Legg innLagt inn:18 aug 2005 22:02
har hatt litt framgang idag.montert luftfilter,varmeskjold og festa boostcontrolleren ordentlig.har tatt litt bilder.
Fikk meg en ekkel overaskelse når jeg skulle ut å prøvekjøre.
Det er jo originalt to slanger som går inn på slangen til luftmengde måleren.den ene er til veivhusventilasjon og den andre til bla tomgangsventilen.På den nye rørdelen som erstatter den gamle slangen har jeg ved en feil bare laga et uttak for slanger og satte slangen til veivhusventilasjon dær og tenkte at siden både denne slangen og den til tomgangsventilen ender opp i røret før turbo uansett så måtte det vel gå som en nødløsning å sette den andre slangen innom veivhusventilasjons slangen med et T-Stykke....Vel....Det fungerte dårlig.Kjørte ca 1km før jeg ga på litt og da sto røykskyen opp av panseret og oljenivålampa kom på
kjørte inn på verkstedet igjen,og ser at bilen er innsausa i olje helt bak til midten av bilen.Et eller annet har altså ikke tålt at disse to slangene gikk innom hverandre.Men klarer ennå ikke helt å skjønne hvorfor det ble sånn og hvor i hel.... all olja kom fra.eneste jeg vet er at det er fra bakkant motor.
Etter å ha fått hjerte rytmen ned litt igjen (så nemlig for meg blåst toppakning) kobla jeg av slangen fra veivhus vent og lar denne gå ut i friluft.Lot den andre slangen stå igjen.Problem solved
har kjørt en stund nå og alt er som normalt igjen. :)Det som sikkert har skjedd er at når turben har lada så har jeg fått trykk i slangen fra Tomgangs ventilen,og når denne da er satt sammen med pcv slangen med en T og ikke satt i Røret før turbo så har det vel gjordt samme nytta som tett veivhusventilasjon...Men hvor kommer olja seg egentlig ut i slike mengder i bakkant av motoren?
Fikk meg en ekkel overaskelse når jeg skulle ut å prøvekjøre.
Det er jo originalt to slanger som går inn på slangen til luftmengde måleren.den ene er til veivhusventilasjon og den andre til bla tomgangsventilen.På den nye rørdelen som erstatter den gamle slangen har jeg ved en feil bare laga et uttak for slanger og satte slangen til veivhusventilasjon dær og tenkte at siden både denne slangen og den til tomgangsventilen ender opp i røret før turbo uansett så måtte det vel gå som en nødløsning å sette den andre slangen innom veivhusventilasjons slangen med et T-Stykke....Vel....Det fungerte dårlig.Kjørte ca 1km før jeg ga på litt og da sto røykskyen opp av panseret og oljenivålampa kom på

Etter å ha fått hjerte rytmen ned litt igjen (så nemlig for meg blåst toppakning) kobla jeg av slangen fra veivhus vent og lar denne gå ut i friluft.Lot den andre slangen stå igjen.Problem solved
