TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ErikGs prosjekt, TIL SALGS

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#193977  av ErikG

Da har vi helsparklet kassa med grov glassfibersparkel. Har og lagt noe ekstra glassfiber inne i kassa for å forsterke veggene og dele kassa. Har hentet det ene elementet. Venter fortsatt på resten av bestillinga. Har prøvemontert kassa med en basser. Er ca 4mm mellom element og bakrute :twisted:
Vedlegg
DSC00157.JPG
DSC00157.JPG (235.49 kiB) Vist 1451 ganger
DSC00156.JPG
DSC00156.JPG (234.29 kiB) Vist 1460 ganger
DSC00155.JPG
DSC00155.JPG (276.86 kiB) Vist 1482 ganger
DSC00154.JPG
DSC00154.JPG (282.83 kiB) Vist 1473 ganger
DSC00153.JPG
DSC00153.JPG (238.16 kiB) Vist 1469 ganger

#194151  av ErikG

Noen som har noe tips anngående hvordan jeg skal greie å trekke kassa med stoff?

#194159  av toyota_mr2

vis du skal lakere den kan du jo lakere den som en stein så slipper du å sparkle å pusse for å få den helt slett he he

#194171  av ErikG

Tror også det kan bli vanskelig å trekke den. Men er liksom så lett å få riper i lakken. Skal jo kunne bruke bagasjen også. Også må jeg være sinnsykt nøye med sparklingen og pussinga da.
vis du skal lakere den kan du jo lakere den som en stein så slipper du å sparkle å pusse for å få den helt slett he he
Hehe. God ide, men tror ikke det blir så fett akuratt.

#194474  av Andy_Celica

Kommet noe lenger med kassa? dette er jo helt rått, og har derfor lyst til å se resultatet :D

Forresten: Er det mye jobb å hive seg ut i et slikt prosjekt? kunne tenkt meg å gjort noe av det samme, har du støtta opp veggene i kassa med treklosser eller er det kun glassfiber du har brukt?

#194542  av ErikG

Har ikke gjort så mye i det siste. Har støpt ene sideveggen i bagasjen i dag. Venter på at den skal tørke. Planen videre er å helsparkle kassa med finsparkel for å få den mest mulig gjevn. Blir nok mange timer med pussing... Må også få støpt andre sideveggen i bagasjen og stivet av kassa innvendig. Får ikke resten av anlegget før tidligst i slutten av neste uke så tør ikke bygge for mye før alt er på plass. Må finne ut en måte å plassere 3 forsterkere og 2 kondensatorer baki der.

Men hvilken farge skal jeg lakkere kassa og alt i?? Blir ikke bilens farge, fordi jeg ikke tror det blir noen fin kontrast mot de røde basserne. Kanjse svart??
Vedlegg
DSC00159.JPG
DSC00159.JPG (216.14 kiB) Vist 1076 ganger

#194558  av Andy_Celica

ErikG skrev:Har ikke gjort så mye i det siste. Har støpt ene sideveggen i bagasjen i dag. Venter på at den skal tørke. Planen videre er å helsparkle kassa med finsparkel for å få den mest mulig gjevn. Blir nok mange timer med pussing... Må også få støpt andre sideveggen i bagasjen og stivet av kassa innvendig. Får ikke resten av anlegget før tidligst i slutten av neste uke så tør ikke bygge for mye før alt er på plass. Må finne ut en måte å plassere 3 forsterkere og 2 kondensatorer baki der.

Men hvilken farge skal jeg lakkere kassa og alt i?? Blir ikke bilens farge, fordi jeg ikke tror det blir noen fin kontrast mot de røde basserne. Kanjse svart??
,

Hva bruker du på baksiden for at glassfibern ikke skal feste seg til karosseiet på bilen?

Og husk, ikke støp sammen kassa og sidene før det skal stå der permanent, da det i tilfelle ikke vil bli så lett å få den ut igjen!

#194559  av GT_rider

Greit prosjekt da :D
Hva med å la kassen følge resten av interiøret sine farger, det blir vel da enten grått eller svart?

#194567  av ErikG

Da tror jeg det faktisk blir til at jeg trekker alt i stoff. Naboen er møbeltapetserer og skal hjelpe meg. Tror det blir best med stoff, mindre show, men det gjør alt så mye enklere :)

#194665  av Gt-4-Ever

Skai er jo et tips! Då går det i ett med interiøret av bilen!

#194740  av ErikG

Hvor får jeg skai til en grei pris da, kan jo høre med naboen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7