TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #358654  av Brasse

150 i 80-sone er idioti.
Å køyre frå politiet er idioti.
Virkar som det er eit par karar her på forumet som like godt kunne vore fotgjengarar for alltid.
 #358661  av samejon

Snakk om å være useriøs!
Godt du ikke har mulighet til å komme opp i slike hastigheter...
 #358666  av magnesmurf

ad92 skrev: I en kontroll tror jeg det kan være verre å stikke av fra, men er man galen nokk så kan det gå bra. Jeg hadde ALDRI stoppet i en kontroll om jeg viste jeg hadde 180 f.eks. Da er det nesten det samme om man stopper eller kjører videre. Problemet er jo selvfølgelig som magnesmurf sier, om man kresjer eller skader noen da så er jo man uten forsikring å d kan tømme lønningen i noen år.
Ikke for å være frekk, men må spørre siden du ser ut til å ha misforstått innlegget mitt ganske mye. Hvis du hadde kjørt på og skadet\drept noen når du flyktet fra politiet, hadde da den største bekymringen din vært at du må betale erstatning til forsikringsselskap og etterlatte halve livet? Eller hadde du brydd deg mer om at du faktisk tok livet av noen, eller kanskje ødela resten av livet deres ved skade dem? Tipper det er ytterst få som faktisk hadde klart å leve med noe slikt i ettertid.

Mulig noen her inne har hatt flaks og kjørt fra politiet en gang eller to. Men flesteparten blir tatt. Og politiet pleier å være ganske lokalkjent de også. Tror at flesteparten av folk som påstår de har kjørt fra politiet mer enn en gang, kun prøver å skryte på seg noe som egentlig ikke er verdt å skryte av.
Den dagen dere har klart å kjøre fra politiet uten å bryte fartsgrensen, eller skape en eneste farlig situasjon kan dere få¨lov til å skryte.

Kan bare si meg enig med resten her inne. Det er ingenting som er kult med å kjøre fra politiet, og de som finner på slike ting burde kanskje vært foruten førerkort? Blir man tatt i for høy hastighet får man i det minste være mann nok til å stoppe og ta konsekvensene av det man har gjort.
 #358667  av Brasse

samejon skrev:Snakk om å være useriøs!
Godt du ikke har mulighet til å komme opp i slike hastigheter...
Sorry, var det useriøst av meg å påpeke det åpenbart idiotiske i å kjøre i 150 i en 80sone, og å kjøre fra politiet?
Når folk skriver at det er bedre å stikke av fra politiet enn å miste lappen i et år er de åpenbart forhindret fra elementær konsekvensvurdering.
I beste fall har dei sterkt svekka ansvarsforståelse.
 #358738  av samejon

150 i 80 sone trenger ikke alltid å være idioti, men å kjøre fra politiet er vel idiotisk ja. For det kan få ganske store konsekvenser.
 #358770  av ke25-toyoglide

Er vel ingen tvil om at å kjøre i 150 i 80 sone, og å kjøre fra politiet er idioti.
Men hva gjør man vel ikkje når man er ung og dum. (er litt eldre nå så nå er eg bare dum)
Det du kan være sikker på er at viss du stopper så mister du lappen og en klekkelig bot, viss du klarer å lure de så skjer det ingenting.
Å kjøre fra de kan være så enkelt som å ta første avkjørsel, gjømme bilen bak ei løe og se de kjøre forbi.
Idiotien då er å kjøre i 150, å kjøre fra politiet var smart siden du då gikk fra 150 til 0.
Altså eliminerte faren.
Om noen tror det er skrøyt å kjøre fra politiet så får de tro det.
Noen ganger er det veldig lett, andre ganger er det umulig.
 #358777  av Gt4WRC

Konklusjonen for min del ivertfall er at 150 i 80 sone er ikke verdt "spenninga". Lappen er uendelig verdifull og håper andre kan ta lærdom av min feil. Har som sagt tidligere fått igjen førerkortet nå og skal tviholde på den. Sier ikke at jeg ALDRI kommer til å gå over fartsgrensa, men holder meg under grensa til å miste lappen ivertfall. Om jeg får lyst til å kjøre fort igjen er det ikke så altfor langt til rudskogen motorpark, eller en gokartbane like i nærheten hvor jeg bor. Ellers er jo ATV på crossbane også forferdelig moro for min del ivertfall.
 #358782  av stianøverland

lønner seg å fulge reglene, det måtte jeg lære på den harde måten.
greit nok at jeg bryter fartsgrensene en gang i blandt, men det er på plasser hvor det er mulig å kjøre fortere. og når jeg er aleina i bilen selvfølgelig.

jeg ble påkjørt når jeg kjørte lettmc når jeg var 17, da hadde jeg 35km/t å kjørte rett i siden på en som ikke overholdt vikeplikta, jeg klarte meg med skrammer, men bestekompisen min som satt bakpå meg, er ikke blandt oss lengre. så kjør pent!
 #358787  av ad92

