TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #454835  av ArildM
 
Vi må jo få lov til å klage littegrann over at ting er for dyrt da? :oops:

ISF er hjertet :mrgreen:
IS hybrid er fornuften :oops:

Kjører jo fort 30000km bare i jobbkjøring hvert år, så er littegrann usikker på hvordan en halvsint V8er med 4-500gamp er på vintersføre :oops: For å ikke snakke om drivstoffbudsjettet.

Men med tanke på at en ny Prius koster 350lapper er jo en IS hybrid det rene kuppet? :mrgreen:
 #454836  av ArildM
 
Ikke dum pris på den MR2en forresten, bør jo gå an å få skilter på den igjen med litt småmodifiseringer :)
 #454838  av magnesmurf
 
ArildM skrev:
Men med tanke på at en ny Prius koster 350lapper er jo en IS hybrid det rene kuppet? :mrgreen:
Tja. Den kostet vel rundt 450k ny, siden det er en executive plus, litt avhengig av utstyrspakker osv.
Og mtp at den er 3 år gammel, har gått ca 65k, og "mangler" litt utstyr, så synes jeg 100k i verditap var ganske lite egentlig.
Men det er klart at det er STOR forskjell på å kjøre lexus og prius :wink:

Prius kjøpes dog ikke med en eneste bit av hjertet, med mindre du kun elsker miljø og økonomi :wink:
Hadde heller kjøpt en ny CT200h enn en ny prius for 350k. Men igjen spørs det jo hvilket plassbehov man har.
 #454839  av ArildM
 
Sant nok. Men samtidig er det vel en bil med god kvalitet som strengt tatt ikke behøver samme type stell som de andre premium merkene?
Gikk for en Prius av den enkle grunn at den er dønn driftsikker og bruker lite bensin. Klarer ikke helt å like CT200h, samtidig som jeg ser for meg at den er mindre innvendig. Eneste manko for vår del er at det har vært lite muligheter for hengerfeste på hybridbilene, noe som heldigvis ikke er sant lengre nå. Som huseier er det kjekt med en liten henger for å kunne kaste og hente div greier :D

BTW, Widebody MR2 må da vel gå an å få godkjent? Det er jo levert originalt fra Yota i sin tid?
 #454840  av Makk
 
Arild har blitt syk, han synes Prius er en bra bil, neste stadium i dette ukjente fenomen ryktes å være salg av begge MR2'er og overgang fra kvinner til menn, kan noen humanitære hjelpe til her? :mrgreen:
 #454841  av magnesmurf
 
Ser for meg at den beste hjelpen vil være om noen kjøper han en IS300h, med hengerfeste, og konfiskerer priusen :wink:

En kamerat av meg har CT200h. Den er liten ja, men den er veldig komfortabel, stillegående og ser bra ut.
For plassbehov ser jeg hvorfor folk kjøper prius fremfor Ct200h. Men på alle andre områder enn plass er CT en MYE bedre bil. Og siden drivverket er det samme er forbruk, slitedeler osv de samme. Men lexus er bedre satt sammen enn toyota, så feilprosenten er mindre :wink:
 #454886  av ArildM
 
Disse Corollaene snurrer på 99999 om jeg ikke tar så ille feil :wink: Så derfor vet man aldri om de er gått 80000 eller 280000 :wink:

Det er da vel håp for meg :lol: :lol: IS hybrid så er jeg i mål :wink: Men jeg må få ferdig garasjen først, da er Priusen en fin billig sak enn så lenge. Har jo kjørt snart 20k km med den allerede 8) Knallfornøyd jeg altså, kan ikke klage på noe som helst vis.

Det er med en Prius som en Camry, Japsene har laget en ekstremt driftsikker bil, aldri feil på, bruker ikke drivstoff. Men hva gjør vi? Jo vi sier den er litt kjedelig, litt for "grønn", litt for urban :mrgreen: Vel akkurat det driter jeg en lang marsj i, den funker, det er automat, cruicekontroll, passe comfy, og det er akkurat hva en bil skal gjøre når jeg skal på jobb :wink:

Enn så lenge står MR2ene heelt trygt :wink:
 #454889  av magnesmurf
 
Camryen er jo skikkelig comfortabel. og relativt spenstig utstyrt.
Prøver du å skryte opp priusen på camryen sitt nivå, eller prøver du snakke ned camryen på priusen sitt nivå :?: :wink:
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 288