Side 3 av 4

Legg innLagt inn:14 okt 2005 13:53
av Pål
Vi kan vel alle være enige om at det faktisk er hver sin smak :wink: Noen liker toyota bedre enn andre, og er villig til å ta'n helt ut når det gjelder tuning osv framfor å kjøpe en bil som er råere ORIGINALT :shock: men vi vet jo hva som blir råest hvis en spytter inn like mye pæng (eller mindre :) ) som en "råere" original bil koster hehe.

Digga forresten slagordet til Toyota rundt '92:

"I love what you do for me" - Gikk rett hjem hos meg :)

Passion is Passion 8)

Legg innLagt inn:14 okt 2005 15:50
av TheStig
hehe.. man kan ikke trimme en mr2 og oppnå følelsen en porsche gir.. men men.. det er vel som å banne i kirka å si at toyota er verdens beste cola burker.. har det selv og trives på tross av dette

Legg innLagt inn:14 okt 2005 15:58
av cameleon
Sånn kvalitetsmessig så vil jeg ikke tro at en mr2 med 4-500hk er spesielt bedre enn en ferrari f.eks. bare se på de som har såppas mye hk på forumet. de har jo store utgifter på det ene og det andre hele tiden de også. og delene er ikke akkurat billige. tror at uansett når man kjører biler som passerer en 350+hk at ting kan koste relativt mye. samt at det blir mye tid i garasjen med skruing osv.

Jeg har alltid vært boxsterfan. synes de er dritlekre å se på og utrolig komfy å kjøre. samt at de er utrolig moro å leke seg med. i motsetning til en mr2, så kan du seriøst dra en boxster ut noe så hinnsides og fortsatt ha kontroll over å kjøre den. skal man sammenligne bremsene på en boxster og en mr2, blir det som å sammenligne ei rolexklokke med ei klokke til 250kr på bensinstasjonen.

Prisene er jo veldig forskjellige, men tror nok at om man skal trekke fra den sumen en mr2 koster fra prisen av en boxster, og legge så de pengene i en mr2, så er boxsteren en mer stabil og pålitelig bil enn mr2'en. og motoren varer nok en god del lengre enn mr2'en sin også.

Legg innLagt inn:14 okt 2005 16:14
av TheStig
mr2 er jo en mye billigere bil enn boxster så det blir vel urettferdig å sammenligne. Mr2 er en masse produksjonssak bygd av en fabrikk som hovedsaklig lager kjedelige stasjonsvogner.
Boxter derimot er bygd av en fabrikk men røtter som alle ihop ender i motorsport så der i gården er det perfeksjon som gjelder ..

Legg innLagt inn:14 okt 2005 19:51
av CelicaGT
Kjøpt meg en 1977 mod Celica 2000Gt Liftback. Fiksa den heilt opp. Strøken.Orginal.

Så hadde eg kjøpt hus med stoor garasje :-) Så kan folk med Ferrari og blodtrimma mr2'er komme innom og skru ;-)

(Hadde sjølvsagt beholdt St205'rn :D :D )

Legg innLagt inn:14 okt 2005 21:57
av bose
Hadde kjøpt NSX jeg gitt.

Legg innLagt inn:14 okt 2005 22:15
av andre 1
en kompis av meg som har en 911 turbo som er påkostet ca 500000 i tuning av motor, understell og karoseri, å må bare si at det veigrepet å skyvet det er i den bilen tror jeg ikke en gang en svært påkostet mr2 turbo klarer å hamle opp med..

Legg innLagt inn:14 okt 2005 22:30
av sindrejl
TheStig skrev:mr2 er jo en mye billigere bil enn boxster så det blir vel urettferdig å sammenligne. Mr2 er en masse produksjonssak bygd av en fabrikk som hovedsaklig lager kjedelige stasjonsvogner.
Boxter derimot er bygd av en fabrikk men røtter som alle ihop ender i motorsport så der i gården er det perfeksjon som gjelder ..
litt løgn.. mr2'en er faktisk håndlaget iforhold til de fleste biler ;)

Legg innLagt inn:15 okt 2005 00:32
av mralp
Boxster, soleklart. Feilfri bil laget av perfeksjonister med lange tradisjoner. Løp og kjøp :)

Legg innLagt inn:16 okt 2005 12:12
av kake
cameleon skrev:Sånn kvalitetsmessig så vil jeg ikke tro at en mr2 med 4-500hk er spesielt bedre enn en ferrari f.eks. bare se på de som har såppas mye hk på forumet. de har jo store utgifter på det ene og det andre hele tiden de også. og delene er ikke akkurat billige. tror at uansett når man kjører biler som passerer en 350+hk at ting kan koste relativt mye. samt at det blir mye tid i garasjen med skruing osv.
Man trenger da ikke så mye HK i en MR2 for at det skal gå fort. MR2 er lagd og ment for å være en liten lettvekts midtmotorbil med bra respons som kan svinge, ikke noe drag bil :)
cameleon skrev: Jeg har alltid vært boxsterfan. synes de er dritlekre å se på og utrolig komfy å kjøre. samt at de er utrolig moro å leke seg med. i motsetning til en mr2, så kan du seriøst dra en boxster ut noe så hinnsides og fortsatt ha kontroll over å kjøre den.
Har ikke kjørt en boxter, men det der kunne du jo sagt om MR2 :)
cameleon skrev: skal man sammenligne bremsene på en boxster og en mr2, blir det som å sammenligne ei rolexklokke med ei klokke til 250kr på bensinstasjonen.
Nåja, du likte kanskje pedalfølelsen bedre i boxern ? Det er da ingen måte å sammenligne bremser på. Hvorfor ikke se hvilken bil som stopper fortest heller ? Det er ganske få biler som stopper bedre enn MR2.

