sleeper skrev:hvis du kjøper deg en eksostempmåler også så er det komplett!
foresten: hva var problemet med og kappe av noen tenner i fordeleren da?? er ikke den enklere\bedre en og lage en mcgyver løsning?
Hehe.. Ja det hørtes så enkelt ut i teorien. Men som vi alle vet så er teori og praksis to forskjellige ting, og når man forsøker å forene dem så ender man som regel opp med følgende resultat: ingenting fungerer og ingen vet hvorfor.
Tenker jeg kjøper en eksos temp måler og A/F måler. Det er det jeg trenger. har allerede digital turbotrykk måler. Så kjøper jeg en Megaview (LCD display) der jeg kan velge akkurat hvilken info jeg vil ha opp. Den kobles direkte til ECU så jeg kan hele tiden få opp RPM, ladetrykk, Oljetemp, Oljetrykk, kjølevann-temperatur, innsugsluft temperatur, voltometer osv
Å modifisere fordeleren på den måten vi hadde tenkt vil ikke fungere fant vi ut. Istedet måtte vi lage et helt nytt trigger hjul. Det ble da med andre ord en mc-gyver løsning ja.
Det vi gjorde var at vi kappet av deler av plastikk dekselet på rotoren og festet et metall deksel der istedet. Metall dekselet ble så maskinert til og gjort om til trigger hjul. Deretter tok vi ene VR sensoren og flyttet den lenger ut slik at den nå står og teller på det hjemmelagde trigger-hjulet.
Vi kastet også vekk ca en halv time på å feilsøke ledningsnettet etter at vi ikke fikk signal fra TPSen i det hele tatt. Etter en halvtime med fomling og fortvilelse fant vi ut at vi hadde glemt å koble på ledningen som går til jord....
Det blir desverre ofte slik at det man tror skal ta lite tid ender opp med å ta lang tid, mens det man tror skal ta lang tid ofte er gjort på et øyeblikk. Dermed blir det umulig å beregne akkurat hvor lang tid ting kommer til å ta.
Unødvendig å si: det ble ikke oppstart i dag heller pga problemene med fordeleren. Men nå er den iallefall ferdig. Måtte lime litt her og der og trikse til litt, så den får stå å herde over natta så skal vi sette den på i morgen. Forhåpentligvis så blir det oppstart i morgen!
Skal legge ut bilder av den "hjemmespikka" fordeleren i morgen. hehe! Syntes den ble riktig så snasen!

Genialt enkelt, ganske enkelt Genialt! er det ikke det de sier om slikt?
cameleon skrev:å se ned i det motorrommet ditt nå minner jo mer om å ta en spassertur gjennom the matrix. eneste forskjellen på oss to er vel at jeg ser kun leninger, mens du ser blondiner, brunetter og det som er
blir spennende å se hvordan dette utarter seg
tvi tvi!!
Hehe.. Matrix ja! :p ser ut som et juletre nedi der nå. Men skal legge opp alle kabler i rørgater og skjule dem slik at de ikke blir så dominerende og utsatt nedi der. Får vekk Luftmengdemåleren og nå snart så da blir det straks litt bedre plass nedi der også!
Ja du ser kanskje ledninger du, men jeg ser nakne damer så langt øyet kan se! hehe..