Side 3 av 10

Legg innLagt inn:23 aug 2005 23:32
av w-master
TheStig skrev:jeg tipper på gåen toppakning :p :p
Hehe...man skulle faktisk tro det...men...faen da...alt er gjort etter boka...og kjølevannet er fint...

Legg innLagt inn:23 aug 2005 23:33
av TheStig
ujevn temp? er termostaten ny?

Legg innLagt inn:23 aug 2005 23:36
av w-master
TheStig skrev:ujevn temp? er termostaten ny?
Tempen er fin, går fint opp ifra kalt til helt normal og holder seg fint der... Har ikke sikifta temostaten da jeg glemte og bestille ny før jeg begynte og overhale...

Legg innLagt inn:24 aug 2005 08:53
av kennethx
w-master skrev:
TheStig skrev:jeg tipper på gåen toppakning :p :p
Hehe...man skulle faktisk tro det...men...faen da...alt er gjort etter boka...og kjølevannet er fint...
Har du luftet den vannkjølte IC'en etter boken?

Legg innLagt inn:24 aug 2005 19:01
av w-master
Ingen som kan komme med forslag? :?

Skal i morra ta av intercooleren for så og få tak i en slik en komp.tester...

Legg innLagt inn:24 aug 2005 19:12
av MKIV
Sjekk komp så ser du om ringene/stemp har gått.
Hadde samme symp.Bilen gikk bra da jeg ga gass
men dårlig tomgang.

Legg innLagt inn:24 aug 2005 20:03
av w-master
MKIV skrev:Sjekk komp så ser du om ringene/stemp har gått.
Hadde samme symp.Bilen gikk bra da jeg ga gass
men dårlig tomgang.
Jepp... Får lånt meg et slikt komp.test verktøy i morra ettermiddag..

Hvis det er det som har tatt kveld så vurderer jeg motorbytte og bygge om den jeg har nå til noe strort hvis den er brukbar til det...

Legg innLagt inn:25 aug 2005 05:35
av GT4 CS
Har du godt over alle slanger for olje? Sjekket at det ikke er noe lekasje, for da det kommer så mye olje burde det ikke by på store problemet og lokalisere oljelekasjen, sjekk og at ikke den slangen som det fansy filteret sitter på er klemt eller noe i den duren. For er den tett vil ikke motoren din gå spesielt pent.

Legg innLagt inn:25 aug 2005 19:37
av w-master
Jeg får vel si det da....

Har tatt en komp.test no nettopp.....den var nedslående...

Sylinder 1 og 4 var bra...mens i sylinder 3 var det bare 4 bar sammelingnet med over 10 bar på 1 og 4.

I sylinder 2 var det ikke kompresjon... :(

Såe...planen min blir vel nå og få tak i ny motor for så og kanskje fikse den som eg har allerede...

Men alt koster...

En ting jeg lurer på...viste forige eier om disse problemene...ikke vet jeg... :evil:

Gjort er gjort og kjøpt er kjøpt... :roll:

Er bare og reise seg opp igjen og fikse :wink:

Legg innLagt inn:25 aug 2005 20:19
av CelicaTurbo
om bilen ble solgt med så skadet motor så er det også usannsynlig at eieren ikke har vist om det dessverre. Men men, kjedelig at du brukte så mye tid på toppakning når det viste seg å trolig være stempler (pakningen kan vel ikke ha røket en gang til vel?). Lite kan du gjøre med hensyn på selger siden motoren nå er åpnet. Det er gjerne enklest å få tak i en ny motor til bilen, men det er trolig billigst å fikse den du har, med mindre noen gir deg en grei pris på din havarerte motor da.

Legg innLagt inn:25 aug 2005 20:25
av w-master
CelicaTurbo skrev:om bilen ble solgt med så skadet motor så er det også usannsynlig at eieren ikke har vist om det dessverre. Men men, kjedelig at du brukte så mye tid på toppakning når det viste seg å trolig være stempler (pakningen kan vel ikke ha røket en gang til vel?). Lite kan du gjøre med hensyn på selger siden motoren nå er åpnet. Det er gjerne enklest å få tak i en ny motor til bilen, men det er trolig billigst å fikse den du har, med mindre noen gir deg en grei pris på din havarerte motor da.
Mhm...kjedelige greier..

Vil tro at toppakinga er enda fin...

Bilen er kjøpt, ikke noe og gjøre med det :roll:

Tror det blir til at jeg skaffer meg et frontcut...har snakka med et par allerede om det..men problemet er og skaffe penger til det :?
Bare jeg får et lite lån så er vel en ny motor på tur inn i landet snart :)

Tenkte jeg skulle fikse opp den motoren jeg har nå etter at jeg har fått meg ny motor for så og prøve og selge den...må da vel tru jeg kan få litt for den da...

Legg innLagt inn:25 aug 2005 22:22
av TheStig
bare for å gnu det inn litt thomas, ikke kom og si at du ikke ble advart 23 ganger :p

Legg innLagt inn:25 aug 2005 22:40
av kennethx
Pågansmotet ditt står det i allefall all respekt av! Stå på, så får du nok motoren i stand skal du se :)

Legg innLagt inn:25 aug 2005 23:10
av w-master
TheStig skrev:bare for å gnu det inn litt thomas, ikke kom og si at du ikke ble advart 23 ganger :p
Hehe, vet...ble nok advart flere en 23 gang :wink:

Men eg gir ikke helt opp enda :twisted:

Legg innLagt inn:25 aug 2005 23:16
av w-master
kennethx skrev:Pågansmotet ditt står det i allefall all respekt av! Stå på, så får du nok motoren i stand skal du se :)

Er ikke den som gir opp først i allefall :twisted:
En motor ska gå skikkelig i den bilen en gang...om det blir den som står i eller en ny er ikke så nøye :wink:

Uansett om eg kjøp meg et frontcut så ska eg overhal den eg har allerede etterhver :)