Har sett Boxtern (med 220hk) på Best Motoring et par ganger, og hver gang kommer den ut sist/dårlig, sammenlignet med bilene i samme prisklasse (S2000, 350Z, M3, EVO, Impreza f.eks). Den blir rett og slett frakjørt på banen ganske betydelig.

En lettere modifisert MR2 burde da ha 0 problemer med å kjøre fra en Boxer.

Mine neste biler om jeg skulle bytte ut / ha en bil til og vinner i lotto måtte blitt NSX-R (De siste modellene) og EVO8. De er så perfekte på hver sin måte og vanvittig råe.

Legg innLagt inn:16 okt 2005 12:17
av TheStig
er så irriterende når folk bare liker et bilmerke eller kanskje bare en modell.. :evil:

Legg innLagt inn:16 okt 2005 12:24
av kake
TheStig skrev:er så irriterende når folk bare liker et bilmerke eller kanskje bare en modell.. :evil:
Sikter du til meg? :) Porsche er heftig det, kunne godt hatt det jeg. Boxern har også et meget pent design. Problemet med Porsche er at det koster skjorta. Syntes ikke det blir så rått lenger når man sammenligner med andre bilmerker da. Vet ikke hvordan det er med deletilgangen, og hvor har man Porsche på verksted hen ?

Legg innLagt inn:16 okt 2005 12:28
av Andreazz
kake skrev:
TheStig skrev:er så irriterende når folk bare liker et bilmerke eller kanskje bare en modell.. :evil:
Vet ikke hvordan det er med deletilgangen, og hvor har man Porsche på verksted hen ?
Volkswagen? En annen ting er jo at Porsche er en av få supersportsbil merker som uten problem kan runde 200.000km..

Legg innLagt inn:16 okt 2005 12:45
av kake
Andreazz skrev: Volkswagen? En annen ting er jo at Porsche er en av få supersportsbil merker som uten problem kan runde 200.000km..
Til den prisen så burde det være en selvfølge syntes jeg :)
Men, boxer er vel ikke en supersportsbil akkurat.

Fant denne på forsiden, det er jo mr2turbo sin bil før den ble kamelon :)

Legg innLagt inn:16 okt 2005 14:41
av cameleon
kake: Mr2 er jo en helt utrolig moro bil og kjøre uten tvil. Og jeg har nok ikke solgt den for å kjøpe meg en boxster. Jeg liker utsenedet på mr2 bedre enn boxster og føler det litt mer sporty preget når jeg kjører en. Forskjellen er jo helt klart at boxster er en mye nyere bil og da forventer man jo at bilen er mer kontant også. :)
Tingen er vel enkelt og greit det at boxsteren er mer lettkjørt enn mr2. om du legger fjøla flat på boxsteren, så skal det relativt mye til for at den skjener ut og at du havner i grøfta om du er ved dine fulle fem. Om man skal grisekjøre på samme måte i en mr2, så må du ha mer fokus på det meste.

Delene på boxster er nok helt klart en god del dyrere enn en mr2 og det er nok en god del flere tusenlapper du må ut med i arbeidstid osv for å fikse ting og tang på den. Mr2'en kan du greit klare å gjøre ting selv på om du er to som har sånn ok peiling på hvor de forskjellige greiene ligger og har utstyret. Boxsteren derimot er nok en bil du er dømt til å ha på verksted i og med at du muligens må ha spesial verktøy for å skru opp de forskjellige ting og tangene som er der nede.

Når det kommer til det med bremsene så savner jeg større og sterkere bremser på mr2'en. De er greie men langt ifra hva de burde ha vært. Porsche har jo vært kjent i all tid for sine ekstremt responsitive og kraftige bremser. Noe som også fører til at man føler seg en god del mer trygg i en boxster om man skal kjøre fortere. Om du kjører 160 i en boxster og trenger å bremse kraftig ned, så er responsen der med en gang. Mr2'en derimot har langt ifra den samme responsen og dermed så må du følge mer med som nevnt tidligere. Vi vil alle ha motor og raske biler, men dette er nytteløst om du ikke kan stoppe i tide :wink: Sterke og gode bremser er definitivt det jeg setter høyest på lista om du skal nå høyere hastigheter. Dette er noe som jeg i mine øyne mener at mr2 mangler. jeg snakker da om 90-91 mod. 92+ har jo som vi vet et mye bedre system der :wink:

Sånn konklusjonsmessig slik jeg ser det, så har en orginal mr2 mye å hente for å nå dit en boxster ligger i kjøreegenskaper, komfort og stabilitet. Men dette burde jo være relativt når man tenker på prisforskjellen :)