TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#263541  av GhostRider88

CelicaGT skrev:Litt ekstreme priser.... Står ute og vasker bilen i sollys og tar på avfetting ved siden av ein bil som står parkert....

ja så det der jeg også... Hadde jeg betalt så mye for en bilvask så hadde jeg krevd at den sto inne i et støvfritt rom...

#263586  av GhostRider88

ja da har jeg stått å holdt på med bilen siden kl 14:00 til 18:00. Vasket først inne i dører og under hjulbuer(med engen svamp og bøtte med bilshampo), før jeg vasket alle flatene og sidene med ny svamp og såpevann(droppet avfetting siden den ikke fantes ru på siden). Så tørket jeg den med pusseskinn ifra turtlewax (nytt) Tok flatene først. Under kanaler, hjulbuer og inne i dørene brukte jeg en microfiber klut. Når bilen var ferdig tørket så påførte jeg pollering under hjulbuer og inne i dørene samt rundt bensinlokket med poleringsduk. Så var det selve bilen sin tur. Brukte den medfølgende poleringssvampen som var med i NXT Tech waxen. La på alle flater først før jeg tok sidene. Var veldig lett å påføre og var god å jobbe med.

Da det hadde gått 30 min, så var poleringen tøket (gårhvit farge)
Tok først vekk poleringen under dører og hjulbuer med poleringsull. Så brukte jeg den nye microfiberkluten (Supreme Shine Microfiber) til å ta av poleringen. Gikk svakt over alle flater, før jeg til slutt tok sidene. (gikk over hver flate 3-4 ganger for å få en gjevn og blank overflate.

Ble meget fornøyd med ressultatet. Små riper ble mer eller mindre borte og lakken fikk en mørk og dyp fargetone. Ble en skikkelig shine-effekt 8) Og nå kan jeg bruke bilen som speil. Lakken ble utrolig glatt også. Vil anbefale denne poleringen til alle som vil ta vare på bilen sin. Den er vært pengene!

Dumpet en hentelapp i posten i dag også. Det er X-tårnstaget som har kommet, men rakk ikke å hente det i dag, så det blir nok hentet på mandag. Skal legge ut bilder når det er montert og motoren er vasket :)

Fikk tatt noen bilder i dag, men de er av dårlig kvalitet, da de er tatt med et dårlig digitalkamera på 2mpx....
Sist redigert av GhostRider88 den 08 mai 2019 00:14, redigert 1 gang totalt.

#263588  av BrennaRacing

Ble bra det der :D

Men tror du må gå over å tørke bort rester etter polishen. Ser litt hvite flekker her å der 8)

#263611  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Ble bra det der :D

Men tror du må gå over å tørke bort rester etter polishen. Ser litt hvite flekker her å der 8)
hehe ja så det på bildene jeg også ;) Men det er allerede gjort ;) Gikk over hele bilen etter jeg tok bildene med microfiberkluten :) Så nå er deb blank og fin til jeg skal ut litt senere. 8)

#263688  av GhostRider88

Kom over forumet Meguiar's Online. Og leste litt mer om NXT waxen.

Fant ut at bilen vil se blankere ut og riper vil bli mer dempet dagen etter du har polert den. Dette er fordi polymer har krysslinket seg. Dette tar 24-48 timer. Har ikke vært oppe å garasjen å sett enda pga regn, men skal opp å se iløpet av dagen ;)

Dette er grunnen til dette: (hentet fra Meguiar's Online)

"POlymers require time to bond and cross link, 10-15 minutes is about average drying time for the residue. After you remove the residue, the polymers that have bonded to the paint are still curing and cross linking, this process can take 12-48 hours depending on whose product your using. This is why many times a car that has been "waxed" with a polymer product like NXT looks better the day after."

:)

I morgen skal jeg hente X-staget tenker jeg, men er i et lite dilemma. Jeg vurderer å gjøre som Cato har gjort og, dvs å få en sølvshine metallic utførelse på det. Da vil jeg evt vannslipe og legge på grunning før jeg tar på sølvmetallic lakk og evt klarlakk. Vet ikke om dette blir litt for flashy..

Alternativt så skal jeg vaske og polere det slik at det blir blankt svart.

Blir enten som det øverste bilde eller det nederste. Hva mener dere?