Er vel ingen tvil om at å kjøre i 150 i 80 sone, og å kjøre fra politiet er idioti.
Men hva gjør man vel ikkje når man er ung og dum. (er litt eldre nå så nå er eg bare dum)
Det du kan være sikker på er at viss du stopper så mister du lappen og en klekkelig bot, viss du klarer å lure de så skjer det ingenting.
Å kjøre fra de kan være så enkelt som å ta første avkjørsel, gjømme bilen bak ei løe og se de kjøre forbi.
Idiotien då er å kjøre i 150, å kjøre fra politiet var smart siden du då gikk fra 150 til 0.
Altså eliminerte faren.
Om noen tror det er skrøyt å kjøre fra politiet så får de tro det.
Noen ganger er det veldig lett, andre ganger er det umulig.
Helt enig med hele innlegget :D de er ikke kult å kjøre fra politiet, men når man først har rotet seg borti situasjonen er det like greit å komme seg derifra! Det er ikke sånn at man kjører i hundre og helvette i flere timer, er jo bare å svinge av en plass å gjømme seg en stund :?
Og jeg skryter vertfall ikke av å ha stukket av, for det er ikke så gøy som det høres ut som.
Kjørte med hjertet i halsen i flere dager etterpå...

Har aldri kjørt videre fra en kontroll, men sier at det er fult mulig om man har baller til det.
Jeg skjønner alle her som har såpass moral og fornuft til å følge reglene til punkt å prikke, all ære til dem, de skal en del til det og. Men å holde preken om at det ikke er lurt osv, det blir for domt. 99% av forumet har garantert kjørt idiot ett par ganger..

det er IKKE kult å kjøre fort, men noen ganger så glømmer man det å gjør det som føles best ut der og da. Tviler på at noen her aldri har kjørt alt for fort bare for spenningen sin skyld...
Alle vet at å kjøre fort får konsekvenser etter hvert mest sannsynelig på den ene eller andre måten, men jeg innrømmer vertfall selv at jeg ikke er så fornuftig på veien hele tiden.

veldig trist å høre stianøverland, har en bror som nesten døde i en krasj i 70 så det skal ikke så mye til som folk tror.. :(
 #358803  av TrustNo1

stianøverland skrev:lønner seg å fulge reglene, det måtte jeg lære på den harde måten.
greit nok at jeg bryter fartsgrensene en gang i blandt, men det er på plasser hvor det er mulig å kjøre fortere. og når jeg er aleina i bilen selvfølgelig.

jeg ble påkjørt når jeg kjørte lettmc når jeg var 17, da hadde jeg 35km/t å kjørte rett i siden på en som ikke overholdt vikeplikta, jeg klarte meg med skrammer, men bestekompisen min som satt bakpå meg, er ikke blandt oss lengre. så kjør pent!
Kjipe greier :(

Jeg har en samboer som for ett par år siden ble utsatt for en ulykke pga idiotkjøring. En kar som abselutt skulle kjøre forbi en kø, like før en sving i mot henne. Midt på vinteren og glatt, og høye brøytekanter. Og som det ikke var nok hadde han 2 unger i bilen.

Det gikk relativt bra, og hun kom unna det med skrammer, men det var mange tilfeldigheter som spillte inn her
- Hu kjørte 60 i 80'n
- Hu så han ganske kjapt og fikk bremset ned en del
- Tilfeldigvis den dagen så lånte hun min 2000 audi A4 isteden for å kjøre sin 94 mod ford fiesta. Bilen ble vrak, så tør ikke helt tenke på hvordan fiestaen hadde blitt.
 #358826  av apehest

Det finnes egne avsperrede områder man kan kjøre rimelig idiot på uten å sette andre i fare.
Hadde vært helt greit for meg om trådstarter hadde permanent mista både førerkort og høyrefoten helt uten bedøvelse.
 #358834  av mr2storbrua

apehest skrev:Det finnes egne avsperrede områder man kan kjøre rimelig idiot på uten å sette andre i fare.
Hadde vært helt greit for meg om trådstarter hadde permanent mista både førerkort og høyrefoten helt uten bedøvelse.
Jasså? Kan du vennligst fortelle meg hvor denne plassen er? Antar at det er i nærheten av der jeg bor slik at jeg ikke trenger å planlegge å kjøre her?
 #358864  av apehest

"For langt å kjøre til en bane" er ikke akkurat noen akseptabel unnskyldning.
 #358868  av Gt4WRC

apehest skrev:Det finnes egne avsperrede områder man kan kjøre rimelig idiot på uten å sette andre i fare.
Temmelig useriøst å si at jeg burde miste høyrefoten uten bedøvelse, men om du har lest hele tråden så du også at jeg var alene på en oversiktlig vei,
viltgjærde på hver side av veien og 2 felt i min kjørebane. Jeg vil tørre å påstå at jeg ikke var til fare for noen andre enn meg selv. Jeg har aldri tatt sjangser
ved forbikjøringer, kjørt idiot i trafikk eller på noen annen måte satt andre liv i fare.
Må si jeg blir provosert av sånne uttalelser. Greit at andre gir uttrykk for at de misliker råkjøring, som jeg totalt respekterer, men dette blir for dumt rett og slett :roll:
 #358879  av mr2storbrua

apehest skrev:"For langt å kjøre til en bane" er ikke akkurat noen akseptabel unnskyldning.
Det som ikke er akseptabelt er at det faktisk er en ganske logisk forklaring. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bygge flere baner i dette landet.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22