TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• castrol celica

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #339592  av hmsilset

MOTORSPORTHUSET skrev:kom just inn igjen etter og ha satt i det nylakka mittkonsollet. :D
jeg skal ta bilder i morgen. :D
begynner å bli dette her :D Artig å se noe så sprekt bli bygd fra bunnen. Hadde vært fint om dere svarer på henvendelser på internettsida også.Har sendt inn forespørsel 2 ganger etter en downpipe.(måtte syte litt også;)
 #339599  av hmsilset

MOTORSPORTHUSET skrev:HM det var rart jeg har oppe mailen nesten hele tiden? og ikke fått noe om downpipe.
beklager mye

prøv denne direkte info@motorsporthuset.no
Ja,rart dette.Fylte ut det skjemaet.da sender jeg dit :D Er jo ikke store tingen å mase om,hehe.Men er fint å ha andre plasser
enn ebay og gamle deler å velge i i fremtiden.
 #339606  av Toyota-rav4-2002

MOTORSPORTHUSET skrev:tusen takk. det er den sjette gt4 og cs min så det var vel på tide med en værsting! :twisted:
Ikke værst det :o .
 #339704  av MOTORSPORTHUSET

bilder
Vedlegg
001.JPG
001.JPG (41.68 kiB) Vist 1331 ganger
002.JPG
002.JPG (31.67 kiB) Vist 1331 ganger
003.JPG
003.JPG (35.61 kiB) Vist 1331 ganger
004.JPG
004.JPG (49.38 kiB) Vist 1331 ganger
005.JPG
005.JPG (34.58 kiB) Vist 1331 ganger
 #339709  av Ã˜rjanN

Som sagt.. blir bare bedre og bedre ;).. Hvor skal du ha målerne da?
 #339713  av MOTORSPORTHUSET

jeg kan hente skiltene nå men jeg vil ikke det.
det er bare et lite skilt jeg har liggende fra jeg kjørte rally.
jeg skal har en skjerm i carbonplata. som er koblet med følerene til sprutet.
 #340104  av 300zx-tt

Bare porter du innsug å utblås på måfå,eller har du flowtesting av de?
Er rimelig mye som skal stemme under porting,bare nysgjerrig......
Mange som porter så det ser fint ut,men flowen er det så som så med,krever sin mann det.
Mulig du har peil på det,hvis ikke bør du flowteste de,burde vel det uansett.
 #340118  av MOTORSPORTHUSET

jeg flowtester ikke denne toppen jeg har gjort det med en tidligere som jeg portet ganske likt for 2 år siden og
den ga veldi bra resultater.
jeg regner veldig nøye ut i forhold til vor store ventilene er vor store kanalene må være
så porter jeg di så store som jeg må og jevner di så gått jeg kan.
jeglager grenrørene og insuget og gasspjeldet også ut ifra hvor mye som kan gå igjenom ventilene på max
i forhold til at det skulle vært en sugemotor.
og når det er gjort og man har turbo så blir det bra.
det er min mening og erfaring.
men det er klart hadde et f1 team fått frie tøyler med en slik topp så hadde det blitt bedre.
men det har funket til nå og jeg mener dette skal funke.
 #340119  av MOTORSPORTHUSET

egentlig må du tenke at du skal lage en 3sgte sugemotor med så mye hester som er mulig ut av den.
når du har gjort det så kommer turbokammene turboen og lavere komp. da blir det bra.

det er faktisk bedre og bruke 3sge topper en 3sgte topper ved værsting bygg.
 #340170  av 300zx-tt

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg flowtester ikke denne toppen jeg har gjort det med en tidligere som jeg portet ganske likt for 2 år siden og
den ga veldi bra resultater.
jeg regner veldig nøye ut i forhold til vor store ventilene er vor store kanalene må være
så porter jeg di så store som jeg må og jevner di så gått jeg kan.
jeglager grenrørene og insuget og gasspjeldet også ut ifra hvor mye som kan gå igjenom ventilene på max
i forhold til at det skulle vært en sugemotor.
og når det er gjort og man har turbo så blir det bra.
det er min mening og erfaring.
men det er klart hadde et f1 team fått frie tøyler med en slik topp så hadde det blitt bedre.
men det har funket til nå og jeg mener dette skal funke.
Men det høres meget bra ut....tror nok du får dette til å funke da.
Bare vet det er mange som porter uten minste peil på hva de gjør,bare tror
att er det større å glattere,ser fint ut så funker det.....
 #340199  av MOTORSPORTHUSET

ja det er mye tenking bak skikkelig porting.
jeg flytter faktisk hele utblåsninshullene på 3sgte toppene fordi den ene ventilen kommer fra helt i siden i vært hull.
noe som ikke er helt idielt på en racingtopp. men en må gjøre det beste ut av di. men insugene på di har veldi bra utganspungt.
skjønner ikke helt hvorfor toyota har lagd di sånn..? må være for di ikke fant noen andre plasser og ha dynamoen på celicaen. :lol:
 #340989  av MOTORSPORTHUSET

elektrisk servo ferdi.
resultatet ble først ikke helt bra men så skiftet jeg til vw audi el servo olje ifra atf så ble den super.
veldi ryddig og greit pumpe bak i bilen klamret slanger under bilen og opp til tanstangen.
så får jeg plass til dynamoen bak motoren istedenfor foran. og grenrørene får lov til og gå der di vill :D
og mindre dill på selve motoren. mange fluer i en smekk :D

så er det vannrørene under bilen som skal på.

jeg ser at inline motors i uk har tatt bilder og kopiert av blokka mi og lakt ut på siden deres.
følte meg litt stolt da. :lol:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 90