Fikk prøveturen min for noen dager siden, men har ikke kjørt noe mer etterpå. Bilen er utrolig dorsk på lave turtall, men idet den passerer 4000rpm eksploderer det totalt:shock: Det var jo selfølgelig ikke meninga at den skulle komme slik, men det skjedde så fort at jeg ble rett og slett overrumplet

Grunnen til tregheten på lave turtall skyldes nok for det meste alt for mye bensin.
Har drevet med div andre ting i det siste, bla. mont av mer interiør, prøvd å skjønne meg på datasprutet, tetting av oljelekkasjer fra div følere (Møkk!) og andre småting. Har ventet på en dynamo som kom feil første gang jeg bestillte og den kom i dag, bare synd at dynamo reima ble alt for lang

Det skyltes jo igjen at trigger hjulet til dataspruten var sveiset fast til reimhjulet på 2gen motoren jeg kjøpte i utgangpunktet, så jeg satte dette på 3gen motoren min. Det ble selfølgelig feil, siden dynamoen går i det innerste sporet på reimhjulet, og ikke det ytterste som jeg var overbevist om

2gen har stort hjul ytterst og lite innerst, 3gen har stort ytterst og stort innerst.....Man lærer stadig noe
Var synd egentlig, fikk lånt meg en bredbåndslamda en en lokal tuner jeg har kommet i kontakt med, så jeg hadde håpet å begynne med litt beskjeden map'ing i mårra. Har fått låne den ut uka, så det er ikke noe stort problem, forutsatt at jeg finner ei reim som passer i løpet av morgendagen, problemet er bare hvordan dynamoen takler å gå saktere, spesiellt på tomgang og lave turtall
Mappingen han jo bli ett kapittel for seg selv, trenger litt tid med pc'n er jeg redd, selv om jeg fikk endel tips av ham
Men det er kun ett "snillt" map som skal legges inn foreløpig, så det kan vel ikke bli så vanskelig, er jo kun for innkjøringa
Har forresten utviklet ett enormt elsk/hat forhold til bilen min nå, skulle tro jeg var premenstruell

Dagali Bil & Maskin - Dagali opplevelser - BS Bildeler.
http://www.aasbergdrifting.com