Side 3 av 3

Legg innLagt inn:27 okt 2003 20:24
av Bjørn E
Da er endelig motoren min friskmeldt fra rykkingen :D :lol: :D
Har prøvt den noen dager etter rep. nå og det funker veldig bra. Har fått en helt annen respons, kan tilogmed høre innsugningslyd på høye turtall. Dette var gøy, har ventet lenge på det!
Så nå blir det Aussie til våren.....

Legg innLagt inn:27 okt 2003 22:56
av sleeper
kan du ikke fortelle hva feilen var da???

Legg innLagt inn:27 okt 2003 23:23
av CelicaTurbo
ja det skulle jeg også gjerne ha vist?! :D

Legg innLagt inn:28 okt 2003 09:07
av kennethx
Jeg også!!!

Legg innLagt inn:28 okt 2003 18:33
av Bjørn E
OK da 8)

Mener vi har snakket om det tidligere, men der var en pinnskrue på eksosmanifolden (helt ytterst på passasjersiden,skjult bak dynamoen) som hadde skrudd seg ut og forsvunnet. Det førte til at mye av turbotrykket forsvant, og motoren kom "lagvis" under pådrag. Grunnen til at det har tatt så lang tid å lokalisere feilen (ett år og tre verkstedbesøk) er at den er skjult av varmeskjold og dynamo, jeg hørte ikke frieksos og der fantes ikke sot rundt lekkasjen.
Det har iallfall blitt en HELT annen bil etterpå :D
Men verkstedet klagde over at samtlige skruer satt dønn fast, pluss at det var håpløst å komme til. (var jo derfor jeg ikke ville gjøre det selv.....)

Legg innLagt inn:28 okt 2003 20:19
av CelicaTurbo
hm, lurte på om det var vanntempsensoren jeg.. men en lekkasje ja, det kan jo rime med den turboulingen som jeg hører kun når motoren er dønn kald da.. mulig lekkasjen tetter seg selv når det blir varmt og at det er derfor jeg kun opplever lyden på kald motor, jeg bare håper det ikke er pga at manifolden har vridd seg da :shock: Kanskje jeg skal prøve å skru av det varmeskjoldet en gang, om jeg får boltene ut :)

Legg innLagt inn:28 okt 2003 20:23
av Bjørn E
Ene skruen hos meg smalt da jeg skrudde det av første gangen,ja.... Så nå henger det kun etter én skrue :cry:
Får se om jeg gidder å gjenge om en dag....

Uansett; det dekselet skjuler ganske mye av motorkomponentene, så det kan være nyttig å ta en titt under.

Legg innLagt inn:28 okt 2003 20:25
av CelicaTurbo
det er bare to skruer som holder det altså? Dekselet var av for ett år siden i forbindelse med lekkasje fra "hose from hell" men det var Toyota som slet med den jobben :) Men siden det ikke er så lenge siden så burde det vel være mulig å få det av fremdeles..

Legg innLagt inn:28 okt 2003 20:36
av Bjørn E
Virket som dekselet på mitt var skrudd på av japanske never.... Skruene var iallfall gamle og korroderte. God sjans å få av ditt hvis det har vært demontert,ja. Men det er ikke noe særlig å kjøre uten, blir veldig varmt over turboen. Kan risikere å svi mattene under panseret. Jeg måtte sette panseret på lufting etpar ganger jeg parkerte bilen i garasjen. Kunne se turboen gløde i halvmørket (litt tøft da.....)

Legg innLagt inn:28 okt 2003 20:52
av CelicaTurbo
det blir nok bare skrudd av for å titte.. får se om jeg får gjort det i helgen, da blir det litt jobbing på bilen :)