TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #372116  av magnesmurf

Regner med at "airbag lampa" er den det står srs på?

Den lyser ikke for meg, selv om jeg har byttet ratt. Den lyser kun opp ved oppstart, og slukker etter noen sek.

Men i airbagen min var det kun mekanikse kontakter når jeg byttet ratt. Ingen elektriske. Kun en liten stang og noen plastikdeler som flytter seg og får airbagen til å løse ut. Regner derfor med at selve mekanismen fortsatt fungerer som den skal hvis man bytter tilbake til orginalratt.
 #372123  av Toms_3S-GTE

magnesmurf skrev:Regner med at "airbag lampa" er den det står srs på?

Den lyser ikke for meg, selv om jeg har byttet ratt. Den lyser kun opp ved oppstart, og slukker etter noen sek.

Men i airbagen min var det kun mekanikse kontakter når jeg byttet ratt. Ingen elektriske. Kun en liten stang og noen plastikdeler som flytter seg og får airbagen til å løse ut. Regner derfor med at selve mekanismen fortsatt fungerer som den skal hvis man bytter tilbake til orginalratt.
På min airbag er det to ledninger til en gul connector, ikke noe som kan ligne på din mekaniske løsning. Om ikke tidligere eier har fjerna hele dritten da :shock:
ad92 skrev:Tankegangen min er at om jeg første smeller mr2n min så j*** at airbag utløses, så kan jeg like godt dø selv :lol: kall meg gal :P
Er omtrent det som er tanke gangen min og, hadde jo bare lyst på bilen i 9 år før jeg fikk kjøpt meg den :lol: Men litt avhengig av ett eventuelt forsikrings oppgjør så, kunne jeg dødd, eller kjøpt meg en Supra :lol:
 #372168  av Josp

Tøft prosjekt ja 8) Blir nok en god del fetere enn hva den var i utgangspunktet :P Lykke til både med bilen og arbeidslysten :D
Selv SKAL jeg ha en MR2 en gang :P Vært drømmebil i 5-6 år nå :mrgreen:
 #372180  av Toms_3S-GTE

Josp skrev:Tøft prosjekt ja 8) Blir nok en god del fetere enn hva den var i utgangspunktet :P Lykke til både med bilen og arbeidslysten :D
Selv SKAL jeg ha en MR2 en gang :P Vært drømmebil i 5-6 år nå :mrgreen:

Takk takk :D Du skal ikke se bort ifra at det blir endel råere enn det den er nå ja :twisted: Jo takk, arbeidslysten skal det ihvertfall ikke stå på, gleder meg som en unge til å komme meg tilbake til grenland neste sommer, der jeg har garasje/verksted osv rett utenfor døra og ikke ute på en øy utenfor bergen :lol: Har allerede varslet samboer om at hu kommer til å se lite til meg om ikke hu blir med i verkstedet :P Ja det er bare å få kjøpt seg en :lol: Hvis ikke du får deg en kjapt kan vi jo sikkert ordne en liten tur når jeg flytter nedover igjen ;P
 #372213  av Toms_3S-GTE

inzane2012 skrev:du tom, du som er så innmari gira på alt av TRD stuff, du skulle jo VIRKELIG ha kjøpt deg disse setene her da:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-RED-ST ... 19c051f1bb

:mrgreen: :mrgreen:
De der er fake :P Her er de ekte:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Dessuten har jeg jo de ekstremt deilige S2000 setene mine ;P
 #372215  av inzane2012

joda, såg jo med en gang at di var fake, men til den prisen så hadde det ikke gjort så mye :)

PS: på rpmgarage.com så får du kjøpt orginale mr2 recaro setefester nå ;) sånn at du kan feste di orginale recaro setene som var tilleggs utstyr på JDM utgaven ;)
 #372218  av Toms_3S-GTE

inzane2012 skrev:joda, såg jo med en gang at di var fake, men til den prisen så hadde det ikke gjort så mye :)

PS: på rpmgarage.com så får du kjøpt orginale mr2 recaro setefester nå ;) sånn at du kan feste di orginale recaro setene som var tilleggs utstyr på JDM utgaven ;)
Jeg vet, har kikka litt på de for inspirasjon til custom brankettene på s2000 setene, vil ha de så lave som overhodet mulig :lol:
 #372900  av Toms_3S-GTE

Fikk flere spennende pakke i posten idag:D

Komplett dash! Noen knekte fester osv, men dette må da gå ann å lime, sveise eller glassfibre? Noen tips? Må virkelig få meg en plass jeg kan besøke hver dag og jobbe litt på saker og ting, men det er faen ikke lett når man bor nesten midt i bergen sentrum

Bilde
Bilde

Bestilte denne, men fikk både ratt og rattstamme i sammaslengen :lol: Reservedeler :D :
Bilde
Bilde

Litt faglitteratur må man ha! :lol: :
Bilde

Skal bli uendelig digg å bli kvitt panser og motorrom-stagene og få byttet de ut med gass dempere! :
Bilde

Og sist men ikke minst kom det 2 stk. TRD-girkuler :D Må få ordna rød søm på disse! :
Bilde
Bilde
Bilde

Vil også nevne at jeg nominerer samboeren min til følgende kategorier: Woman of the year, Most reasonable woman of the year og Awesome woman of the year, dette fordi jeg hadde tenkt å putte alt dette inn i den lille boden våres nede i kjelleren, men hu mente at ett pent interiør som dette ikke skulle stå i kjelleren så det står derfor på gjesterommet :D
 #372907  av Toms_3S-GTE

Haugrud skrev:Fant dama di hen du a? :D
Andrepedersen skrev:
Haugrud skrev:Fant dama di hen du a? :D
LURER jeg og på :P Btw, jeg kan godt kjøpe den ene girkula !

Vant a i lotto, neida, skjønner det ikke helt selv engang :P

Du kan vel det andre, men jeg skal ihvertfall få testa å få røde sømmer på en før jeg selger den andre. Uansett koster de 150,- + frakt fra ebay da, så det er ikke akkuratt døden å bestille en selv heller ;)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 27