TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #332268  av Supramk3turbo

He he, syntes det der så bra ut jeg. Jeg hadde ikke fått det til :D Burne kan jeg da :lol:
Sist redigert av Supramk3turbo den 05 jul 2009 21:41, redigert 1 gang totalt.
 #332327  av Christian

Slet med motorproblemer under kvalifiseringen, viste seg at det var slangen til bakre turbo's aktuator som hadde hoppet av. Endte med å kvalle til 13plass. Fikk fikset dette til finalen på lørdag, og bilen fungerte supert igjen. Kjørte mot Tor Olav Moen, og synes selv vi kjørte veldig jevnt begge to. Ble omkjøring og den gikk så bra at jeg trodde jeg faktisk hadde vunnet, men dommerne mente annerledes :roll: Jeg var nærmere tangeringspunktene, men de vektla sikkert show og røyk mer. Siste runden satt jeg faktisk å kikker ut sideruta bakover og så at han skle lenger ut...
Endte på 14plass i powerdrift.

Nordisk gikk endel bedre, kvallet til 6plass og tror jeg endte på 6plass. Resultatene er ennå ikke på nett. Var så sliten og trøtt at jeg ikke så sluttfinalene, kjørte bare ned på campen og la meg i skyggen. :roll:
 #333682  av Christian

Da er nye felger bestillt, endte opp med 20stk av typen under. 9x17" med et15.

Håper de passer så bra som jeg tror de gjør. Gunmetal senter med polert kant. Har vel felger for en dag da skulle jeg tro...? 8)
Er lang leveringstid, så er usikkert om de blir å se på noen av løpene i år.

I tillegg bestilte jeg 20 doublestar og 20 federal 959 rs . Har aldri prøvd rs dekket, så blir spennende.

Var 200sx treff her i helga som var, ganske godt oppmøte faktisk. Var bortom og kjørte litt med de, samt en luftetur for Dagaliopplevelser. Greide å rive bakfangeren i stykker på førersiden, ett lite uhell da bilen skulle på hengeren. Jævla typisk at det er slike ting man ødelegger plastikken med, og ikke på banen :roll: Skal kikke litt på det i kveld og lappe sammen.

Bilen fungerer fortsatt veldig bra, kjølinga fungerte nesten så bra som jeg håpet. På flyplasskjøring får jeg den fortsatt for varm, men med en gang den får 30sek pause detter temperaturen med 15grader. Vurderer å lage plater for å lede luften bedre igjennom radiatoren, men så er jeg ganske giddaløs samtidig :wink:

Nå er det snart tid for nordiskrundene også, planen var jo å kjøre alle disse, men jeg begynner å lure på om jeg bare skal droppe de. Bortsett ifra datoen på de 2 neste løpene finnes det ingen informasjon i det hele tatt. Er veldig synd, men det koster såpass at jeg vil ha litt mer igjen for pengene og innsatsen. På begynnelsen av året var det endel planer for serien som virket veldig bra, men ingenting skjer :?
Jeg får se, ferien er uansett planlagt etter disse to rundene, så kan ombestemme meg mange ganger på de 10 dagene som er igjen til Alistaro :)
Vedlegg
image001 (3).jpg
image001 (3).jpg (14.97 kiB) Vist 871 ganger
 #338177  av Christian

Da er 5 og siste runde over, resultatene sammenlagt er ikke ute ennå, men ser jeg ligger på 12plass sammenlagt etter 4 kjørte runder. Hadde trodd det ville bli verre siden jeg måtte stå over runde 4 i Bergen pga bryllyp. :?

Reddet 4plassen på våler i helga, trodde en stund jeg hadde tatt 3, men slik ble det ikke... Uansett er dette det beste resultatet i sommer og jeg er kjempefornøyd. Regner med å komme inn blant topp 10, og det har vært hovedmålet. :D (Jaja, hadde vel egentlig håpet topp 6-8, men dette hadde antagelig gått om jeg kunne kjørt runde 4)
Nivået er veldig høyt, og man må virkelig satse for å få gode plasseringer!

Bilen har fungert ganske godt i sommer, har ikke hatt noen problemer bortsett ifra defekte coilovere bak på runde 1 og en slange som hoppet av under kvallik på runde 3. Motoren er fortsatt i god form og går akkurat som da jeg kjøpte bilen for 2 år siden 8)

Har fått sponset datasprut og ellers gode priser hos http://www.wetterhusracing.no til vinteren, så det blir å bygge en ny motor til vinteren. Kjøper en 2jz til og bygger opp i vinter, og beholder motoren jeg har som en backup motor. Satser på ca 550whk/600wnm. Ta gjerne kontakt om du har en komplett 2jz blokk med innmat og topp liggende. Trenger også innsuget.

Bilen blir kjørt inn på verkstedet i begynnelsen av oktober, da er det snø her og ikke engang flystripa blir brukbar til kjøring. Glassfiberen skal strekkes opp og forbedres noe, finish generelt blir kanskje litt bedre, men ikke noen show faktor. Trives veldig godt med en bil jeg kan bruke skikkelig uten å tenke på hvor dyrt det blir :lol: :twisted: Har også kjøpt endel foringer og div til understellet, og vurderer å bytte coiloverene da jeg ikke er spesielt fornøyd med de jeg kjøpte i fjor. (Driftworks)

Bilen blir helt sort matt til sommeren, med grønn/orange dekor hvis den ene sponsorplanen slår til. Noe lignende bildet under, men mer fluoriserende. Bilde
Gjett hvem jeg vil ha til å fore meg med dekk til sommeren ;)

Ligger også ute endel filmer på youtube nå, sjekk ut http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 504258F2F4 for finalevideoer fra sist helg på Vålerbanen :)
 #339764  av Christian

Det tok sin tid, men nå er bilen trillet inn på verksted og vasket. Står fortsatt på hengeren, så jeg kunne spyle skikkelig under :lol:

Jeg har blitt sponset med ett autronic datasprut av www.wetterhusracing.no :D I den forbindelse må man jo oppgradere litt mer, så foreløpig er følgende innkjøpt. 20stk 9x17" felger, nye 850cc topfeed dyser med fuelrail, ny pumpehangar med 2x255l/t walbro, ny koyo aluradiator med 2stk av de største viftene fra zirgo, ny eksosmanifoild med t4 flens, 3"downpipe, aluforinger til diff, komplett polyurethane foringskit foran og bak, samt ikeya ytre styreledd. Mangler turbo og ekstern wastegate, samt de vanlige tingene ved motorbygging (div pumper, pakninger o.l) Ønsker å havne på rund 550whk/650wnm.

Blir også noen kosmetiske forandringer til neste år, ny lakk (sort matt), ny dekor (ikke bare kjedelig skrift), nye felger, og en oppfriskning av bodykit`et :) Bilen skal også lettes mer, håper på glassfiber dører, bakluke, fjerning av asfaltplater, dørtrekk, ut med ledningsnett osv. Buret skal også oppgraderes til doble dørstevere. :)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 28