TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #404552  av ArildM

Kjenner følelsen. Har gått gjennom veel mange motorbytter på AW11en jeg har nå. Uten at jeg føler at det er selvforskyldt. Kjipt.

Kan jo være at du er heldig og at du bare kan bytte rådelagrene. Så lenge veiva ikke er skeiv da. Da holder det å ta av bunnpannen og bytte lagrene fra undersiden. Er en litt enklere operasjon enn å måtte plukke ut hele motoren og bygge den på nytt.
 #404556  av MR2i

Rådebank har man ikke ved et spesifikt turtall vel?
Den hørte jeg i hvertfall veeeldig godt uansett turtall så lenge jeg ikke hadde belastning på min MR2 når den kvelda..
 #404565  av 3rlend

jeg tror/håper jeg har vært heldig at bare lagrene har fått seg et kakk å ikke veiva, er som du sier da å bare ta ned bunnpanna å skifte.
å får å si det slik, de siste 10km jeg kjørte hjem til meg selv, så ble lyden ikke noe bedre :P

spesifikt å spesifikt, på lavt turtall (under 2000) er et ikke antydning, 2-4k er det mye stygge lyder.

jeg blir rett å slett deprimert. trengte et par timer for meg selv å surke igår kveld.
Blir vel til att jeg bestiller acl race lager og smekker oppi :)
 #404573  av MR2i

Da jeg fikk rådebanken min, hørte jeg det tilogmed når jeg startet. Og når motoren var varm var det nok å gi gass og slippe opp mens bilen sto stille. Alt over 2000 RPM var håpløst.. Men nå har motoren din sikkert nettopp fått lyden, så det er kanskje ikke så ille som motoren min var.
 #404574  av 3rlend

hmm.. Jeg synes det er helt fantastisk merkelig.
var liksom ingen forvarsler på noe som helst, plutselig begynte klakkelyden bare :P

anyways. noen bilder av div drit:

nye innerskjermer
Bilde

ats oppborret org fuelrail med supra 550cc dyser
Bilde

walbro 255lph pumpe :)
Bilde

bilen på verkstedet
Bilde

tjææ.. for at jeg hadde lyst å ta bilde :P
Bilde

tenkte jeg skal i nærmeste dagene kaste bilen på bukken å skru ned bunnpanna å inspisere.
 #404577  av ArildM

Akkurat samme som i 20v motoren min. Den går fint, eller du hører ikke noe, på tomgang. Alt over 2000 høres helt trasig ut.
 #404589  av 3rlend

Er ikke annet å gjøre en å skru av bunnpanna å sjekke.
Mulig dette kan utvikle seg til et 5s prosjekt :p
Håper litt på det. Samtidig ikke :p
 #404592  av 3rlend

Hadde jo vært kult da :)
Men tror egentlig at det blir 3s med 20g turboen denne sesongen :p
Får se hvordan februar lønninga blir.
Drar en snartur til egypt om 2 uker:D
 #404596  av FT86

Var noe drit at du fikk rådebank da! føler med deg :)
 #404626  av 3rlend

Det er ufattelig trist!
Men kan ikke la litt motgang stoppe meg :D
Lever i høy optimisme om at det bare er lagrene :)
 #405695  av 3rlend

Sitter å kjeder meg på gardermoen nå så tenkte jeg skulle skrive et lite innlegg her.
Er på min vei hjem fra egypt, men rakk akkurat på Muse førte håret ikke siste fly hjem så må vente til klokken 8 imorgen/dag tidlig.

Motivasjonen og skrue lysten er på topp! Håper på å få tilgang på bukk i løpet av helga så jeg får sjekket rådene/veiva visuelt.
Acl race lager er klare til montering. Rangle? :p
Sist redigert av 3rlend den 06 nov 2012 01:32, redigert 1 gang totalt.
 #405696  av Rangle

ACL lagrene ligger "klare"!
Drar "hjem" på Fredag, og skal få ut pallen med deler som lagres for en kjøper, av varebilen og finne frem lagrene (godt pakket :P )
Regner med lagrene er klare på Lørdag 8)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 64