Side 20 av 27

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:10 jan 2013 13:39
av steffen karlstad
ArildM skrev:Spennende erfaringer du har gjort deg steffen! :)
jo takk, våler, rudskogen og ringen ex antall runder med alle mulige bremser, motorer og aero.

veldig bra gjort av en så ung gutt som deg og med bra dra hjelp av far 8) minner meg om meg selv da jeg var 17!

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:10 jan 2013 18:22
av Mr2mr2
Takk for det. koser meg i garasjen. :D

Fra jeg var 7 år til jeg kjøpte mr2'n har jeg vert med pappa som "verktøyshenter" og medhjelper i garasjen. bilen vi holdt på medble total-renovert, så har fått med meg litt forskjellig på de 7-8 årene :D

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:12 jan 2013 17:05
av Mr2mr2
I dag har jeg vært ute å øvelseskjørt, på de fine veiene med "saltlake" :oops: :roll:

Må si det va gøyere å kjøre den selv, en å sitte på. Er mye bedre å kjøre en Audi a4, (pappa sin) og misubishi asx (skolebilen)
Må være enda gøyere på sommerføre og tørre veier, så en kan "holde farten" igjennom svingene... :D

Eneste negativet er at bilen er nedsaltet, og får ikke vasket den på en uke siden det er 5- grader her... :oops: .

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:12 jan 2013 18:16
av tad
:shock: Det er ikkje bra,min 75 mod celica står på stallen,det har den gjort sidan oktober,den skal ikkje ut på vegen før rundt 1 mai,skal ikkje ha saltdriten på den :D samme gjelder forøvrig min 86 mr 2. :mrgreen:

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:12 jan 2013 19:09
av Mr2mr2
Forblir nok bruksbil for hele året. men den skal taes vare på, begynner det å ruste vell mye skal jeg vurdere saken ;)

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:22 jan 2013 14:49
av Mr2mr2
Bare 2-3 uker til fjærene mine kommer nå :roll:

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:22 jan 2013 16:44
av Mr2mr2
Eller ikke. fikk akkurat e-post fra de at de va utgått fra fabrikken :evil:

så, var det ikke et annet sted de hadde fjærer med tuv?

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:22 jan 2013 20:38
av ArildM
Synd :( Kan jo sende en mail til Styleauto i tyskland, kanskje de har noen fjærer igjen?
Evt så selger jo Steffen coiloversene sine her på forumet 5500,- inkl montering :)

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:22 jan 2013 22:02
av Mr2mr2
Har litt lyst på de, men jeg har ikke store budsjettet. Var så greit at de på eiker bare kostet ca 1800 med frakt ;)

Mulig jeg driter i senk foreløbig ok kjøper heller skikkelig stereoanlegg. :)

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:28 jan 2013 21:14
av Mr2mr2
Siden det nå har vært snø salt og slapseføre de siste dagene i tillegg til at det ble over 4 grader i garasjen, begynte jeg å male Clipperne mine.

Her er de framme, de bak står for tur i morgen.


Er nå også i dialog med Hellanor, der Rafinus kjøpte sine senkefjærer, men selv om delenr. macher det som Rafinus har, så påstår hellanor at det ikke er med TUV papirer, men jeg har bestilt de, så for håpe på det beste.

Tilleggsspørsmål: Har mk1a og mk1b de samme brems calipperne? for ene calippern framme på bilen min er fra delebilen som hadde mk1a bremser, men bilen min har jo da mk1b bremser. Calippern passer iallefall på bilen, og bilen bremser ikke skeivt. :D

Har og i denne sammenheng 4 mk1a bremseskiver som er som ny, bort sett fra overflaterust som jeg skal få sandblåst .... til salgs :)

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:28 jan 2013 22:30
av Inz4ne
Spørsmål, er det så lurt å sandblåse skivene da? Vil du ikke ende opp med en ujevn overflate på skivene som da vil føre til at de funker dårligere?

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:28 jan 2013 23:03
av Mr2mr2
hmm. det er mulig.

Når du sier det, så pleier en vel å dreie av bremseskiver/tromler for å fjerne rust/ballansere

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:28 jan 2013 23:18
av Inz4ne
Ja tror det er det som er tingen å gjøre, eventuetl så er det jo abre å selge de uten å fjerne rusta, da det ruster igjen veldig fort uansett og overflaterust vil du jo uansett bremse bort.

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:28 jan 2013 23:29
av Mr2mr2
ja, det er og en måte å gjøre det på :P

Re: prosjekt: oppussing av AW11

Legg innLagt inn:29 jan 2013 22:05
av Rafinus
Ble bra der der ;)
Kan nesten vedde penger på at det godkjenningsbeviset ligger i eska når du får den ;)

Hvis du sandblåser skivene er det helt rett at du får en ru overflate men denne forsvinner etter et par kraftige nedbremsinger :)
Sliter litt ekstra på bremsebelegget den lille tiden, men ikke så mye at det har noe å si ;)
Grunnen til at de blir dreid er for å få bort eventuelle slitekanter.
Kan smøre skivene inn i olje mens du lagrer dem for å forhindre at de ruster, må bare huske å tørke dette av med et godt avfettingsmiddel/Rens før du monterer de igjen :)


Calipperne og klossene er like på mk1a og mk1b mens festebraketten og skivene er forskjellige (størst på mk1b.