TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#174846  av sleeper

ErikG skrev:Hvordan blir det å drifte uten servo da?

går helt greit og herje uten servo... så lenge bilen er i fart så er det ikke så veldig mye mer motstand uten servo..
syntes også det er bedre og kjøre uten ved RASK kjøring på vei, da jeg har bedre føling med underlaget gjenom rattet...

for deg som har servo er det bare og ta vekk servoreima så kan du kjenne hvordan det er uten.. :wink:

#174867  av Andy_Celica

Når servopumpa mi ikke funka, synes jeg det var knall å kjøre, du får en helt annen kontakt med veien! Så er enig med sleeper om at det er bra :D

#174956  av Dalan

Dæven.. 2 bokser tunfisk og 1 liter melk får fart på fiser'n gitt

#174957  av celicat23

Den ultimate fargen på mr2 mk3 - matt svart!!!!

Har vært meningen og ta en del bilder av denne bilen (+ ST205'en til en kompis) men har aldrig kommet så langt. Så har ikke flere bilder en dette (enda....)
Vedlegg
mattmr2.jpg
mattmr2.jpg (83.96 kiB) Vist 335 ganger

#174960  av sleeper

testet bilen litt i dag, og den ble faktisk enda lettere på rattet etter at jeg tok vekk alle slanger osv til pumpa... så nå er det INGEN problem ved og ikke kjøre med servo... :D

#174962  av FireWalk

Liker servoen min jeg. Det fant jeg ut etter at jeg satte på datasprut og den sluttetå funke... vil ha den tilbake! :P

#174964  av sleeper

FireWalk skrev:Liker servoen min jeg. Det fant jeg ut etter at jeg satte på datasprut og den sluttetå funke... vil ha den tilbake! :P
neida, servo er oppskrytt... (få ta det som trening! :wink: )

#174970  av FireWalk

sleeper skrev:
FireWalk skrev:Liker servoen min jeg. Det fant jeg ut etter at jeg satte på datasprut og den sluttetå funke... vil ha den tilbake! :P
neida, servo er oppskrytt... (få ta det som trening! :wink: )
hehe.. kjekt med servo om man lukeparkerer mye. jeg nekter plent å parkere på kjøpesenter osv. Skal jeg parkere i byen så blir det lukeparkering. Har fått nok av "kjøpesenterbulker" pga paralell-parkering...

Da kommer servoen godt med. hehe :)

Men det er vel en smaksak...

noen liker store pupper, noen liker små.. noen liker ikke pupper i det hele tatt... Slik er det bare, og Det må vi bare aksaptere :lol:

Noen liker servostyring, noen liker muskelservo. Smak og behag :P

#175013  av Neemi

Enkelte har muskler, andre er rett og slett bare pingler :P

*titte på Eirik*

#175067  av FireWalk

Neemi skrev:Enkelte har muskler, andre er rett og slett bare pingler :P

*titte på Eirik*
Med så store muskler som jeg har så kreves det jo enorme mengder med energi for å i det hele tatt flytte på armene med tanke på all vekten som er inne i bildet. Muskler veier jo mer enn fett, så jeg må jo gjøre det jeg kan for å spare på energien. vet du! ;)

Det var jo derfor jeg alltid pleide å banke deg med bare en arm istedet for to. Husker du ikke det da? :P :lol:

Nei men seriøst, jeg liker servostyringen min jeg. det gir det hele litt mer luxus preg syntes jeg. Får følelsen av at bilen er litt nyere enn den egentlig er.. er vel noe sykisk.. hehe :)

Mener å huske at du kommenterte det selv og jeg? at det var kjekt med servostyring når du kjørte min. :D

Tenk bare hvor sliten du hadde blitt i armene dine om jeg ikke hadde hatt servostyring den dagen du tullet oss vekk på alle de kronglete svingete smale veiene langt utepå landsbygda, med gjentatte U-svinger og det hele. :lol: :lol:

#175071  av arctic_celi

Tenke seg til:

Sto å vaske bilen min på Statoil som vanlig,
så kommer det en dame bort til meg (65 -75år sånn ca) og begynte å spørre og grave om bilen min.
La ut at Toyota var så bra.. (hun hadde en av de ny corrollaene) og prata som en foss om bil...

bla bla... spurte om vaske tips.. osv osv... hvor mange hester osv..

Etter en hyggelig prat gikk hun for å vaske bilen...
Hun dama der burde jo nesten logge seg på ts-ogn.no tenkte jeg for meg selv og humret :)

Så dagens leksjon: noen 65-75år gamle damer er kule de også :P

#175073  av FireWalk

Hehe.. jeg parkerte i et parkeringshus (skjelden det skjer) fordi jeg MÅTTE rekke polet og det var eneste plassen å parkere slik at jeg ville rekke det.

Stressa som bare det hopper jeg ut av bilen, og der kommer det 3 eldre karer... ca 60-70 år... De begynner å spørre og grave om bilen min. Er det ferrari dette her? hvor mange hester? den var iallefall jækla fin!

hehe.. sånt er alltid morsomt da! Så selv når man er stressa tar man seg alltid tid til en aldri så liten bil-prat! :wink:

#175074  av Andy_Celica

Jeg hører akkurat motsatt jeg, folk kommer bort til meg og spør hvorofr jeg gidder å style bilen min som en gt4 når det bare er en vanlig celica, skjønner ikke hvor de får det fra engang.

Da svarer jeg alltid, har du noen gang sett en vanlig celica med rattet på HØYRE side!

Jeg stod oxo parkert ved siden av en bmw engang, så brått sveiva han ned vinduet og ropte på meg, så rusa han motoren ganske høyt, og begynte å snakke ut om at han skulle kjøre fra den jalla styla celicaen min, han skrøt av 230 hester osv.
Da starta jeg bilen trykka pedalen i bunn og dro den nesten til turtalsprra og slapp gassen "psssss" kom det av dumen min, da sveivet han opp vinduet og bare kjørte!

HAHA lo jeg høyt!
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 1174