TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#179336  av w-master

Fy faen kor rått.... Dritstilig bil! :D Vil kalle dette talent jeg :twisted:

#179375  av predator

Henger meg på beundrings bølgen jeg og ... og sier fytti hællvete før en fin bil... :D

#179391  av Andy_Celica

Ja jeg synes egentlig ikke mk1 er noe fin, men denne var bare jævlig rå!
 #179393  av Doffen696

Det her må komme opp mot den feteste MK1 jeg har sett. Tar av meg hatten for arbeidet og gratulerer.

#179394  av ErikG

Legger meg igjen på bølgen av gratulasjoner. Strålende arbeid. Men hva med litt breiere bakskjermer?? Ser liksom så smal ut bak i forhold til sykt fete skjermene foran :lol:

#179493  av James

Ble meget bra det der! Blir den helt ferdig til Gatebil eller? :P

#179501  av kake

Den ble tøff ja, så ut som et bra stykke arbeid det der. Den nye luftgjennomstrømninga der vil vel gjøre at du får mer marktrykk på forhjula og økt stabilitet i høy fart ? :) Men, blir vel kraftig overstyrt den der nå, med lik dekkdim foran og bak ? Så uansett veldig bra ut, skikkelig kult med slike prosjekter.

#179506  av SMT

dette står det RESPEKT av!!!!!!

må bare gratulere med et rått prosjekt og en vanvittig rå mk1, har egentlig heller ikke vært noen stor fæn av mk1 men denne er bare helt rå, du er jo helt rå..

#179567  av GT4 CS

Faen Arne, du sprengte buksa mi nå. Hypersexy mr2 :D

#179663  av aneriks

ble kjempe bra det der"!!

#181284  av Arne rebel

Takker for positive tilbakemeldinger 8) Nå har jeg prøvd bilen på ACR og kan si at motoren har gått runde på runde med turtallet nesten på det røde hele tiden og temperaturen har liggi stabilt hele tiden. Har kun en spal vifte som går når bilen står stille, og det virker som det også holder. Sitter en inni bilen så "dirrer" luften over radiatoren etter banekjørig 8)
Det neste som er positivt er at fronten tåler ganske mye, også i pukk-fellene som ligger rundt banen oppe i nord. :wink: Tenkte jeg skulle lakke i nermeste fremtid, men hjulene tar i skjermen fremme slik at jeg får finne en løsning der først. Lufte hullene i skjermen virker også, noe som dekkrester ut av hullet og langs siden skulle bevise...

#189830  av Arne rebel

En liten oppdatering...
Fordi jeg er litt treg til å gjøre ting ferdig utsatte jeg EU-godkjenningen som var i April til jeg ble ferdig med fronten. Så i ferien tenkte jeg skulle få mine gule oblater, så planen var å "betale" for å få den godkjent...men en kveld fikk jeg lyst til å se om jeg kunne få den EU-godkjent på riktig vis. Så jeg byttet til orginale fjærer, nye gatedekk, bremseklosser og gikk over alle lys samt tectylerte bilen under...alle foringer ble sjekket.
Bilen ble vist på et verksted som tar alle merker, altså ikke et Toyota verksted....men eneste feilen var at spylermotoren ikke virket, noe som ikke har virket siden jeg byttet strømkabler :) Komentaren fra mekanikeren var at denne bilen går det ikke mangen av, samt at den var godt holdt 8)
Det som ikke var så positivt var at jeg fikk litt rådebank på Gatebil, punkterte også etter bare få runder slik at jeg sparte lagrene :wink: , tok av bunnpanna og fant ut at sila var nesten tett. Rensa den og byttet to rådelager, men brukte feil moment slik at de to lagrene skar seg :roll: trodde den US utgaven hadde samme blokk som den europeiske, noe den tydeligvis ikke har...slik går det når en tror en kan skru bil... :P
Fant også ut at min snurring\utforkjøring og låsing av hjul gikk hardt ut over mine bakdekk på ACR( mista kontrollen i 160 og lå sideveis\bakover i sjikanen og stoppa i pukken på enden av de to svingene)
...... :roll: :roll: :roll: .....
Vedlegg
Slik ble bilen vist, nettingen på inntaket for luft til motoren er kun midlertidig pga av ombygging av det orginale som tar litt tid...
Slik ble bilen vist, nettingen på inntaket for luft til motoren er kun midlertidig pga av ombygging av det orginale som tar litt tid...
P8020111.JPG (471.29 kiB) Vist 198 ganger
Slitt etter å ha sklidd av banen.
Slitt etter å ha sklidd av banen.
P8040001.JPG (281.63 kiB) Vist 167 ganger
Tett oljesil.
Tett oljesil.
P7240108.JPG (362.09 kiB) Vist 169 ganger

#189848  av GT4 CS

Har du foret motoren med en hamster siden sila er så tett :wink:
Kansje ikke så dumt med hamsterolje når jeg tenker meg om, spreke dyr

#189880  av Christian

Nå er jo Arne en jævel på å bytte rådelager, så det er vel ikke til å unnga at det havner litt grums i bunnpanna :wink:

Bra du fikk godkjent bilen din Arne, man skal være god for å se at den er litt modifisert i bakenden :twisted: (og ellers for den saks skyld)

Menne....er det mine felger som er på det nederste bildet ? Har ikke sett de selv ennå... De var jaggu stygge! :roll: :lol:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 32