TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte i mk1...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#16488  av Bjørn MK1

1. I racing klassen Roadsport, hvor jeg deltar med bilen, står det i reglementet at "bilen til enhver tid skal tilfredstille kjøretøyforskriftene"

2. Man kan få et skikkelig problem med regress, hvis uhelet skulle være ute, og at man har veldig uflaks.

Men du har helt rett, hvorfor ikke bare hoppe over biltis. og heller bare kose seg 8) . Uansett skulle jeg likt å vite hvordan TOYSPORT skulle ordnet godkj. Hvilket biltils, dokumentasjon osv.

#16490  av Mr2 Mk2

Bjørn har du kjøpt deg Mk1 nå nylig?Syns jeg husker noe om et inlegg der du ønsket å kjøpe en mr2 mk1 på Norsk sportvogn sitt forum?

#16496  av Bjørn MK1

Har hatt i ca 1 1/2 år, må ha vært lenger enn det siden i tilfelle :?:

Har to stk faktisk, delebilen har jeg hatt i 1. år. Denne kan jeg selge div. deler fra.

Er noen spesielt interessert kan jeg selge alt sammen 30000,- (ikke R-dekk)
Vedlegg
skann0010.jpg
skann0010.jpg (140.61 kiB) Vist 2377 ganger

#16500  av Mr2 Mk2

Bjørn MK1 skrev: Har to stk faktisk, delebilen har jeg hatt i 1. år. Denne kan jeg selge div. deler fra.
Er noen spesielt interessert kan jeg selge alt sammen 30000,- (ikke R-dekk)
hmm visst ikke du har fått det med deg så er jeg på jakt etter en mk1,til ca den prisen?hvorfor selge dne i deler?

#16510  av CelicaTurbo

Raymond Baastad i Sportsvognklubben har vel den eneste orginale godkjente MR2 SC i Norge og iogmed at han har fått denne godkjent skal det ikke være umulig? Men, ifølge websidene gikk han gjennom mye før han fikk dette til, det er gjerne mulig å kontakte ham men på den annen side er det mulig han er lei av alle som spør?

http://www.baastad.as/mr2/index.html

#16512  av Bjørn MK1

Det er allerede plukket mye av delebilen + at den er ganske rusten. Derfor selger jeg deler fra den. I tilleg er det mye jeg vil beholde så lenge jeg kjører løp med "raceren". Med 30000,- mener jeg alt du ser på bildet :D

Må logge meg ut nå, men er på igjen i løpet av helga hvis du lurer på mer.

PS: raceren har sparklede hjulbuer bak :)

#16517  av MRQuoc

noen som har det godt her med 2! mk1 :D :D

#16650  av mk1 black limited

CelicaTurbo skrev:Raymond Baastad i Sportsvognklubben har vel den eneste orginale godkjente MR2 SC i Norge og iogmed at han har fått denne godkjent skal det ikke være umulig? Men, ifølge websidene gikk han gjennom mye før han fikk dette til, det er gjerne mulig å kontakte ham men på den annen side er det mulig han er lei av alle som spør?
Raymond er en hyggelig kar, så det går sikkert greit. I og med at den bilen er i Norge så er det jo presedens for MR2 med SC i Norge, og den er jo typegodkjent i EU, så jeg tror egentlig ikke Toyota har noe valg m.h.t. å godkjenne det.

#16652  av Mr2 Mk2

Bjørn MK1 skrev:Det er allerede plukket mye av delebilen + at den er ganske rusten
Skal du ha 30.000 for en mk1 som mangler deler og er ganske rusten? :shock:

#16658  av Amund

såvidt jeg har forstått med mine samtaler med TOYPARTS, så vil ikke toyota gi ut papirer på skifte fra 4age til 4agze for at ikke akkurat denne bilen er levert med det orginalt. Men det går å "convertere" den "gamle" motoren til sc. dersom det da er papirer på at motoren ikke "yter" mere skal biltilsynet da godkjenne det.

Og det skal vere muligt å få godkjent 3sgte, men da med papirer på 124 hk. for å ta det i fra en annen vinkel: de godkjenner jo blandt annet volvo 240 og opel ascona\kadett med v8.... så jeg kan ikke helt se det store problemet...

Fikk foresten se i vognkortet til toyparts.. sto mye gromt nederst der! Men at det kommer til å ta tid og litt frem og tilbake er det vel i grunn ikke tvil om..

i mk1 er det vel uansett bare to alternativer dersom mye mere hk er ønsket. 4agze og 3sgte. der den siste vel er mottakelig for en del mere trimming enn den første..

#16669  av Bjørn MK1

30000,- for alt på bildet Jostein = to biler :)

Volvo Norge har alltid vært flinke til å skrive ut godkjenningspapirer, men man må bla ha ambulanse forstilling for å få godkj. med V8. Til Opel kan man få kjøpt bremser som er TUF godkj. for over 400hk.

#16670  av Mr2 Mk2

Aha så at du skrev 30.000 for alt på bildet men kunne ikke fatte at det var for 2 stk...
Hvilken stand er de i da?

#16848  av Bjørn MK1

Raceren er i bra stand, men delebilen er noe rusten. Det er ikke så himla viktig for meg å selge, men hvis noen står på døra en dag med 30000,- og tar med seg alt, selger jeg. Tar for lang tid å forklare om alle detaljer, men selvfølgelig må jo folk få sjekke bilene ordentlig først. Ser helst at du kommer å kikker, men blir vel litt problematisk hvis du bor i Bergen?

#16914  av Mr2 Mk2

Bjørn MK1 skrev:men blir vel litt problematisk hvis du bor i Bergen?
redd for det ja...Men hva vil bra stand si?den ser jo kul ut da?

#16966  av Bjørn MK1

Det er jo opp til hver og en og avgjøre det :) Prisen reflekterer egentlig godt hva slags stand det er snakk om. Vil ikke anbefalle å kjøre på vinteren i hvertfall, før en grundig omgang med tectyl rustpussing osv. Det høres vel ut som om det ikke er så viktig for meg å selge, og det stemmer :roll: Men kommer noen for å handle, skal jeg ikke være vanskelig
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7