TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#47906  av Kjelliken

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

#47917  av CelicaTurbo

dæven ja, er ikke lenge igjen til du blir klar nå :)

#47922  av Amund

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

konge!

#47937  av erling

Dødsbra Christian! Flinke bisk! :D

#48443  av Christian

Fikk prøveturen min for noen dager siden, men har ikke kjørt noe mer etterpå. Bilen er utrolig dorsk på lave turtall, men idet den passerer 4000rpm eksploderer det totalt:shock: Det var jo selfølgelig ikke meninga at den skulle komme slik, men det skjedde så fort at jeg ble rett og slett overrumplet :roll: Grunnen til tregheten på lave turtall skyldes nok for det meste alt for mye bensin.
Har drevet med div andre ting i det siste, bla. mont av mer interiør, prøvd å skjønne meg på datasprutet, tetting av oljelekkasjer fra div følere (Møkk!) og andre småting. Har ventet på en dynamo som kom feil første gang jeg bestillte og den kom i dag, bare synd at dynamo reima ble alt for lang :x Det skyltes jo igjen at trigger hjulet til dataspruten var sveiset fast til reimhjulet på 2gen motoren jeg kjøpte i utgangpunktet, så jeg satte dette på 3gen motoren min. Det ble selfølgelig feil, siden dynamoen går i det innerste sporet på reimhjulet, og ikke det ytterste som jeg var overbevist om :x 2gen har stort hjul ytterst og lite innerst, 3gen har stort ytterst og stort innerst.....Man lærer stadig noe :roll:

Var synd egentlig, fikk lånt meg en bredbåndslamda en en lokal tuner jeg har kommet i kontakt med, så jeg hadde håpet å begynne med litt beskjeden map'ing i mårra. Har fått låne den ut uka, så det er ikke noe stort problem, forutsatt at jeg finner ei reim som passer i løpet av morgendagen, problemet er bare hvordan dynamoen takler å gå saktere, spesiellt på tomgang og lave turtall :roll:
Mappingen han jo bli ett kapittel for seg selv, trenger litt tid med pc'n er jeg redd, selv om jeg fikk endel tips av ham
Men det er kun ett "snillt" map som skal legges inn foreløpig, så det kan vel ikke bli så vanskelig, er jo kun for innkjøringa :)

Har forresten utviklet ett enormt elsk/hat forhold til bilen min nå, skulle tro jeg var premenstruell :lol:

#48512  av erling

Christian skrev: Har forresten utviklet ett enormt elsk/hat forhold til bilen min nå, skulle tro jeg var premenstruell :lol:
:lol: :lol: Skjønner deg godt.. Mye styr å sette seg inn i på sprutet.. Bror min har TEC2 han og, men han kjøpte bilen ferdig mappa, så han har vel ikke helt oversikten på det uten å ha fikla på det. Lykke til videre med alt styret. :)

#48916  av Stian

Har forresten utviklet ett enormt elsk/hat forhold til bilen min nå, skulle tro jeg var premenstruell :lol:[/quote]

Men ting ser jo ut fo å ordne seg nå da, 8)
:roll: Med litt lånte deler og litt mere tålmodighet :roll:
:lol:

#48917  av Kjelliken

:twisted: Ja det blir ofte slik når en har skrudd mye på en bil.
En blir lei jo lenger det går før en er fornøyd liksom.. men ta det fra en med litt skru erfaring.. når det er helt klar vet du å verdsette hvert eneste minutt av kjøreglede..

Så opp med humøret å med masse pågangsmot så finner du nok ut av dette og boen blir helt forbanna digg og kjøre.. :wink:

#48995  av Christian

Kommer ikke i helga, har dukka opp ett par problemer igjen :?
Har fått til kameraet igjen da...
Vedlegg
Lexuslyktene montert, ble snacks det
Lexuslyktene montert, ble snacks det
Dsc00030.jpg (40.48 kiB) Vist 1016 ganger
Har fått skviset inn alt
Har fått skviset inn alt
DSC00040.JPG (139.1 kiB) Vist 1016 ganger
Relativt fullpakket
Relativt fullpakket
Dsc00029.jpg (88.23 kiB) Vist 1016 ganger

#48996  av Christian

Ett par til...
Vedlegg
Litt kaos foreløpig
Litt kaos foreløpig
Dsc00035.jpg (38.77 kiB) Vist 1016 ganger
Blitt ganske bra inni også
Blitt ganske bra inni også
Dsc00034.jpg (34.27 kiB) Vist 1016 ganger
Dsc00038.jpg
Dsc00038.jpg (41.17 kiB) Vist 1015 ganger

#48997  av Christian

...
Vedlegg
Har fått låne org fronten til stian, siden min aldri kommer :/
Har fått låne org fronten til stian, siden min aldri kommer :/
Dsc00036.jpg (44.99 kiB) Vist 1011 ganger

#49017  av Zerpent

Ble bra de lexus lyktene ja. Blir nok de på meg og istedet for 94+ lyktene.

Er jammen ikke mye bagasjeplass igjen i bilen din. :)

#49020  av henrixxx1

det dær var jo bare helt rått..
regner med at du elsker bilen mest fra 4000rpm & oppåver? :D
håper problemene løses raskt & smertefritt!
lykke til :wink:

#49034  av Kjelliken

:shock: må jo bare si deg en ting og det er at iteriøret ser jo mega fett ut. og resten av installasjonen er jo rå den og..
Gleder til å se den live en dag.. Kan ikke komme denne helgen jeg heller var for lite folk på jobb denne helgen så jeg fikk ikke fri.. :cry:

#49157  av Christian

Har fått mesteparten ferdig nå, har også fått litt mer dreis på mappinga, så nå går den rimelig som den skal :)
Kjørte ca 15mil med den i går :D Bilen fungerer fortsatt som en liten flammekaster rett etter litt akselerasjon, men det er ikke øverst på lista mi over ting som må fikses :wink:

Har ikke testa hele spekteret, og responsen er fortsatt litt treg pga tenning og litt rik blanding , men tror nok abselutt at denne kommer til å flytte seg litt når den er ferdig. Ikke hatt den over 4800rpm ennå, men likevel tar jeg en org 200sx uten problemer. Sliter egentlig mest med å holde turbotrykket nede når jeg kommer opp på litt turtall, spesiellt 5giret er en leken opplevelse :shock: :twisted:

Holdt på å få hjertestans i går kveld, var på flyplassen og testa litt på høyere turtall da oljetrykket plutselig gikk rett til null :shock: Hadde det rimelig vondt med meg selv en stund akkurat da, med tanke på råder og slikt....men heldigvis viste det seg at det kun var sensoren som var defekt. Skal ta meg en telefon til Msi når de åpner og foreslå at han sender meg en ny sensor, helst i går! :wink:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 27