Side 3 av 3

Legg innLagt inn:09 mar 2007 21:54
av kevin
Må man ha fuel cut defender når man bruker boost controler?man holder vel trykket nede på 1 bar da?

skal bytte eksos,fjærne katt og så har jeg bestilt boost controler,justere opp trykket til 1 bar!..Hvor mye hk vil det ca bli i TT min da?

Legg innLagt inn:10 mar 2007 15:39
av w00t
kevin skrev:Må man ha fuel cut defender når man bruker boost controler?man holder vel trykket nede på 1 bar da?

skal bytte eksos,fjærne katt og så har jeg bestilt boost controler,justere opp trykket til 1 bar!..Hvor mye hk vil det ca bli i TT min da?
boost controlleren klarer ikke å gi deg mindre trykk enn "grunntrykk"..
må justere på WG for å få til det

Legg innLagt inn:02 apr 2007 21:29
av Andy_Celica
Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.

Legg innLagt inn:05 apr 2007 10:53
av @lpher
Andy_Celica skrev:Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.
Da kjører du med orginal eksos...eller med begge katalysatorene i tenker jeg? ;)

Legg innLagt inn:05 apr 2007 21:53
av sindrejl
Andy_Celica skrev:Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.
når man kapper ledningen til original solenoiden for turbotrykk så detter trykket ned til "base map" som feks på celica er 0.55 og da på supra tydeligvis 0.6 :) Derfor går din ned så lavt siden den har ettermontert BC og derfor kappet ledning til org solenoide.

Legg innLagt inn:07 apr 2007 00:43
av Andy_Celica
@lpher skrev:
Andy_Celica skrev:Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.
Da kjører du med orginal eksos...eller med begge katalysatorene i tenker jeg? ;)
Har 3" downpipe og 3 resten av veien:)

Legg innLagt inn:08 apr 2007 15:15
av @lpher
Andy_Celica skrev:
Har 3" downpipe og 3 resten av veien:)
Da sitter det garantert en eller annen form for restriktor en eller annen plass ;) For en jdm med såpass fri utblås er det umulig å få under 1,3-1,4 ifølge gutta på mkivsupra-forumet ;)

Legg innLagt inn:08 apr 2007 16:57
av Andy_Celica
@lpher skrev:
Andy_Celica skrev:
Har 3" downpipe og 3 resten av veien:)
Da sitter det garantert en eller annen form for restriktor en eller annen plass ;) For en jdm med såpass fri utblås er det umulig å få under 1,3-1,4 ifølge gutta på mkivsupra-forumet ;)
Rett etter der turboen er skrud sammen i eksosdeln før eksosen, så sitter det et spjeld som blokerer det ene hulet til eksosen, og det sitter tett hele tiden på bilen min, kan det ha noe med at den kan lade ned til 0,5? for den akkuator greiea er ute av drift så spjeldet er lukket hele tiden.

Kan jeg i tilfelle kappe staget til akkuatoren og få det til å være åpent hele tiden?

Legg innLagt inn:28 mai 2007 14:01
av Rotta
Hva slags effektøkning snakker vi om her med standard BPU på en JDM supra?

Re: FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

Legg innLagt inn:06 aug 2009 11:05
av MrControl
Kjører på bpu++ og har rakarør hele veien, og har nettopp montert profec b, men lurer på en ting : Må også jeg ha restriktorring for å få tilnærma org grunntrykk?

Er det ikke nok med en boostcontroller?

Re: FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

Legg innLagt inn:06 aug 2009 14:30
av bjornalf
på auro så lander trykket på 1,1-1,2 vil jeg tro med rakarør? men hvis du skal ned på 0,7 bar så må du ha restriktor ring:)

Re: FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

Legg innLagt inn:06 aug 2009 19:23
av MrControl
Ja det er rett rundt der den ligger. Jeg vil altså ikke klare og komme ned på org grunntrykk med rakarør uten restriktorring?

noen rare eksoshus på de turboene eller?

Re: FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

Legg innLagt inn:06 aug 2009 20:17
av Supramk3turbo
Nei. det klarer du ikke...

Re: FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

Legg innLagt inn:31 jul 2011 13:12
av ragge
gammal og dau tråd dette, men fra denne linken forstår jeg det som at JDM har større turboer enn Euro spec ?

http://www.angelfire.com/planet/relation23/

Skjønner ikke det ?
Har alltid hørt at euro spec turboene gir mer effekt fordi de er større, men hvorfor spretter JDM bilene opp i 1,4-1,5 bar ladetrykk, mens euro bilene bare orker litt over en bar?

Noen som kan forklare meg litt?

Re: FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

Legg innLagt inn:31 jul 2011 18:59
av sindrejl
ragge skrev:gammal og dau tråd dette, men fra denne linken forstår jeg det som at JDM har større turboer enn Euro spec ?

http://www.angelfire.com/planet/relation23/

Skjønner ikke det ?
Har alltid hørt at euro spec turboene gir mer effekt fordi de er større, men hvorfor spretter JDM bilene opp i 1,4-1,5 bar ladetrykk, mens euro bilene bare orker litt over en bar?

Noen som kan forklare meg litt?
Suspekt.. av det jeg har hørt så er JDM turboene av keramikk og tåler derfor knapt over 1 bar (?) Her kan jeg såklart huske feil).
Mens euro turboene er stål og jeg VET personlig at disse tåler 1,3-1,4 over tid og det har vært historier om disse oppe i 1,7bar :)
Så at eurobilene knapt orker litt over en bar er nå ikke helt korrekt.