Side 17 av 19

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:26 jun 2013 09:11
av steffen karlstad
phu....

silvertop convertering på 3 dager tar på.

-sveiset om vann hus ut fra top så man får brukt orginale vannslanger, blendet vann ut på toppen bak og frest opp kanalen i toppen så man får utak til varmeapparat og temp sensor. blokket vann ut fra topp ved manifold.

-nytt ledningsnett til autronic med vvt styring osv.

-bygd om til blackstop luftboks på itb.

-tilpasset turbo manifold.

-satt inn 2jz supra dyser

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:26 jun 2013 14:37
av ArildM
Byttet bare vannslangene på min motor jeg, synes det var enklere :lol: 8)
Fått startet opp da?
Snakker om raskt motorbytte 8)

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:26 jun 2013 22:53
av steffen karlstad
Ja har du noen detaljer bilder på hvordan du har gjort hele vann systemet?

Startet i dag og alt funker uten om sirkulasjon på vannet til varmepparat!

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:26 jun 2013 23:39
av ArildM
Se vedlegg :)
Kommer inn, gjennom oljekjøleren, inn på motoren, og så tilbake til normal føring for AW11.
Slangene til varmen ser du også på bildet.


Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:04 aug 2013 21:47
av steffen karlstad
hadde en nydelig to dager trackday på rudskogen med alt satt opp og kos. bilen fungerte i sitt gamle seg bare med 8500rpm til rådighet. hadde 84 på vannet og 110 på olje. det er godkjent.

nå er bilen på ringen der jeg har fått kjørt mange runder løpet av helga og skal kjøre på gp banen på onsdag (ikke nurburgring). kjørte i fjor der kombinert gp banen+ringen men denne gangen bare gp banen (samme som formel 1 banen)

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:08 aug 2013 19:39
av steffen karlstad
Perfekte forhold hele uka masse runder på nord sløyfa, 200++ flere steder selv på halv fuktig føre! og en dag på gp banen (formel 1 banen) uten feil og bare kos! Film kommer;) høyderen var lån av en kompis sin m3 på ringen noen runder med cup understell og r888!

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:08 aug 2013 20:24
av ArildM
Gleder oss til video :)

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:19 aug 2013 18:50
av steffen karlstad
kose bilde fra pitlane gp banen nurbrugring :D

ble over 15 runder. film kommer så fort pc kommer fra service. skal lage en youtube kanal med fimer fra nordsløyfa, rudskogen, våler, gp banen osv...

Bilde

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 12:33
av steffen karlstad
liten respons fra og se motorbygg men kommer litt bilder alikevell.


fra motor raste ble det kjøpt ny motor over en øl på lørdag. hentet på søndag og gammel motor utmontert søndag kveld. på følgene uke ble det konvertert fra 16v til 20v oppsett i motor rom. tilpasset manifold. egen løsning på vann inn/ut (eneste i verden tror jeg med dette i en mk1 mr2 og i tilegg elektrisk vannpumpe og freste nye vannkanaler/vannretning i toppen).
nytt ledningsnett og gate mappet. alt dette før 2 dager trackday neste helg. på veien møtte jeg på 2 stk tur retur drammen pga defekt vvt hjul på donor motor og diverse. pga an koblinger på bensinsystemet mitt måtte overganger skaffes og sveises.
saab dyanamoen fikk nye coustom braketter og montert under innsuget. vannpumpe måtte festet på nytt. blende lokk i bak toppen og ut ven manifold måtte blendes. nytt vann ut/inn ble sveiset til og passe tidligere løsninger. regreim hadde toyota på asker på lager. +++++++++ mye mer og småtteri i tilegg til at jeg hadde daglig drift på verkstedet, hund og kjæreste.
torsdag startet den, fikk tatt av noen barne sykdommer. gatemappet fredag og litt på rudskogen lørdag og fungert plett fritt siden den gang begge dagene på trackday og på nurbrugring og gp banen så tommel opp til 20v silvertopp.

takk til alle som stilte opp. speedparts, vegarnilsen transport, tools/hydroscan skjetten, underground racing min bror og alle vennene som fisket og hjalp til.


søndag

Bilde

om man ser nøye ser man elektriske vannpumpe og alle løsningene som måtte til.

