TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #405724  av Mr_Storbrua

Vil det si at det ikke nytter å ringe deg i morra for å ordne forsikring på en bil til? Hvor må jeg ringe da?
 #405728  av Mr_Storbrua

Takk :)

Hva er planen videre angående jobb da? Du må jo ha litt inntekt så du kan bygge grombilen ferdig :)
 #405765  av 3rlend

Kjørte en e30 med mr 3.2 igår. må si den flytter seg utmerket å vekket gnisten i meg :)
acl lagrene ankommer på lørdag :D
Sist redigert av 3rlend den 06 nov 2012 01:33, redigert 1 gang totalt.
 #405800  av 3rlend

hahahha, dritbra :D
la det bare inn i full fart for at jeg kjedet meg på gardermoen og en kompis hadde fått forsideplass der av sine honda s2000 :D
 #405807  av 3rlend

update:
Har bestilt noen deler fra twosrus nå.

bærekuler rundt bilen. fikk anmerkning på disse i høst :P
Aluminiums foringer til gir kablene :P
Polyforinger til hele understellet.
Nye plugger, pluggledninger, rotor og fordeler lokk.
nytt oljefilter.
redline mt90 gir olje :)
 #405810  av Rangle

Blir godt stellet med!
Fant ikke slike foringer i messing? Sliter ikke på kablene, men blir tightere med alu + selve foringa holder litt bedre.
 #405815  av ArildM

Synes messingforinger til girkablene var noe stort dritt jeg da, ble vanskeligere å få bilen i gir for min del etter dette. 4AGE/C52 er egentlig en utrolig fin girkasse, bare synd jeg har "ødelagt" min med shortshift og messingforninger :mrgreen: Men det kan jo være at det er en bedre oppgradering på 3S motoren :)
 #405816  av Andrepedersen

ArildM skrev:Synes messingforinger til girkablene var noe stort dritt jeg da, ble vanskeligere å få bilen i gir fir min del etter dette. 4AGE/C52 er egentlig en utrolig fin girkasse, bare synd jeg har "ødelagt" min med shortshift og messingforninger :mrgreen: Men det kan jo være at det er en bedre oppgradering på 3S motoren :)
Mulig du har montert dem litt feil, men skjønner ikke hvorfor folk har shortshift på disse bilene i og med at selve stanga og vandringa er ganske lav i utgp.
Jeg lager Aluforinger ved int..

Blir det ACR i år Erlend?
 #405824  av Rangle

Hvis messingforingene ikke fungerer, er det noe feil med toleransene på disse, skal bli bedre enn med alu.
Man bruker f.eks messing som foring mellom ren alu og rustfritt/(sort). Skyldes spenninger som oppstår, spenningsrekka.
 #405825  av Andrepedersen

Rangle skrev:Hvis messingforingene ikke fungerer, er det noe feil med toleransene på disse, skal bli bedre enn med alu.
Man bruker f.eks messing som foring mellom ren alu og rustfritt/(sort). Skyldes spenninger som oppstår, spenningsrekka.

Njaa, både og. Er ikke snakk om toleranser på 1/100 millimeter på di der heller :D
Blir hardere giring med disse foringene, men trur du har montert litt feil dersom du sliter når du skal skifte gear :)
 #405837  av ArildM

Neida, misforstå meg rett. Er ikke det at det ikke går an å få bilen i gir, er bare at det ble litt for tight etter min smak ( :lol: ). Likte giringen bedre med gummiforingene (som jeg selvfølgelig kastet til skogs etter å ha byttet).
 #405844  av 3rlend

Rangle skrev:Blir godt stellet med!
Fant ikke slike foringer i messing? Sliter ikke på kablene, men blir tightere med alu + selve foringa holder litt bedre.
Hmm.. kjiket bare i full fart jeg :P
Og "slengte i handlekurven" :P
Andrepedersen skrev:
Mulig du har montert dem litt feil, men skjønner ikke hvorfor folk har shortshift på disse bilene i og med at selve stanga og vandringa er ganske lav i utgp.
Jeg lager Aluforinger ved int..

Blir det ACR i år Erlend?

Acr er en visjon ja :P
ladet batteriet i 24 timer nå, ute å ta en rolig prøvetur. hørte ikke antydning til disse klakke lydene før bilen ble varm, å gud så det klakket!
fml....

ellers. stengte bilen, skulle starte igjen, nei. regner med batteriet er dødt.

tenningslåsen er mongo. er en hel prosedyre før jeg får startet bilen uten at startmotoren prøver å voldta svinghjulet merkelig nok skjer dette bare når bilen er kald.

hmm.. temp måler fungerer som boost måler og volt meter. meget merkelig.

fartssperre som kobler inn nå å da. har ikke hatt så mye fart å fått testet dette iom. den tenkende <3rådebank<3

så. to do:
ta ned bunnpanna å inspisere idag/morgen.
acl lagrene kommer imorgen.

få fiksa dashbordet/temp måler.
bytte batteri.
ut med tenningslås å kanskje bytte. om det ikke bare er noe løst der.
er råde lagrene fucked så bestiller jeg nye wiseco stempler å kaster inn også.

så få på turbokittet.

så tror jeg det blir apexi power fc etterhvert.

blæblæ.

skal uansett på acr :P
 #405847  av mr292

hihi, morsom post :P

lader bilen egentlig, rart at batteriet er helt dødt etter en prøvetur (til bilen er varm), og for å bruke sentrallås en gang.
om ikke batteriladeren mangler "auto stop" funksjon og har overlada batteriet helt da.
ville uansett sjekka spenningen over batteriet når bilen går.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 64