TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 AGTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #399030  av ArildM
 
Nice :) Genialt at du kan velge mellom 0,55 og 0.8 bar da :)
 #399052  av MR2i
 
Har faktisk 3 steg. 3 maps som alle kan være helt ulike. Feks 145 hk lean map for landeveisbruk, 220 hk rich map for sportslig kjøring/bane.. og 300+ hk.. på siste.. om jeg tar den sjansen.. Men 280 hk går.. det har jeg sett på youtube.. hehe..
 #399055  av ArildM
 
Spørs om ikke 3mappet blir flittig brukt etterhvert som du får lært deg å kjøre med såpass mye power i en AW11 :)
 #399057  av MR2i
 
Det var det da.. hehe..

Merker allerede nå at mye vil ha mer.. skummelt.. Men jeg ligger jo og "dasser" på 0,55 bar.

Skal bli morsomt å få bremsetesten på tirsdag. :D
Se hvor jeg havner.
Synes egentlig at girene tømmes ganske fort allerede nå.. Tror en annen utveksling hadde gjort seg
 #399059  av ArildM
 
Spørs jo hvor fort du vil kjøre det da ;) Alt over 180 i AW11 er ikke noe særlig, blir for lett synes jeg :wink:
FÃ¥r anskaffe deg 6trinnskasse fra Celica da :mrgreen:
 #399060  av MR2i
 
ArildM skrev:Spørs jo hvor fort du vil kjøre det da ;) Alt over 180 i AW11 er ikke noe særlig, blir for lett synes jeg :wink:
FÃ¥r anskaffe deg 6trinnskasse fra Celica da :mrgreen:
Tenkte 5 trinns, med litt lengre mellom 1. til 4. og 5. gir som ren "overdrive". Er vel egentlig nok å skifte sluttdrevet om det heter så.

Den første MR2'en min som hadde modifisert topp av Toyota Tyskland, fikk jeg opp i 242 km/t ned Hallandsåsen i Sør-Sverige. Turtallssperra slo inn på 5. gir. Hehe..
Synes ikke det var så ille.. Men da var det jo ny bil..
 #399080  av ArildM
 
Jau :) Var med min første AW11 jeg hadde 180 i en sporete tunell med 215/40/17 så det var kanskje sporingen jeg synes var værst :roll:
 #399093  av MR2i
 
Hadde 195/50x15 på den jeg hadde den gang. Med Bridgestone RE71 dekk. Samme merke som de brukte på Porsche 959. Var 2700,- per dekk for de i 1986. Hehe..
 #399097  av ArildM
 
Sikkert litt mer komfortabelt å kjøre med.

Trodde forøvrig ikke at original AW11 klarte å nå slike hastigheter, må ha hatt voldsomt med medvind da :mrgreen:
 #399100  av MR2i
 
ArildM skrev:Sikkert litt mer komfortabelt å kjøre med.

Trodde forøvrig ikke at original AW11 klarte å nå slike hastigheter, må ha hatt voldsomt med medvind da :mrgreen:
Du har aldri kjørt Hallandsåsen forstår jeg? :)

Sjekk maps.google.no og søk på Hallandsåsen (Sverige) og gå på streetview.
Er vel 5-6 km nedoverbakke med 6-7 % helling. 130 sone. Med 170 km/t når man begynner på bakken rekker man å få opp farten nedover der.
Speedometeret mener jeg å huske sto rett ned.. hehe..
 #399323  av MR2i
 
Ingen skal komme og si jeg er bortskjemt..

Fikk MR2'en på rulla i dag.. og begynte med å sjekke hvor mye hk jeg hadde da jeg kom dit.. 133 hk v/4600 RPM!! :shock: 182Nm!

Og jeg hadde det morsomt allerede da.. DA blir det spennende med 280 hk.. 150 hk til..

Det var ekstremt vanskelig å få til noe spes god gange ved tomgang, samtidig ikke å få for mye bensin ved høyt turtall. Havna på AFR 9,7 noe som er helt på vidotta..
Ved 900 RPM kom vi ikke høyere enn AFR 12,2. Justerte man lavere bensinblanding, klarte ikke dysene å spre bensinen, så motoren ble gående som en kasse kalkuner..

Spørs om jeg må bytte injectorer.. 660cc er ALT for stort.. :(

Noen som vil bytte?
 #399330  av ErikG
 
Spørs om jeg må bytte injectorer.. 660cc er ALT for stort..
Skulle gjerne gjort det, men blir litt for smått. Men har 460 dyser jeg skal selge utover vintern.
 #399347  av MR2i
 
Synd.. skulle hatt de i morgen.. hehe
 #399350  av MR2i
 
Jeg kan ikke rett og slett forstå det med dyser..

Jeg har prøvd ørten forskjellige sider for beregning av dyser til gitt hk. Alle viser det samme. Ca 680cc for 300 hk med turbo.

Tilogmed på websiden til RC Engineering som er merket jeg bruker av dyser...
http://www.rceng.com/technical.aspx

HK på motor : 300 hk
4 dyser
BSFC 0,65 (0,6 til 0,65 for turboladede motorer)
Duty cycle 80%
Jeg har 2,8 bar bensintrykk. (38 psi)

= 685cc dyser

Man må jo lure litt når man leser på forumer at de bruker 440cc og får 300 hk da..
 #399355  av ArildM
 
Noen gang må man gå etter real life og ikke etter hva kalkulatoren anslår :)
Leser flere som har bedre målte erfaringer med lange trompeter på 20v motoren i real life, selv om kalkulatorer og andre avanserte beregninger tilsier noe annet :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 29