liten respons fra og se motorbygg men kommer litt bilder alikevell.
fra motor raste ble det kjøpt ny motor over en øl på lørdag. hentet på søndag og gammel motor utmontert søndag kveld. på følgene uke ble det konvertert fra 16v til 20v oppsett i motor rom. tilpasset manifold. egen løsning på vann inn/ut (eneste i verden tror jeg med dette i en mk1 mr2 og i tilegg elektrisk vannpumpe og freste nye vannkanaler/vannretning i toppen).
nytt ledningsnett og gate mappet. alt dette før 2 dager trackday neste helg. på veien møtte jeg på 2 stk tur retur drammen pga defekt vvt hjul på donor motor og diverse. pga an koblinger på bensinsystemet mitt måtte overganger skaffes og sveises.
saab dyanamoen fikk nye coustom braketter og montert under innsuget. vannpumpe måtte festet på nytt. blende lokk i bak toppen og ut ven manifold måtte blendes. nytt vann ut/inn ble sveiset til og passe tidligere løsninger. regreim hadde toyota på asker på lager. +++++++++ mye mer og småtteri i tilegg til at jeg hadde daglig drift på verkstedet, hund og kjæreste.
torsdag startet den, fikk tatt av noen barne sykdommer. gatemappet fredag og litt på rudskogen lørdag og fungert plett fritt siden den gang begge dagene på trackday og på nurbrugring og gp banen så tommel opp til 20v silvertopp.
takk til alle som stilte opp. speedparts, vegarnilsen transport, tools/hydroscan skjetten, underground racing min bror og alle vennene som fisket og hjalp til.
søndag
om man ser nøye ser man elektriske vannpumpe og alle løsningene som måtte til.
løsninger på diverse
dagen før trackday. startmap
fylling av væsker
fikk alu innsuget akkuratt i tide
likte slutt resultetet under med nye eksos i 3 tommer og alt vasket, galvet og lakert!
etter noen pass på banen men auto tune er det bare små justeringer til før full gass resten av dagen og søndagen
hyggelig stemning i teltet uten om regnet