Bilde

Bilde

Bilde

løsninger på diverse

Bilde

Bilde


dagen før trackday. startmap
Bilde


fylling av væsker
Bilde

fikk alu innsuget akkuratt i tide

Bilde

Bilde

likte slutt resultetet under med nye eksos i 3 tommer og alt vasket, galvet og lakert!

Bilde




etter noen pass på banen men auto tune er det bare små justeringer til før full gass resten av dagen og søndagen

Bilde


hyggelig stemning i teltet uten om regnet


Bilde

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 12:38
av ArildM
Takk for bildeupdate. Mye kule løsninger her ja, tydelig mye custom for en som har lekt litt med 20v før. Knallfornøyd med min i alle fall. 4age v2.0 kan en vel si :D

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 13:50
av steffen karlstad
fått meg ny biltralle også. (ikke min trek bil, far sin kia :oops: )

Bilde

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 16:47
av ArildM
Nice :D Var det sånn at du hadde C60 kasse på din? Har en C60 kasse med LSD på hånda, men usikker på hvor mye jobb det blir, vet ikke om clutchkåpa fra C52 er bare å flytte rett over eller om man må justere noe (skal ettersigende passe rett over, men noen snakker om at det må shimses). Stikkakslingene henter man vel bare fra MR2 NA, samt litt trimming av giroverføringa (må vel borres og taes ut på andre sia). Hadde vært morsomt å få inn et gir ekstra, samt finere utveksling på gir 1-5... C60 finnes i en del varianter, men de fleste er fint gira :)

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 22:36
av steffen karlstad
ArildM skrev:Nice :D Var det sånn at du hadde C60 kasse på din? Har en C60 kasse med LSD på hånda, men usikker på hvor mye jobb det blir, vet ikke om clutchkåpa fra C52 er bare å flytte rett over eller om man må justere noe (skal ettersigende passe rett over, men noen snakker om at det må shimses). Stikkakslingene henter man vel bare fra MR2 NA, samt litt trimming av giroverføringa (må vel borres og taes ut på andre sia). Hadde vært morsomt å få inn et gir ekstra, samt finere utveksling på gir 1-5... C60 finnes i en del varianter, men de fleste er fint gira :)


Har c64 fra lotus exige slik at gir overføringer er på riktig side, 94 modell na aksler, 2000-2004 modell torsen diff.
Aygo simringer. C52 clutch hus og 2000-2004modell modell act clutch på orginalt svinghjul.

C60 (6gir som alle 60serie er) og c56 (5gir som alle 50 serie er) brukes på motorsvake/med noen untak på utgaver av corolla, mr2 osv. mens c64 er kun brukt i exige, celica t sport, andre høy effekt orginal motorer (2zzge) og tåler Gire på 9000rpm. Aner ikke hypen rundt bruke c60 rundt om, er en svak kasse sett opp mot c64. Brukes jo i exige cup med sliks og over 300hk.

Samme som folk handler svakere cluther til 4age 16/20v når man bare kan kjøpe til 1zzge/2zzge fra lotus eller act så lenge man bruker 200mm svinghul fra 4age 16v. Utvalger er litt større da. 1zz/2zz deler samme utløser lager og clutch som 4age 16v.

Jeg har en slik kasse med alt av simringer, aksler og er bolt on i bilen med sperre for ca 14...

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 22:37
av steffen karlstad
Slepper man borre og kødde, orginal starter passer og alle innfestninger og spedowire osv

Re: Mr2 mk1 4agte " trackday"

Legg innLagt inn:21 aug 2013 23:13
av ArildM
14 lapper for alt? Da tar jeg en slik en i vinter :)
Må bare komme meg etter totaloverhalinga.
Har et litt gåent utløserlager i min, så hvorfor bare ikke bytte til 6trinnskasse når man først skal av med den :mrgreen:
Skulle trolig få c60 kassa for rundt 7 lapper ferdig overhalt, så ikke noen dårlig deal det heller da. Pusher jo ikke mer enn 160-170hk i blacktoppen da, så det er ikke såååå mye effekt. Men hvorfor ikke bruke c64 hvis den er mye sterkere :)