Side 18 av 51

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:03 des 2008 23:17
av EXS
du ser den nok til våren-sommeren igjen :wink:

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:04 des 2008 11:07
av Espen-S
Jepp :) så på hele projekt tråden din og bilen blir gørr bra! :D

Du får a deg en tur til Telemark/Skien/Porsgrunn i sommer å :) Greit miljø igrunn.

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:17 jan 2009 18:17
av EXS
Var og målte og styrte litt med eksosen idag og vurdert vilkene komponeneter jeg skal fortsette og bruke, kommer til og bytte katten med en med litt bedre flyt , kommer også til og beholde den bakerste delen som er fra TTE da denne så ut til og være i perfekt stand.


noe jeg syntes var litt rart var at eksosen var 2" frem til slutten på midt potta og ca1,5" :oops: fra midten og bak til TTE potta (som også er 2" )
er det noe grunn til at toyota har designet denne eksosen slik (pulseffekt o.s.v.?)

denne delen kommer uansett til og bli byttet ut med 2" slik at det ikke er en del som struper.


her går eksosen fra 2" til ca 1,5"

Bilde

kommer til og beholde denne org potta da den er i veldig god stand.

Bilde
Bilde
denne blir byttet ut

Bilde

med denne
er den noen som vet om det vil påvirke lambdasondene når jeg bytter den orginale katten med en sportskat?
Bilde

disse er også klare for utskiftning, nye interalloy 40/40 fjører bestilt, usikker på tilstanden på demperene, kommer snart til og gå over disse også.

Bilde

disse blir også sannsynigvis montert snart

Bilde

holder på og styre litt med disse selene også, men lurer litt på hvordan disse kan sikres på en ok måte, er det slik at magebeltet skal festes med en ende boltet fast i gulvet og en i setet ??
skulderstroppene kommer jeg til og feste i et nytt fjørtårnstag som skal sveises inn bak, slik at stroppene går rett bekover fra skuldrene istedenfor rett ned i gulvet bak setet.

Bilde



noen som trenger nye bremser? :) 320mm MB E500
Bilde

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:26 jan 2009 19:30
av Rask_Riskoker
Hei!

Snaxy bil du har moddet deg her, det må jeg si. Holder på med en 5 dørs Combi E11 selv(skille seg litt ut), som blir brukt til Autoslalom og litt annen banekjøring.. :wink:

Etter hva jeg har blitt forklart av mekanikere på Svendsen Eksos, så skal det ikke by på problemer å montere sportscat. Evt kan du fjerne den(ikke lov da), så lenge lambdasonden er koblet skikkelig i eksosanlegget. Bilen drar vel en tanke mer på høyt turtall, og blir vel litt mer dau på lavere rpm(mindre motstand). Kjører selv med eff anlegg 2" fra cat og bak(egentlig godt nok), men skal få laget en cat replasement hos Svendsen om ikke så lenge.

4punkt-seler har jeg koblet i stolfestet i gulvet bak(mage), og festet de to til skuldrene i festet for setebelte i baksetet, rett bak førerstol. Har et slikt belte som samler skulderstroppene til 1. feste jeg da(3 innfestninger), men skal vel gå greit med dine og?

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:26 jan 2009 20:38
av EXS
hei du :) takk for feedback

problemet mitt er at jeg har 2 lamdasonder,1 før og 1 etter katen hadde jeg bare hatt 1 så hadde det ikke hvert noe problem....

har fått mange forskellige svar på denne problemstillingen så jeg kommer rett og slett til og prøve og montere den og gamble på at motoren ikke går i nødmodus,

ang selene så høres det ut som en kurrant løsning:)

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:26 jan 2009 21:14
av Rask_Riskoker
Søren, glemte at du har wti motoren, tenkte på 4AFE jeg.. :oops: Men merker vel fort om bilen din ikke liker den nye katalysatoren.. Jeg tror det går bra :)

Du kunne vel ikke tipset meg på hvor du har fått tak i tårnstag bak? Har leitet etter et slikt i månedsvis! :o Er også litt nysjerrig på hvordan du har fått de nye stolene til å passe i bilen. Såg jo knalltøft ut! Laget du nye fester i gulvet, eller tatt skinnene fra org stolene og moddet de? Har et par stoler fra en kondemnert mr2 mk1 som jeg vil montere.. Flere enn deg som må holde seg fast i døren. :wink:

Bilde

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:26 jan 2009 21:39
av EXS
Søren, glemte at du har wti motoren, tenkte på 4AFE jeg.. :oops: Men merker vel fort om bilen din ikke liker den nye katalysatoren.. Jeg tror det går bra :)

Du kunne vel ikke tipset meg på hvor du har fått tak i tårnstag bak? Har leitet etter et slikt i månedsvis! :o Er også litt nysjerrig på hvordan du har fått de nye stolene til å passe i bilen. Såg jo knalltøft ut! Laget du nye fester i gulvet, eller tatt skinnene fra org stolene og moddet de? Har et par stoler fra en kondemnert mr2 mk1 som jeg vil montere.. Flere enn deg som må holde seg fast i døren. :wink:

hehe, skal nok få orden på det :wink:


tårnstaget har jeg lagd selv da det ikke finnes noen lett tilgjenglige bolt on stag, skal se om jeg kan finne noen bilder...
det enkleste er visst du kan sveise, da er det bare og sveise fast et stålrør mellom fjørtårna bak setet (det er min neste plan da jeg ikke liker utsene på det jeg har nå)

ang stolene så sveiste jeg på nye braketter på de orginale skinnene.... eneste ulempen er at man blir sittene ganske høyt oppe men det kan løses med og kjøpe u-org sete fester og bolte disse fast i gulvet, sjekk ut http://www.kollevold.no/ o.s.v. etter disse.


tøft bilde forresten 8)

noen specs på bilen?

