Side 3 av 13
Legg innLagt inn:08 mar 2006 07:58
av larsst185
Ah.takk,har oljekjøleren ute nå.skal sjekke dette.
Legg innLagt inn:11 mar 2006 18:46
av larsst185
update:Fikk 2 siste lagrene onsdag,disse var pakka opp av en anna forhandler,prøvd,passa ikke,lagt i embalasjen uten beskyttelses plasten på og returnert toyota norge.Når jeg da fikk disse lagrene var de full av riper og hakk.UBRUKELIGE
Bestillte så to nye i pakke over natt til torsdag.men kom de torsdag??NEI.Sendt på vanlig måte,og skulle komme idag,lørdag,men linjegods har stengt så jeg ringte rundt å fikk de til å slippe meg inn på terminalen så jeg skulle få ut lagrene,joda,åpna eska og dær ligger ett lager,ikke to.
Siste lagret er i rest fra importøren.Jeg er veldig nær å bli sinnsyk akkurat nå
SKÅL folkens..
Legg innLagt inn:11 mar 2006 19:01
av sleeper
hehe.. akkurat på lager så er ikke toyota så veldig gode!!
en kammerat av meg fikk 4stk BRUKTE lager når han kjøpte på toyota!!
Legg innLagt inn:11 mar 2006 19:02
av larsst185
ja.er jo forhandlere som misbruker tilliten med å få ha retur på deler som er feilbestillt.jævli irriterende.
Legg innLagt inn:13 mar 2006 20:32
av larsst185
fikk gjort endel idag.satt inn alle lagrene,looking good!fikk også montert ny oljepumpe.Noen som har montert ny pumpe før som har erfaringer med å bruke pakningstoff i tillegg til pakningen som følger med pumpa,iflg verkstedhåndboka skal det ikke brukes pakningstoff,kun pakning,men jeg er litt skeptisk til at dette blir tett.
Legg innLagt inn:13 mar 2006 20:56
av sleeper
når jeg monterte oljepumpa mi så brukte jeg LITT pakningstogg akkruat i skjøten av oljepumpa-blokka-mot pakningsflata til oljepanna!
IKKE BRUK PAKKNINGSTOFF NOEN ANNET STED PÅ PUMPA!! har sett noen eksempler på folk som har gjort det og det ser IKKE pent ut!! når du trøkker den sammen så presses det pakkningstoff inn i pumpa og dermed tetter det oljekanaler!!
Legg innLagt inn:13 mar 2006 22:36
av larsst185
Ja,hadde bare tenkt meg et tyyynt lag.meeen da driter jeg i det.Var det jeg helst ville.

thanx.!
Legg innLagt inn:14 mar 2006 21:35
av larsst185
Lakka blokka i dag og fikk laga meg block of plater til egr`n.Det er regelrett godt å rive vekk unødvendig dritt fra motor rommet

.Evap på kullfilter skal også bort før motoren settes inn.
Legg innLagt inn:14 mar 2006 21:42
av ErikG
Ser veldig bra ut detta!! Hvordan lakk bruker du på blokka? Er veldig likt mitt prosjekt det du driver med. Kjekt og vite hvem man skal henvende seg til når problemene dukker opp.
Legg innLagt inn:14 mar 2006 21:48
av larsst185
Hvilken type lakk det er vet jeg ikke helt,skal sjekke imorra.en type varmebestandig billakk.en på lakkavdelinga hos oss blanda.skulle vist sitte bra.Bare å spørre om du støter på problemer.håper på å fyre igang til helga eller iløpet av helga.Er litt utsultet på gt4 nå kan man si

Legg innLagt inn:14 mar 2006 22:04
av sleeper
pass på at uluftinga fra kullfilteret som du fjerner går UT av motor rommet da! (ikke så smart med bensingass i motor rommet!)
jeg koblet også inn et av de gammaldagse bensinfiltrene i serie sånn at det ikke kommer noe inn den veien!
Legg innLagt inn:14 mar 2006 22:38
av GT4 CS
Ang egr har jeg hørt det er visse fordeler og fjerne, senker bla innsugstemp. Men hvorfor fjerne kølfilteret?
Legg innLagt inn:14 mar 2006 22:43
av sleeper
GT4 CS skrev:Ang egr har jeg hørt det er visse fordeler og fjerne, senker bla innsugstemp. Men hvorfor fjerne kølfilteret?
fordi det er JÆVLIG stygt og tar masse plass! (og egentlig ikke gjør no fornuftig..)
Legg innLagt inn:14 mar 2006 23:22
av GT4 CS
Kjekt og vite, da jeg en vakker dag river ut min skal jeg lakke den rosa og sende den i posten til deg. Har du hagle kjører jeg opp til deg så kan vi avlive den

Legg innLagt inn:14 mar 2006 23:31
av sleeper
hehe..lurer litt på om det ikke er så veldig sunt og åpne den greia der! (litt som at det ikke er smart og åpne opp en katalysator!)
men er ikke sikker da!
nei, nå må vi slutte og stjele tråden hans her!
