TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #452798  av lasse
 
celicat23 skrev:Drømmebil nr.1 og ikke akkurat noe du ser hele tiden i norge:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72905592

(ferrari f40)

Jepp, sitter og prøver å finne ut hvilke organer jeg kan klare meg uten, og hvordan jeg skal klare å få solgt dem...
F40 er snadder!
 #452804  av ArildM
 
Bare det å ha en F40 i garasjen da. Kunne bare stå der hele forbanna tia, og se på den.
Men enn å ta den ut da og tømme et par gir på noen fine strekninger? 8)
Da blir selv et Toyota hjerte svakt :wink:
 #452820  av Makk
 
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68391801

Jeg sliter litt med og forstå, er det der en 3SGE som er satt på turbo og skiftet innmat etc?

Var tatt ut så lite med trykk for et slikt smibygg! 3rd gen kjører jo 1.1-1.2 med stock innmat, den motoren der burde da vel klare seriøse nummer, er det i toppen problemet ligger kansje? Han skriver jo at toppen er overhalt, naturlig og anta at den også er spandert på bedre ventiler/fjører etc!

Hadde vært moro og visst om det der sto i vognkortet godkjent, for bilen ellers så jævla bra ut, kaste ut de bøttestolene og få i originale skinnstoler som er helt awesome og kjøre langt med så har man en superb langcruiser og trackday bil!

Noen her inne sin?
 #452821  av ArildM
 
Så på den der jeg også.
Skjønner ikke helt hvorfor han har turbokonvertert en 3sge motor, og kosta på 50000+++ på et relativt heftig oppsett, når man får 3sgte motorer kastet etter seg?
Er jo om man ser etter innsug i alle fall en 3sge motor, så det virker jo som om han rett og slett har satt i smidd innmat med lavere komp i en 3sge motor. Nei det var en litt forunderlig bil.

Ser ut som no krimskrams nedenfor døra på dette bildet også:


Den bør være godkjent med turbo, noe jeg tviler den er, om den skal vær verdt i nærheten av prisen den er annonsert for :wink: Nytter ikke å kaste inn alt det han har brukt på motor i salgssummen.
 #452822  av Makk
 
Dumt at skiltnummerene er bare ræl.

På min godkjent ombygde står det 2.0 GT-1 i vognkortet, det står det ikke på gamle GTI'en av same "revision", der står det bare Toyota MR2... "GT og GT-S" modeller er turbo modellene originalt, mens 3SGE'ene er bare "G og G-Limited" dvs vognkortet er forandret fordi bilen er ombygd til en annen original levert modell.

Om jeg ikke har skivebom da.

Morsom finurlighet å se etter da jeg har ikke sett noen GTI med det i kjøretøyinfo, godt mulig jeg har rett tilogmed, lett og spotte godkjent ombygde om jeg har rett da.
 #452826  av lasse
 
Har sett denne bilen selv, og den så ålreit ut for meg.
Såvidt jeg husker, så fikk han med en 3sge motor med smidd innmat når han kjøpte bilen, virket som han hadde god peil på motorskruing.
Har solgt ham noen deler opp igjennom, blandt annet felgene, de hadde jeg selv på "vinterdriter'n" med 3vz jeg hadde for noen år siden. Angrer på at jeg solgte dem egentlig, smidde og veldig lette felger i gode bredder/innpress for MR2...
 #453164  av ArildM
 
Var litt ymse med den der :) Tror Hans Martin her inne fikk tilstandsrapport på den.
Kul bil da :)
 #453167  av lasse
 
Makk skrev:http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... s=73929426

Ser bra ut !

Gamlebilen til "Master" her inne, og en kompis av meg hadde denne en periode for ett par år siden.
Såvidt meg bekjent er eierhisotrikken Master (som importerte den fra statene, merk at denne er godkjent med Tuv papirer, og ikke paragraf 1.15 ), en fyr i surnadal kompisen min kjøpte den av, deretter en fra lillestrøm/strømmen område (og nå skal ikke jeg være heeeeeelt skråsikker, men mener han dro av veien på vinteren med denne, kjøpte ny frontfanger av meg ihvertfall) og da altså denne fyren, om det ikke har vært noen i mellom.
Merk at oppgitt km stand her er i miles, så den har gått en skvett, selvom motoren er skiftet til en JDM 2gen som har gått mye kortere.
Andre funfacts er at det (ihvertfall når kompisen min eide den) satt gule koni, eibach fjærer (uten mål fra skjermkant-senter av felg, og heller ingen andre opplysninger i vognkort enn "godkjent senket" fritt fram for å smelle på det man vil med andre ord :mrgreen: ) 92+ bremser bak, polyforinger i understell foran (ble nok byttet hele bakstillinga når motoren ble byttet, motorbytte utført av Master) skrapte greit i synkringene i 2 gir også, og de setene var fryktelig nedsittet.

Dette var ståa når kompisen eide bilen, men godt mulig mye er forandret siden, sto jo border front, og rev6 baklys på den da.
 #453199  av ArildM
 
Kjøp en billig Mr2 turbo til sånn 50 lapper, sjekk hva det koster å restaurere den til den standen du har den der i, og attpåtill finn en som ikke har T-tak, så er ikke prisen så heeelt urimelig. Samt at du enda ikke har en original turbobil.

Men, morsomt å se at prisen er på vei opp, også her, for strøkne eksemplarer :wink:

Har jeg bodd for lenge på landet når jeg sikler på noe slikt?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74312933

Bilde

:mrgreen:
 #453200  av ArildM
 
Bilde

Hva betyr det at den har svarte skilt?
Kommer den fra Island eller noe slikt? Kan den kjøres på vanlig vei? I den grad slike dekk i det hele tatt kan kjøres på vanlig vei 8)
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 288