TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #347823  av magnesmurf

Nettopp :wink: Bedre å dekke den til :lol:
 #347827  av magnesmurf

Kanskje hvis man hadde lagt en anti skli matte i den :P
Men jeg har ingen bruk for den. Og den har ingen funksjon for min del.
 #347842  av magnesmurf

K&N filter i hus idag. Skreddersydd til bilen, så det er bare å bytte ut hele røropplegget.
 #347845  av SanAndre

Dette ser ut til å bli vanvittig bra :) Håper du blir å se på Rudskogen og diverse til sommeren, eller nå har du vel egentlig ikke noe valg lenger 8)
 #347864  av Stian AB

SanAndre skrev:Dette ser ut til å bli vanvittig bra :) Håper du blir å se på Rudskogen og diverse til sommeren, eller nå har du vel egentlig ikke noe valg lenger 8)
Ja ta deg en tur på noen treff i sommer, så kan vi TS-OGN folka prøve å samles..
 #347886  av magnesmurf

Gikk igrunn lei gatebil treffene omtrent når de ble overbefolket så til de grader. Får håpe dem utvider der etterhvert, sånn at det faktisk er plass til alle sammen.

Men jeg blir uansett garantert å stille opp på alle ts-ogn treff i drammen\oslo omegn til våren :wink:
 #347961  av magnesmurf

De eneste bilene jeg får jobbet med i kulda :P

Brukte hele tre modellbiler for å bygge den siste. Man får ikke kjøpt 94+ mr2 med t-tak i modellbil. Så da var det bare å lage en, av en 94+hardtop og en 91 modell targa.
I tilegg kom felgene fra en porsche.
mr2 modell7.JPG
mr2 modell7.JPG (622.38 kiB) Vist 646 ganger

Savner sommeren! Gleder meg virkelig til å kunne jobbe med bilen, og få på plass alle deler jeg har kjøpt! Stereo, interiør osv. Og ikke minst kjøre den! :D
 #347996  av Espen.R

her magne.

bilen er skitten etter siste tur enda desverre.
og mobilkamera aint shit, lover å fikse enda bedre bilder senere.

sånn litt om den i samme slengen da.

i baklysene er det dobble dioder på hver side, som lyser rødt.
er blå dioder i parklys hus, og hvite i grøftelys,
de blå og hvite er koblet på blitzere etc, så de blinker og hoiier som bare juling om en skrur det på.
felgene er med +5 offset, slik at de kommer lengre ut.
er også pålimte ´drift´ dekk på de felgene.
og ja, er skivebremser innenfor, for utseendes skyld ; )
alupotter har jeg og, og blå bodyklips, og blå hjulmuttre ; )
har også ganador lookalike speil liggende, ikke montert disse enda

Bilde

Bilde

Bilde
 #348137  av magnesmurf

Sikler mye på en slik rc-bil. Men får se hva økonomien tillater.
 #348138  av magnesmurf

Sikler mye på å bestille meg en del produkter fra twos r us nå.

Blir nok ikke på noen måneder, men hadde gjort seg med skikkelig understells oppgradering. Får se hva det blir til. Men skal forhåpentligvis flytte til en plass med mindre fartshumper til sommeren, så da hadde det gjort seg med Justerbare Koni dempere og Eibach fjærer :)

Mange ting som frister mye for tiden. Tror jeg må legge inn litt godt betalt overtid på jobb :wink:
 #348325  av magnesmurf

Nei. Ble K&N filter fra kollevold. :wink:
Da fikk jeg det til en grei pris og slapp å styre med toll osv.

Fikk også et deksel for å beskytte mot vann og varme. Blir vel et bilde når det blir montert :wink:
 #348341  av inzane2012

magnesmurf skrev:Nei. Ble K&N filter fra kollevold. :wink:
Da fikk jeg det til en grei pris og slapp å styre med toll osv.

Fikk også et deksel for å beskytte mot vann og varme. Blir vel et bilde når det blir montert :wink:
har vurdert å bytte selv lenge, men det står ganske langt nede på prioriterings lista, pluss at jeg syns lyden av viper filteret er ganske bra, kommer en fin liten suselyd når acis'n kommer inn ved 4500rpm ;)
og i følge pipercross så har vist det filteret ett desing på filterhuset som gjør at luften vistnok skal blir komprimert og akselrert inn til innsuget noe som skal gi mer luft og kaldere luft til motoren :) og dette har vist gitt opptil 10hk ekstra med bare filteret på testbilen demmers som var en renault av noe slag om jeg ikke husker helt feil ;)

men tar det med ei kasse salt og nyter lyden jeg ;)
Using 'velocity air force', each Viper air intake directs cold air directly into the engine. The cold air feed takes air from an area of cold, dense air straight into the Viper's inlet, swirling it through a unique Pipercross reverse-flow air filter contained within a carbon fibre heat shield, then into a ram pipe to increase the air pressure before feeding it into the induction system.
ps. var vist en Citroen Saxo 1.6 16v VTS som var testbilen ;)
 #348362  av magnesmurf

Ville tatt alle slike tall med en klype salt. KN påstår at filteret mitt skal gi 6hk ekstra i en mr2. Men tipper at det rèlle tallet ligger nærmere 0,6 hk :wink:

Vil tro at begge filtere er ganske like når det gjelder lyd og ytelse. Grunnen til at jeg valgte KN var som sagt tilgjenglighet, da jeg bor i nærheten av kollevold rallyimport. Samt at det så veldig kurrant ut å montere da det fulgte med egen slange med plass til alle sensorer.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 103