Side 3 av 3
priser på motorer hos gadbjerg motorimport i danmark.
Legg innLagt inn:08 okt 2003 22:48
av Kenny
PRIS 4AGZE MOTOR 145HK 6500KR. 165HK 9000KR. 170HK 12000KR.
PRIS 4AGE 20V 160HK 8000KR. 170HK 10000KR + MOMS.
det er jo egentlig ganske billig da...

Se hva jeg fikk....
Legg innLagt inn:08 okt 2003 23:02
av Kenny
ref fra mail fra statens vegvesen:
Motorbytte i MR2 med 1.6 L sugemotor, til 1.6 L kompressor\turbomotor.
Ved motorbytte hvor effekten økes må det dokumenteres fra kjøretøyfabrikant (importør) eller kompetent uavhengig laboratorium (f.eks TUV i Tyskland) at ombyggingen kan utføres, og evt. hvilke modifikasjoner som er nødvendig på bilen.
Hvis endringer må utføres, må det dokumenteres fra godkjent verksted at dette er utført på en tilfredstillende måte.
Bilen må også tilfredstille sitt opprinnelige avgasskrav.
Som nevnt i din mail vil den nye motoren ikke ha større effekt enn den orginale. Er det ikke nevnverdig effektforskjell, er det ikke nødvendig med dokumentasjon som nevnt.
Normalt har vel en kompressor\turbomotor større effekt enn en vanlig sugemotor?
Bare å stille ned ladetrykket på en 4agze, så er det bare å dokumentere at den yter sånn ca 125 hk med papirer fra en bremsebenk, så er det bare å tute å kjøre opp ladetrykket etterpå..
Legg innLagt inn:09 okt 2003 09:42
av CelicaTurbo
og hvor skal du få tak i reimhjulet som reduserer trykket på en kompressor da?

Eller er det andre måter å redusere det problemet på?
Legg innLagt inn:09 okt 2003 13:05
av MRQuoc
blir hardt å få til dette her ser deet ut som, men vi prøver forsatt vel? , gir oss akkurat ikke , til første SC-konverteringen blir lovlig her i Norge.
Jeg kan jo begynne å jobbe i Toyota Norge? . prøve å leite frem til den oppsatte stillingen som kan gi godkjenninger . ?

Legg innLagt inn:09 okt 2003 13:12
av kennethx
Koble fra wastegate staget og kjøre med åpen WasteGate!

Legg innLagt inn:09 okt 2003 14:57
av Kenny
reimhjul går det faktisk ann å lage selv... Dreibenk og fresemaskin er to fine ting!!
men samma det... skal bygge om motoren til turbo, så det er bare å justere ned trykket.... å har du i tillegg datasprut kan du stort sett gjøre hva du vil. Egon på gadbjerg påsto faktisk at motoren tåler 2,5 bar turbo trykk??? er det mulig?
Legg innLagt inn:09 okt 2003 16:46
av MRQuoc
mye er sikkert mulig! , de som forsker for se , ikkesant.. om du skal prøve deg på den saken , om teorien til Egon stemmer .. er det bare en ting å gjøre

.. inntil videre kan man tro , men selvsagt er det behagelig å vite!
