Ser man får helfoliering fra 8000,- (Audi A1) til 15000,- (MB S-klasse)
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:13 sep 2011 17:25
av MR2i
Da var man spent og tok min første tur med turbotrykkventil i aktivitet.
Men virka det? Nope.. Intet nytt under solen... eller regnskyene er det vel rette ordet.
Og en ny lærdom: Nå vet jeg hvorfor det ikke er skruehull for å feste ventilen. Det klikker noe INNI GRANSKOGEN og det forplanter seg rett i plåta. Og det er rett bak hodet på meg. Hehe.. den går ikke.
Blir å fjerne og henges opp i noe gummifeste av noe slag. Sjekke hva VAG selv bruker.
Så er det å lete etter hvor feilen ligger. Iogmed det klikker i ventilen, så sender jo i hvertfall ECU signal til den.
En slange er en slange, får ikke blitt galt, så lufta kommer jo fra turboen inn i ventilen.
Da må enten wastegaten være defekt, eller slangene koblet feil som er igjen som årsaker.. hmm..
Men skal det klikke så voldsomt da?
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:13 sep 2011 20:49
av MR2i
Jeg FATTER ikke at ikke ÈN ENESTE ting kan virke med en gang!!
Har nå satt boostventilen til åpen 100 %. Altså står turbotrykket rett på wastegate.. Men neida.. her er det full boost!!
Enten er uttaket på turboen tett, ellers virker ikke wastegaten...
Jeg er rett og slett irritert..
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:13 sep 2011 22:16
av MR2i
Fant igjen websiden for wastegaten.
Eneste informasjon som står der er; "laveste trykk er 0,5 bar".
Er det å forstå at uansett hvor mye man mater inn i wastegaten så vil jeg uansett få 0,5 bar? Dvs. slangen rett fra turbo på wastegaten gir 0,5 bar...
Det hadde i hvertfall forklart det hele.. Tror ikke jeg testet mer enn 0,4 bar før jeg snudde bilen og dro til garasjen igjen..
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:14 sep 2011 02:23
av ArildM
Er vel en mulig forklaring det at du må ha over 0.5 bar for at ventilen skal fungere. Kommer vel an på hvor "hard" utløseren er?
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:14 sep 2011 15:37
av MR2i
Ah.. ja, det var sånn det virka..
Da jeg satte slangen rett på ala intern wastegate, fikk jeg nå 0,55 bar. Dvs ethvert trykk jeg struper med ventilen blir 0,55 + trykk fjernet. Setter jeg struping 20 % vil resultatet bli ca 0,7 bar. Jeg satte struping i ECU på 0,6. (Jeg mente det skulle bli 0,6 bar ut) Det vil jo i realiteten si at den hadde ikke reagert før 0,8-0,9 bar. Testet ikke så langt..
0,55 bar er nøyaktig det samme (8psi) som 4AGZE er levert med til MR2. Det tilsier at jeg nå har 145 hk.. -ish.. er vel ikke helt hundre map'en til den slik den er nå.
Men merket også VELDIG forskjellen mellom 0,55 bar og 0,8 bar som jeg har vært borti et par ganger... når man passerer 0,6 begynner det å bli morsomt..
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:14 sep 2011 16:36
av ArildM
Også finner du plutselig ut en dag at 0,8bar går sånn greit nok men at 1.1 bar begynner å bli morsomt også har du det gående
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:14 sep 2011 19:38
av MR2i
Har kjørt mine første mil med full pinne uten å være redd for bensinkutt, overboost eller noe..
0,55 bar er MER enn nok moro med gamle trauste MR2'en..
Nei, jeg er ikke borstkjemt.. hehe..
Men man blir vel vant til dette også og vil ha mer som du sier Arild..
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:15 sep 2011 14:51
av Lørnings
Gratulerer! Morro å høre at den går bra!;o) Vel fortjent!
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:15 sep 2011 16:25
av MR2i
Lørnings skrev:Gratulerer! Morro å høre at den går bra!;o) Vel fortjent!
Takk takk!!
Fikk orden på lambdasensoren i dag også.. så nå er alt oppe og går.
12,2 AFR ved pådrag.. 14,7 ved jevn 80-kjøring. Lugger litt ved 60 på 5. gir..
Ble ingen mapping i dag pga en bil ikke var ferdig i rulla. Men har fått time kl 13. på mandag hvor bilen skal prepareres slik at mappingen kan starte kl 7 på tirsdag morgen. Får bilen tilbake samme dag.
Da er nok alle smånykker fra ECU ryddet i. Og 0,55 og 0,8 bar omskiftbar med bryter på dashbordet.
Så blir det å ringe Vålerbanen om det blir finvær nok til at det er tørt på bana og teste 2-3 runder..
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:15 sep 2011 23:09
av inzane2012
må slenge ut noen videoer av bilen i aksjon og da!
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:16 sep 2011 00:25
av MR2i
Kommer en i morgen..
Re: MR2 MK1 AGTE - Begynner å se slutten av motorbyggingen
Legg innLagt inn:16 sep 2011 17:48
av MR2i
Da har jeg fått laget et par videosnutter.
Kanskje ikke all verdens kvalitet.. dattera filmer med vanlig digitalt fotoapparat..
Kjører som nevnt med rent standard trykk på 0,55 bar som tilsier det samme som original 4AGZE MR2. Det er dette jeg skal vise bilen med..