TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• st 205, motor og litt til....

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#170504  av celica_st185

Hørtes dyrt ut ja, men har fått pris på 12.000 + moms en annen plass så er jo iallefall billigere e det... Tror jeg prøver å sveise et selv etter hvert :roll: Hvilken dimensjon og lengde er det på røra?

#170519  av Hammeren

kan sjekke størelsen senere, har noen bøyer liggende hjemme etter jeg sveiste mitt. (samme dim).
lengden må du annslå etter bilde, men blir laget kortest mulig.
har ev flere bilder som jeg kan sende.
det som ikke jeg likte med det, var at turboen blir flyttet enn del til v sett forfra.
noe som fører til at du må ha en s sving inn til intercoleren, hvis du skal bruke org kjøler da.
for å få plass til s svingen, må turboen sitte lengre fra blokka, noe som fører til komflikt med radiatorvifter.
det siste gjelder ihvertfall 205. derfor lagde jeg eget.
men tror de han har funker dritt bra, han hadde andre liggende til salgs fra andre levrandører. men de ga for dårlig gass respons sa han.

#170524  av sleeper

Hammeren skrev:kan sjekke størelsen senere, har noen bøyer liggende hjemme etter jeg sveiste mitt. (samme dim).
lengden må du annslå etter bilde, men blir laget kortest mulig.
har ev flere bilder som jeg kan sende.
det som ikke jeg likte med det, var at turboen blir flyttet enn del til v sett forfra.
noe som fører til at du må ha en s sving inn til intercoleren, hvis du skal bruke org kjøler da.
for å få plass til s svingen, må turboen sitte lengre fra blokka, noe som fører til komflikt med radiatorvifter.
det siste gjelder ihvertfall 205. derfor lagde jeg eget.
men tror de han har funker dritt bra, han hadde andre liggende til salgs fra andre levrandører. men de ga for dårlig gass respons sa han.
manifoilen på min bruker 7 bolter...
jeg har selv flyttet turboen en del til venstre (sett forfra!) pfor og få alle røra fra toppen like lange(prøvde ivertfall..)
har du sjekket at du fortsatt får plass til AC?? jeg måtte fjærne min...
nå var det planen hele tia, men det hadde ikke vært plass hvis jeg hadde villet ha den der...

#170625  av Hammeren

mitt grenrør sitter i 8 bolter.
joda fikk plass til ac pumpa, men ikke med den første downpipen jeg lagde.
men olje retur røret fra turboen må gå på utsiden av downpipen,
mellom downpipe og radiator for å si det sånn.
ja ble litt forskjellig lengde på grenrøret mitt, men skal jeg ha ac'en der er det begrenset hvor man kan sette turboen.

#170632  av sleeper

pass på at du får nokk fall på returen da! :wink:

#170672  av Hammeren

det har jeg passet på, mye bedre enn org :wink:
derfor jeg har laget ny stuss inn i bunnpanna, mere helling og 45' inn istdedet for 90'.

#170725  av Hammeren

legering?? hæ? skjønte itte den je :roll:

#170745  av Hammeren

det har jeg ikke peil på, vet at det står noe stemmplet på rørene. om det sier deg noe vet jeg ikke. skal se etter til helga.
tviler på at mine sprekker, kroppen har bygd mange motorer. så regner med at de er utprøvet.

#174307  av Hammeren

går sakte fram, men nærmer seg :)
legger ut noen bilder.
har fått tilbake veiva, 2 lapper rett i dass.
hadde bestillt balanseing med svinghjul og trykkplate hos oslo cyl service.
fikk det jeg bestilte, men litt overasket over at de ikke sjekket veiva :o .
hentet den hos oslo cyl og leverte den til solør motor for å få polert lager skålene. (hadde levert den der med engang hvis jeg viste at han balanserte også). når han fikk den i benken var det 11/100 kast i veiva :shock: . syns oslo cyl burde ha sett det, men ja. jeg bestillte bare balansering :? .
koster å lære :x
så da var det bare å begyne på nytt. nå ble det sikkelig gjort.
han balanserer først veiva, deretter balanserer han på nytt med svinghjul og trykkplate.
så: han rettet veia, balanserte alt, polerte lagerskålene billigere enn oslo skulle ha for balansering når alt var skrudd sammen.
så vil anbefale SOLØR MOTOR!!!!!!
borringa han gjorde, ble også jævlig bra.
(ps: 185, har glemt å sjekke legeringa på røra :oops: )
Vedlegg
slik ble termostaten, gjør så den åpner tidligere.
slik ble termostaten, gjør så den åpner tidligere.
DSC00362.JPG (35.81 kiB) Vist 1825 ganger
olje røra ble dritt bra syns jeg, men dyrt. ca 2 lapper
olje røra ble dritt bra syns jeg, men dyrt. ca 2 lapper
DSC00372.JPG (37.93 kiB) Vist 1827 ganger
hadde sett værst ut med sikkelige råder....
hadde sett værst ut med sikkelige råder....
DSC00367.JPG (50.59 kiB) Vist 1825 ganger

#174483  av celica_st185

ikke så nøye d med legeringa for min del heller :) Er ennå lenge til jeg skal til med d prosjektet.....

Hva er det du har gjort med den termostaten? Er det di 3 hullene i toppen som er borret? har en extra liggendes så skulle kanskje ha gjort noe lignende på min og hvis det har noen god effekt :)
Sist redigert av celica_st185 den 19 mai 2006 18:03, redigert 1 gang totalt.

#174484  av sleeper

eller så kan du bare kjøpe en som åpner ved 77grader! :wink: (får tak i det i de fleste bildelebutikker hvis de leiter litt... :D

#174486  av celica_st185

den som stod i min når jeg kjøpte bilen kan muligens ha vært en slik, jeg bytta fordi tempnåla stod så lavt etter min mening, men d var før jeg begynnte å innterresere meg for trimming :oops: Hva er det den originale er 86 grader?

#174502  av sleeper

mener og huske at det er 84 grader som er org.. så kan du få en som er 77 og en som er 88 gradder..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9