Bilde

(som dette, bare i blank polert utførelse)

Bilde[/b]

#264271  av GhostRider88

Har vært oppe å knippset noen bilder av bilen nå. Alle små riper er blitt borte etter at polymerene har krysslinket seg.. Den ser rett og slett nylakkert ut. Kommer ikke så godt frem på bildene, men dere kan få et visst inntrykk på hvor blank og dyp lakken er blitt :D Beste er at dette er et ressultat som ikke blir borte med tiden, da dette har trekt inn i lakken og det er et hardt beskyttene lag oppå lakken ;)
Sist redigert av GhostRider88 den 08 mai 2019 00:15, redigert 1 gang totalt.

#264275  av ijb

fin bil du har :D fikk lyst pa mr2 mk2 eg nå :wink:

#264294  av GhostRider88

ijb skrev:fin bil du har :D fikk lyst pa mr2 mk2 eg nå :wink:
Tusen takk for det :D

Ble kjempefornøyd med ressultatet av poleringen ;) Ser som sagt polert ut.

Til Torsdagen skal jeg montere X-tårnstaget så nye bilder kommer da.

#264368  av _speedy

Bra resultat dette! :)
Vil anbefale deg å titte innom bilpleie-forumet på bilforumet.no, har selv lært utrolig mye der, og det er en hel verden av bilpleieprodukter å sette seg inn i.. :)

Ellers skal jeg snart bestille fra http://www.autogeek.net
Anbefaler også å titte innom forumet der :)

#264372  av GhostRider88

_speedy skrev:Bra resultat dette! :)
Vil anbefale deg å titte innom bilpleie-forumet på bilforumet.no, har selv lært utrolig mye der, og det er en hel verden av bilpleieprodukter å sette seg inn i.. :)

Ellers skal jeg snart bestille fra http://www.autogeek.net
Anbefaler også å titte innom forumet der :)
Tusen takk for det :D

Har faktisk vært innom der og fulgt den fremgangsmåten som er anbefalt der. Har også vært innom MEGUIAR's eget forum og fått masse tips derifra. var der jeg fikk tips om å bruke microfiberklut til å ta av poleringen så det ikke skulle komme riper, og jeg kan si at det funker :) Hadde nok ikke fått så bra ressultat uten å gjer reasertch førtst ;)

Ble kjempefonøyd

#264428  av GhostRider88

Da har jeg montert X-tårnstaget. Tok seg bra ut syns jeg. :)
Synes selv at jeg merker litt forskjell. Spess i svinger med litt høy hastighet. Men jeg er helt sikker på at den krenger mindre og en liten lyd jeg har hatt ifra bakakslingen når jeg kjørte over litt større humpler er helt borte :)

her er noen bilder:

Bilde

Bilde

#266152  av GhostRider88

Tok noen bilder da jeg var ute å kjørte i dag ;) Tok noen "refleks" bilder i også ;) :P

Var også innom toyota her hvor jeg bor og de spurte faktisk om jeg hadde hellakkert den :D hehe Morro å høre slikt ;)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

der kom visst jeg med også ;)
Bilde

#266183  av Tomera

Utrolig pen og strøken den bilen din!
Blir fasinert over hvor gått du tar vare på den =) Denne kommer til og bli ett samleobjekt av første klasse.
ett par tips som du har fått før:
- fjern dekktursen (det passer kanskje på Hilux Arctic Trucks,men ikke på en MR2,og ærtfall ikke på Aurora dekk)
- fjern den gule linsen i taklysene dine,slik at lyset blir hvitt. MYE penere.
Og hvor blir det av åpenfiltrert og eff. anlegget? :D 8)

#266203  av GhostRider88

Tomera skrev:Utrolig pen og strøken den bilen din!
Blir fasinert over hvor gått du tar vare på den =) Denne kommer til og bli ett samleobjekt av første klasse.
ett par tips som du har fått før:
- fjern dekktursen (det passer kanskje på Hilux Arctic Trucks,men ikke på en MR2,og ærtfall ikke på Aurora dekk)
- fjern den gule linsen i taklysene dine,slik at lyset blir hvitt. MYE penere.
Og hvor blir det av åpenfiltrert og eff. anlegget? :D 8)
Tusen takk for det Tomera :D Liker å ta vare på bilen min ;) hehe

SÃ¥ over til spm dine:

- Dekktursen blir, siden jeg liker den ;)
- linsene blir nok fjernet neste gang jeg skal skifte pærer :)
- Effektanlegg kommer det meget sansynlig. Skal nok kjøpe det TRD anlegget av Mr2Even når han har fått tak i det og tilpasset det til gti. Åpent luftfilter kommer det ikke ;)
- planer fremover: Montere TRD deler når de kommer, trulig effektanlegg til våren, vanlig service, holde den pen og ren ;)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 102