2 m/ 3vz-fte -> 3s-ge

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #350173  av Arne rebel

At du skrur bilen total ifra hverandre kommer nok ikke som en overraskelse 8) Alle timene som går med til "pirk" lønner seg alltid i enden av en oppussing, selv om jeg vet om et par andre ting som er mer lystbetont :wink:
 #351275  av Supramk3turbo

Blir strøkent dette Erling...Akkurat ferdig til ACR eller :D
 #351350  av arvid

Han har visst tatt seg fri og reist til varmere strøk....
 #351372  av erling

Da var jeg tilbake fra en uke i Dubai, måtte varme meg litt før våren :D Fikk levert en god haug med deler til lakk før ferien, men gjenstår mye arbeid enda før alt er klart til lakk.. Så bare å gi gass! :)

Så er jeg redd jeg ikke rekker ACR i år... Men skal gjøre en iherdig innsats så får vi se, legger opp til at bilen er kjørbar til de tider, men blir nok neppe baneklar så raskt.. Vi får se. :D
 #351615  av StianMK3

Vi får hive noe rask herder i klarlakken ;)
 #351644  av tojo

erling skrev:Da var jeg tilbake fra en uke i Dubai, måtte varme meg litt før våren :D Fikk levert en god haug med deler til lakk før ferien, men gjenstår mye arbeid enda før alt er klart til lakk.. Så bare å gi gass! :)

Så er jeg redd jeg ikke rekker ACR i år... Men skal gjøre en iherdig innsats så får vi se, legger opp til at bilen er kjørbar til de tider, men blir nok neppe baneklar så raskt.. Vi får se. :D

Coolt,kjenner vi deg rett er du ferdig fortere enn vi aner :-) Om den ikke blir baneklar,kan du jo stille utstillingsklart :-) Ser frem til en flott sommer :P
 #352852  av erling

Fikk noe mer leker i posten. Skulle egentlig bare ha quick steering pinion'en til tannstangen, men Twos R Us hadde masse annet kjekt som jeg trengte og, gulvmatter (med antiskli :wink: ) komplett pakningssett til t-taket, ståloms.br.slanger, etc. :D
CIMG3122.JPG
CIMG3122.JPG (1.58 MiB) Vist 1208 ganger
Så har jeg nå levert alle løse deler til lakk, med ferdig grovrengjort og nedmattede "innvendige" overflater. Lakkerer pusser og fikser alle utvendige overflater. Så da gjenstår "bare" selve chassis, går nok en god mnd med før det er klart til lakk. :| Har og noen middels spennende bilder fra moddingen av luftinntakene..

Fjernet midtstolpen:
31032010.jpg
31032010.jpg (456.26 kiB) Vist 1208 ganger
Etter nedsliping av det som stakk ut skrur vi fast formen, et vaniljeisbokslokk:
05042010.jpg
05042010.jpg (294.41 kiB) Vist 1208 ganger
Legger på noen lag med glassfiber:
03042010(001).jpg
03042010(001).jpg (281.18 kiB) Vist 1208 ganger
Fjernet form, tettet hull, grovsparklet og grovpusset. Resten fikser lakkerer:
07042010.jpg
07042010.jpg (332.68 kiB) Vist 1208 ganger
 #352867  av lasse

Tar du luftinntakene mine også? :mrgreen:
Er en helt sykt grom bil du har her, følger nøye med tråden din her inne, maken til forseggjort bilbygging skal man lete lenge etter!
Bilen din er helt riktig sånn som den er! Eneste jeg ville gjort i tillegg er 92+ leppa...
 #352979  av erling

lasse skrev:Tar du luftinntakene mine også? :mrgreen:
Er en helt sykt grom bil du har her, følger nøye med tråden din her inne, maken til forseggjort bilbygging skal man lete lenge etter!
Bilen din er helt riktig sånn som den er! Eneste jeg ville gjort i tillegg er 92+ leppa...
Takker for det :D

92+ leppa er allerede levert lakkerer. Snille Morten donerte bort sin orginale da han byttet til Greddy leppe :D
 #353297  av inzane2012

den anti-skli delen under gulvmattene funker ganske dårlig ;) mine sklir frem uansett, hehe :)
men husker at di toyota mattene som folk her gikk mann av huset for å få tak i til mr2 kom med hull i mattene og sånne tapper som du festa i gulvteppet og matta over, er nok den beste løsningen for å få dem til å slitte på plass :)

men du må huske å fortelle hvordan pakningene funka, for ganske sugen på å bestille di selv :)
 #357123  av erling

inzane2012 skrev:men du må huske å fortelle hvordan pakningene funka, for ganske sugen på å bestille di selv :)
Tror det er en stund til jeg får testet både matter og pakninger. :P Men de er jo orginale Toyotadeler så blir vel god gang :)

Sånn ellers går det ganske tregt med bilen. Mye jobb når alt skal pirkes på.. Men-men, den blir ferdig når scope of work er unnagjort, håper det er i år, men vanskelig å si. Så lenge resultatet blir bra er det det viktigste. :)

Et par ganske kjedlige bilder, men mye blodslit. Fant litt rust som måtte sveises, i forbindelse med at deler av fronten har vært byttet på bilen en gang før min tid. Så fikk ordna det + fresha opp skjøtene, og tatt endel yrsmått lakkrust hist og pist. Jeg har altså brukt ca 1,5 mnd fra fronten og bak til frontrute.. :P Dette lover jo godt for sommeren :mrgreen:

Front ferdig rustsveist,punktsandblåst, sparkla, matta ned og flekkgrunnet med airbrush:
15052010(002).jpg
15052010(002).jpg (425.46 kiB) Vist 1051 ganger
15052010.jpg
15052010.jpg (448.64 kiB) Vist 1051 ganger
15052010(001).jpg
15052010(001).jpg (446.8 kiB) Vist 1051 ganger
 #357142  av MR2turbo

Moro å se at det går såpass fremover! :-) har noe god zink-cromate epoxy grunning som beskytter stålet ganke godt der du sliper om du skal slipe mere. Er den gule som jeg har brukt endel av foran på den hvite... du kan få litt hvis du vil..:) passa pyntelista su fikk?
Vi skulle nesten stått side om side med din og min hvite, og montert, de er jo på samme stadie omtrent.. ;)
 #357169  av stianøverland

ser veldig bra ut :) anbefaler deg å grunne hele driten med epoxy eller syregrunning før du lakker. jeg gjør det på alt jeg lakker privat. får en mye bedre sikkerhet mtp rust, og det er veldig fort for at det blir fargeforskjell hvis det er forskjellige farger på delene (grunning her og der ,rød her og der ) sølv/grå dekker forholdsvis dårlig så jeg ville iallefall gjort det sånn :)

gleder meg til å se resultatet :)
 #357360  av JK86

erling skrev:Fikk noe mer leker i posten. Skulle egentlig bare ha quick steering pinion'en til tannstangen, men Twos R Us hadde masse annet kjekt som jeg trengte og, gulvmatter (med antiskli :wink: ) komplett pakningssett til t-taket, ståloms.br.slanger, etc. :D
hvor mye kosta det pakningssettet til t-taket a?
 #357379  av inzane2012

JK86 skrev: hvor mye kosta det pakningssettet til t-taket a?
vist du bestiller det fra twosrus.com så koster pakningen rundt døra og under glasset $105 mens pakningen på selve glasset koster $55 dollar, og med dagens lave dollar kurs så vil du nok spare en god del tusenlapper på å kjøpe det der mot hos din lokale toyota forhandler ;)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 25