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:27 jan 2009 21:01
av Rask_Riskoker
Ville helst ha et stag som kan skrus av og på, men kan vel alltids lage et og.. Skal ikke være fint, bare funksjonelt og lavest mulig vekt. :wink:

Blir vel å ta de org skinnene i første omgang da, trenger sårt mere sidestøtte. Dessuten er mr2 stolene en del lettere enn de som står i..

Bilen er ikke så mye show and shine som din da, altså ingen styling eller store felger, osv. Skal bare være lett og rask.

Utgangspunktet en org 98 mod Corolla Linea Luna 5d combi-coupe, med G6 vinge(org Toyota), 4AFE motor.

- 195-50-15 sommerhjul(14,5kg per hjul)
- 4 punkt sele på førerside
- fjernet baksete, paneler, reservehjul, jekk, hattehylle, osv
- byttet tåkelys(lettere enn de org)
- Simons eff anlegg fra cat(montert av Svendsen eksos)
- 3" innsugsrør m/KN filter
- Weitec 40mm senkefjærer, m/ org dempere(ikke montert på bilde)
- Tårnstag foran
- Oil catch tank
- Fjernet emblemer

0-100 ca 8.8sek, regner med at din er noe raskere...?

Begynte med autoslalom og banekjøring i sommer, så er langtifra ferdig enda. Videre planer:

- 16" felger(hvis jeg finner noen som er lette nok)
- coilovers
- glassfiberpanser(må vel lage selv)
- fjerne vinsusheiser bak
- fjerne dørtrekk bak
- fjerne lås på bakluke
- fjerne visker/motor bak
- montere tårnstag bak


Ellers kan jeg anbefale på det varmeste å montere en oil cath tank. Pga den positive veivhusventilasjonen, så dras det en del olje opp i innsuget på høyt turtall, som senker oktantallet. Det slipper du med en slik tank. Men om du monterer en slik anbefaler jeg å legge litt stålull oppi tanken der med slangene, så du bryter luftstrømmen litt med stålullen. Samler opp enda mer da... :wink: Og så ser det jo ganske tøft ut med en slik tank. Biltema sin holder fint.

Re: G6r Arbeids/fremdrifts logg

Legg innLagt inn:28 jan 2009 09:31
av EXS
Ellers kan jeg anbefale på det varmeste å montere en oil cath tank. Pga den positive veivhusventilasjonen, så dras det en del olje opp i innsuget på høyt turtall, som senker oktantallet. Det slipper du med en slik tank. Men om du monterer en slik anbefaler jeg å legge litt stålull oppi tanken der med slangene, så du bryter luftstrømmen litt med stålullen. Samler opp enda mer da... Og så ser det jo ganske tøft ut med en slik tank. Biltema sin holder fint.

hmm.... kansje det er en tanke ja:)

Re: G6r logg

Legg innLagt inn:01 mar 2009 17:29
av EXS
da har jeg ENDELIG fått litt tiltak til og begynne og jobbe litt på bilen da våren begynner og nærme seg

jobbet med kanal podsa i helgen, skjærte de litt ned slik at de skal passe bedre inn med kanalen,

Bilde

resultat
Bilde


fått nye senkefjærer også i hus, 40mm.... satser nå på at demperene jeg har stående på er i ok tilstand så jeg slipper og bytte disse ut (dempere er dyre :P )
Bilde


nye armerte bremse slanger ligger i tolla i Oslo
Bilde


nytt frontsett til dørene, fikk dette settet av min bror da han ikke kunne bruke de p.g.a. den noe spesielle dimmen på 5,14" , ikke noe supermerke men nå er ikke jeg noen hifi freak heller... bare lydbilde er ok så er jeg fornøyd.
Bilde


også må jeg jo også representere litt :wink:
Bilde

Re: G6r logg

Legg innLagt inn:07 mar 2009 22:06
av EXS
nye armerte bremseslanger i hus.....

har mine tvil om de bakre slangene passer, ser ut som de kan være til trommelbremser

Bilde


men finner dette ut imorgen

Re: G6r logg

Legg innLagt inn:08 mar 2009 11:28
av Espen-S
Ser bra ut :)

Re: G6r logg

Legg innLagt inn:11 mar 2009 21:27
av EXS
da var bilen på bukk.
Bilde


dette klapre staget er en utfordring etter og ha stått urørt i noen år :P så fant ut at mest effektive var og kutte de av og kjøpe nye 8)

Bilde

har demontert alle fjørbeina og gått over disse og det ser ut som demperene skal klare ivertfall 1 sesong til, så fjørbeina ble pusset ned og lakkert da det var endel overflate rust på disse, kjøpte også 4 nye støvmansjetter bare for ordens skyld...
har å stilt rebounden på max,

Bilde

litt forskjell på de nye og gamle fjørene

Bilde

Re: G6r logg

Legg innLagt inn:13 mar 2009 23:07
av EXS
fått montert fjører og dempere igjen,

Bilde

dette er enkleste måten og få av gamle støttestag på :P

Bilde

fikk også montert armerte bremseslanger forran, nå trenger jeg bare noen nye banjokoblinger få får jeg fikset slangene bak også

Bilde




og det er vel status så langt............

Re: G6r logg

Legg innLagt inn:14 mar 2009 22:47
av EXS
bilen etter nye senkefjører, regner med den kommer til og synke endel etter noen mil

den ble også MYE stivere etter jeg stilte litt på demperene 8)

Bilde

fikk også tilpasset noen armerte bremse slanger bak 8) så da var bremseoppgraderingen komplett for denne gang.

Bilde