TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #355146  av JK86

grattis :D
 #355211  av Gt4WRC

takker :) gleder meg like mye som en 8-åring i kø utenfor Disneyworld :lol:
 #357713  av Gt4WRC

WOHOOO! Nå har jeg førerkort igjen :) :) :)
 #357723  av samejon

Gratulerer så mye!!! Om 1 uke i dag så er det 1 år siden jeg mistet lappen selv. "Bare" 8 måneder igjen for min del. Er forsåvidt ferdig med fengselsoppholdet mitt også. Det var helt greit. Tiden gikk utrolig sakte!!! Men da har man lært at man aldri skal kjøre så fort at man må sitte inne! For det er det ikke verdt.
 #357740  av Gt4WRC

Takker for det :) Veldig greit å holde seg under grensa til å miste lappen også da.. merker hvor avhengig man er av det vesle plast-kortet.
tips til deg: send søknad til biltilsynet og søk om å få ta teorien til førerkortet. Da får du et sjema som må sendes tilbake, og du må også ha godkjennelse
fra politiet for å få lov til å ta teori. Greit å være ferdig med det på forhånd, for søknadene på sånt tar LAAANG tid...
 #358203  av FireWalk

Hehe.. syntes igrunn det er helt vilt at man skal havne i fengsel for å kjøre for fort. 150 km/t på en 4 felts motorvei med 90 sone midt på natten, midt på sommeren med middnattsol og det hele for å sette det litt på spissen. Når det i Tyskland f.eks med samme veistandard hadde vært nærmest fri fartsgrense ;)

Er nesten stygt å si det, men tror jeg nesten ville vurdert å IKKE stoppe om jeg hadde kommet i en slik hastighet og passert en kontroll.. Man mister jo lappen og havner i fengsen uansett. Så hvor mye værre kan det egentlig bli?..

Finnes jo faktisk dem som har stukket av og kommet unna med det. Selv om de hører til skjeldenhetene.. Ikke at jeg oppfordrer til slik adferd såklart! Bare lufter en tanke her. En tanke jeg vil tro det er rimelig å anta at flere her inne har tenkt en eller annen gang, de urimelig strenge straffene tatt i betraktning.. :wink:
 #358204  av ad92

Hadde nokk prøvd å stikke av jeg også :lol:

om jeg hadde kjørt i 150 f.eks på innfarten i Ålesund og politiet sto i enden.

De hadde hatt null kjangs til å nå meg igjen eller å se skilta, kunne parkert bilen en god uke å sluppet unna med skrekken. Bakdelen er jo om man blir tatt da, da er straffen plutselig litt skremmende
 #358294  av samejon

Personlig hadde jeg hvertfall ikke hatt stor mulighet. Når snuten holdt 250 etter meg, så er det ikke bare bare å stikke av med nyinnkjøpt original GT4. Da er det tryggere å innrømme at man har driti seg ut med en gang....
 #358309  av FireWalk

samejon skrev:Personlig hadde jeg hvertfall ikke hatt stor mulighet. Når snuten holdt 250 etter meg, så er det ikke bare bare å stikke av med nyinnkjøpt original GT4. Da er det tryggere å innrømme at man har driti seg ut med en gang....
Er det ikke noe regler for hvor fort de faktisk har lov å kjøre da? Selv om det er utrykking? 250 er jo like uforsvarlig enten man er uniformert eller ikke.
 #358318  av inzane2012

FireWalk skrev:
samejon skrev:Personlig hadde jeg hvertfall ikke hatt stor mulighet. Når snuten holdt 250 etter meg, så er det ikke bare bare å stikke av med nyinnkjøpt original GT4. Da er det tryggere å innrømme at man har driti seg ut med en gang....
Er det ikke noe regler for hvor fort de faktisk har lov å kjøre da? Selv om det er utrykking? 250 er jo like uforsvarlig enten man er uniformert eller ikke.
skal ikke si noe sikkert, men mener å ha hørt noe om at 180 er grensa for politiet, har vel noe med at om politiet kjører fort for å ta igjen noen så er sjangsen stor for at personen di følger etter gasser opp enda mer og skaper enda større fare for andre bilister... politiet har vel regler om at di ikke skal følge etter om det kan skape ekstra farlige situasjoner som f.eks om dem må holde over 200kmt for å holde følge...
 #358321  av Gt4WRC

tror Utrykningspolitiet har egne regler, mens vanlig politi ikke har lov å følge etter i så høye hastigheter... bare rett på meg om jeg tar feil, mener bare å ha hørt det en eller annen gang. Å stikke av fra politiet hadde jo vært en mulighet, men jeg er ikke sånn... ille nok å ha driti seg ut som jeg gjorde. Om jeg hadde prøvd å stikke av og blitt tatt likevel hadde jeg fortsatt ikke hatt lappen tror jeg :roll:

noen som vet hva som skjer med straffen om man har et mislykket forsøk på å stikke av ?
 #358323  av FireWalk

Syntes forøvrig det høres litt muffens ut med onkel politi i 250 km/t. Var ikke klar over at de (stort sett) gamle bilene deres var kapable til å i det hele tatt nå en slik hastighet engang. Da jeg ble tatt for noen år siden 82 km/t i ei 50 sone (med en Fiesta 1,1 av alle ting) vardet en Hiace som stod der. Tviler på den hadde hatt mulighet til å hamle opp med noe som helst med litt motor.. :p

Vet at politiet i USA har gaske gromme biler.Har sett dem holde følge med superbiler og det hele. Men her i Norge er det jo helt vanlige familiebiler det stort sett dreier seg om.
 #358346  av predator

FireWalk skrev:Syntes forøvrig det høres litt muffens ut med onkel politi i 250 km/t. Var ikke klar over at de (stort sett) gamle bilene deres var kapable til å i det hele tatt nå en slik hastighet engang. Da jeg ble tatt for noen år siden 82 km/t i ei 50 sone (med en Fiesta 1,1 av alle ting) vardet en Hiace som stod der. Tviler på den hadde hatt mulighet til å hamle opp med noe som helst med litt motor.. :p

Vet at politiet i USA har gaske gromme biler.Har sett dem holde følge med superbiler og det hele. Men her i Norge er det jo helt vanlige familiebiler det stort sett dreier seg om.
Tok service på 2 blå biler da jeg jobbet på ford for noen år siden. Var Mondeo de hadde da. Og det sto IKKE den orginale motoren nedi der for og si det sånn..
 #358353  av M4ts

skulle sett i vognkortet om motoren var skrevet opp eller ikke :P
 #358356  av FireWalk

hehe.. det minner meg på noe. For noen uker siden så jeg en politibil bli stoppet i Teknisk kontroll 400 meter fra politistasjonen her. Jeg var inne på en butikk like ved og kunne av kroppspråket lese at onkel politi var SVÆRT lite fornøyd med å ha blitt stoppet i teknisk kontroll. Men de måtte pent bare finne seg i det. He he.. Moret meg litt da ja. De må skjønne at de er ikke over loven de heller.. Skulle tatt seg ut om politiet ble tatt i ulovlig trimming.. :lol:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22