TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk2 med 2stk 3.gen 3sgte !!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#15334  av chris

Amund skrev:tja si det.... Snakka med noen på et toyota verksted, og de mente at det bare var og drite i godkjenning... men på en annen side er det jo kjekt, dersom tollvesen\biltilsyn skulle begynne og snuse... :roll:

vi får se... er jo foreløplig ingen mk1 med 3sgte i norge, og bare 10-12 sykker i verden..... :twisted:
Normalt sett har de ingen grunn til å snuse ;) Spørs åssen bilen ser ut utvendig det vettu :)

#15337  av CelicaTurbo

vel, tollvesenet kan du enkelt slippe unna om du bare sørger for å ha en mk1 som var importert/kjøpt i landet før 1996.. Angående godkjenning er nok en 4agze mye lettere å få godkjent enn en 3s-gte :)

#15338  av Amund

vel min kom i -97....så alle båter er reist der i vert fall...... :evil:

#15354  av CelicaTurbo

Da får du kjøpe deg en annen å bygge på, fordelen da er jo at du kan ha en MR2 som du kan kjøre på i all den tid det tar å fullføre et slikt prosjekt på en annen mk1 :)

#15364  av Amund

har et par tre andre bilar eg kan ta skilt på... så det er ikke noe problem...

hehe, får se hva tid og penger setter en stopper for... :wink:

#15441  av MR2turbo

Amund, det hadde jo vært rått om du hadde hoppa i et 3sgte prosjekt, da :D om du har sveiseapparat og vinkelsliper går det jo sikkert bra å få bygget om motorfester o.l. ;)

#15471  av PwRmAd

Grattis Markus, blir snadder med genIII, få deg et skikkelig turbo kit også nå da :twisted:

#15472  av MR2turbo

Takk for det :) Må nok ha litt større sneglehus på den før den kommer i bilen, ja ;)

Kansje noe gt30 greier :wink:

#15477  av Erlend

Wow, dette blir bra Markus :D 3 rev. er drømmen... med litt trimming kommer det til å gå skikkelig unna! Hva betalte du for herligheten?

#15486  av MR2turbo

Ja, håper at det blir bra :)
Prisen jeg fikk den for er ikke helt representatv for den type motor, men helt okey for meg ;) fikk et lite spesialtilbud ;) ;)

#15499  av Amund

MR2turbo skrev:Amund, det hadde jo vært rått om du hadde hoppa i et 3sgte prosjekt, da :D om du har sveiseapparat og vinkelsliper går det jo sikkert bra å få bygget om motorfester o.l. ;)
sveiseapparat og vinkelsliper har jeg. får en kompis med sveise-sertefikat til å sveise.. men tror heller jeg vil gjøre det med en som er registrert ny i norge, blir mindre bråk om tollvesenet\biltilsynet skulle snuse..... ellers blir det fort smell på en god del lapper i avgifter.. :?
Jeg og en kompis tar oss en tur over nyttår og henter hver sin motor, så får vi se om det blir 1,6 el2,0.. hehe :wink:

å få motoren på plass, og nye motorfester i seg selv er ikke noe problem, men alt det elektriske kan bli et problem, det er det jeg gruer meg til... :roll:

Biltilsynet hadde kontroll her rett før helga, tok alt som kjørte forbi. Og dirigerte i to køer, en med eldre folk, og slikt som det bare skulle sjekkes lys og slikt på. og en annen kø med ungdommer og gamle ungdomsbiler o.l. som ALT skulle kontrolleres på. Føler at ungdom blir VELDIG mistenkelig gjort! og at denne typen oppmerksomhet IKKE er fortjent!!

en kompis fikk foresten supran sin avskilta da... de kom faktisk og henta han drøyt en halv kilometer fra kontrollen! tydeligvis noen som ikke kunne passe sine egne saker og "tipsa" purken?

#15500  av Mr2 Mk2

Amund skrev:en kompis fikk foresten supran sin avskilta da... de kom faktisk og henta han drøyt en halv kilometer fra kontrollen!
hvorfor ble ahn avskilta da?Satt de seg i bilen og kjørte hjem til ham eller?

#15508  av CelicaTurbo

hm, hvor var denne kontrollen da? Og sjekket de under panser osv også eller? :?

#15520  av MR2turbo

Hvilken grunn har egentlig biltilsynet for å ville se i motorrommet ditt??

Synes det går litt langt av og til, med tanke på det å henge seg opp i "råne-effekter"... Hørte om en her som hadde blitt stoppa i teknisk kontroll, de ga han mangellapp på ikke godkjent ratt og at tåkelysa ikke var koblet slik at de gikk av når du brukte hovedlysa.. Men de fant ikke ut at bilen gikk på falske skilter og var uten forsikring :shock:

#15522  av Mr2 Mk2

MR2turbo skrev:Synes det går litt langt av og til, med tanke på det å henge seg opp i "råne-effekter
ikke vær redd for å ta i...de kan gå JÆVLI lang ganske ofte for tiden! :evil: nå finner de jo opp egne regler i farten bare for å plage deg visst du har et klistremerke på siden....