Side 3 av 4
Legg innLagt inn:06 aug 2005 14:50
av ekkoj
@lpher skrev:ekkoj skrev:
Ja, så det manglet snurre der ja.
Men den var ganske rimelig i forhold til mye annet som var til salgs på autotrader...
Nahh....de fleste NA'ene ligger vel i det landskapet der vel? 
Da er det jo ikke sååå mye å spare på å hente en NA fra Japan da.. om man kan få en til 65-75k + frakt og moms fra USA... Kanskje 30-35k dyrere enn en tilsvarende fra Japan. Engangsavgiftene blir jo de samme.
Men så ser det ut til at de fleste fra USA er bedre holdt.
Man slipper å legge i 5-10k på å rette småbulker og lakke steinsprut og oppskrapede fangere?
Pluss at de har skinn... Og rattet på rette sida...

Legg innLagt inn:07 aug 2005 22:53
av sindrejl
fordelen med å hente fra japan er at bilen kan være stylet og med fete felger osv i prisen.. fra usa må den være dønn original

Legg innLagt inn:07 aug 2005 23:14
av @lpher
sindrejl skrev:fordelen med å hente fra japan er at bilen kan være stylet og med fete felger osv i prisen.. fra usa må den være dønn original 
Oh? And why is that? Høres snålt ut

Legg innLagt inn:08 aug 2005 01:18
av 94CelicaGT
stemmer nok det ja..
en jeg kjenner tok inn en Acura RSX med full veilside etc fra USA og måtte faktisk bestille seg alt det originale på bilen for og få den godkjent
og det er attpå til en som godkjenner flere biler i uka på biltilsynet (privatimportør) og kjenner de på tilsynet godt.. helt på trynet rart men.. er jo bare og få på alt etter godkjenninga igjen liksom..
Legg innLagt inn:08 aug 2005 01:37
av Zepticon
94CelicaGT skrev:stemmer nok det ja..
en jeg kjenner tok inn en Acura RSX med full veilside etc fra USA og måtte faktisk bestille seg alt det originale på bilen for og få den godkjent
og det er attpå til en som godkjenner flere biler i uka på biltilsynet (privatimportør) og kjenner de på tilsynet godt.. helt på trynet rart men.. er jo bare og få på alt etter godkjenninga igjen liksom..
Velkommen til Norge... Den site Sovjetstat!

Legg innLagt inn:08 aug 2005 06:14
av TurboKnut
Det stemmer ikke at en USA-Supra og en JDM Supra har samme engangsavgift.
JDM-Supraen her som regel 200 - 250 kg lettere og har 280 hk - ikke 330.
Blir noen kroner i forskjell.
"Bråke-eksos" går ikke igjennom biltilsynet, - styling har jeg ikke hørt om. Men, det høres jo egentlig sannsynlig ut siden bilen skal være som da den forlot fabrikken.
De japanske bilene har som regel skinn i baksetet og stoffseter foran.

Legg innLagt inn:08 aug 2005 07:15
av ekkoj
TurboKnut skrev:Det stemmer ikke at en USA-Supra og en JDM Supra har samme engangsavgift.
JDM-Supraen her som regel 200 - 250 kg lettere og har 280 hk - ikke 330.
Blir noen kroner i forskjell.
Ja, faen, der sier du noe... Det tenkte jeg ikke på...
TurboKnut skrev:"Bråke-eksos" går ikke igjennom biltilsynet, - styling har jeg ikke hørt om. Men, det høres jo egentlig sannsynlig ut siden bilen skal være som da den forlot fabrikken.
Men har ikke endel av de bilene du har tatt inn (evt japanimport eller hva de nå heter) Hatt uorginal eksos og/eller styling? Kommer de gjennom da?
Blir jo fort enel kroner om man må kjøpe eksos og fangere i tillegg til det som sitter på`?
TurboKnut skrev:De japanske bilene har som regel skinn i baksetet og stoffseter foran. 
I Know, Wassup med det liksom?
Legg innLagt inn:08 aug 2005 08:57
av sindrejl
94CelicaGT skrev:stemmer nok det ja..
en jeg kjenner tok inn en Acura RSX med full veilside etc fra USA og måtte faktisk bestille seg alt det originale på bilen for og få den godkjent
og det er attpå til en som godkjenner flere biler i uka på biltilsynet (privatimportør) og kjenner de på tilsynet godt.. helt på trynet rart men.. er jo bare og få på alt etter godkjenninga igjen liksom..
tore du snakker om ?

Han so skal importere supra til meg

Legg innLagt inn:08 aug 2005 09:00
av sindrejl
@lpher skrev:sindrejl skrev:fordelen med å hente fra japan er at bilen kan være stylet og med fete felger osv i prisen.. fra usa må den være dønn original 
Oh? And why is that? Høres snålt ut 
fordi bilene fra japan trenger tüv godkjenning eller noe sånnt og da har det ikke noe å si med stylinga, dog ifra usa tar man inn gjennom eøs regler eller.no. Det kreves da kun at bilen er godkjent i usa før den godkjennes her.. dog må den være dønn original.
Beklager om jeg tar grovt feil
Legg innLagt inn:08 aug 2005 13:09
av 94CelicaGT
Legg innLagt inn:08 aug 2005 14:23
av Apsis
TurboKnut skrev:De japanske bilene har som regel skinn i baksetet og stoffseter foran. 
Bak (i supraen) sitter småbarna, og det er mye lettere å vaske is, brus, gulp osv. av skinnseter enn stoffseter
Smarte folk disse japanerne

Legg innLagt inn:08 aug 2005 18:02
av supramkiv
Legg innLagt inn:08 aug 2005 18:04
av @lpher
supramkiv skrev:
hvordan kan man komme i kontakt med denne tore da?
her fks
http://www.nippon.no
Legg innLagt inn:09 aug 2005 14:09
av supramkiv
@lpher skrev:supramkiv skrev:
hvordan kan man komme i kontakt med denne tore da?
her fks 
http://www.nippon.no
takk for det.
Legg innLagt inn:09 sep 2005 04:47
av jenzemann
Ta kontak hvis du vil ha et pristilbud..
MVH
Jens Pedersen