TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#171352  av sleeper

celica_st185 skrev:ja tenkte å få vannskårne plater i aluminium.... hvor tykke bør disse være forresten?
går fint med alu plate på innsuget! men villa kansje laget det i stål på toppen! (da det går eksos gjenom der og kan bli veldig varmt!

#171520  av celica_st185

Har ennå ikke vørt på eu kontroll, selv om bilen skulle vært godkjent okt. i fjor :oops: Men håper jo å slippe unna co kontrollen.... fikk skrudd vekk egr'en i dag så blir vel å få flensene neste uke forhåpentlivis... har også skrudd av bensinslangene på fuelrailen, slik at jeg kan ta dem me til hydroscand eller tess å få laget nye i løpet av uken.... Tror jeg bare bruker den originale koblingen til kaldstartdysen til retur hvis dette skal gå fint, da slipper jeg stresse med å ta av railen osv... Får laget en i rustfritt til toppen da og alu. til innsug. er 5mm gods godt nok eller?

#171549  av Larsen

skal nok helt sikker gå fint med 5mm, hvis ikke er det vel ikke krise hvis den skulle gå. Kommer fint igjenom eu kontroll så lengre katalysatoren enda henger på!?

#171562  av Peak

celica_st185 skrev:er det bare å koble vekk hele greia, eller får man feilkoder på ecu å dei?
Får feilkode om du bare tar av kontakten og lar den ligge, men jeg har lest et par plasser at de monterer en motstand på kontakten å da skal det vist gå bra med tanke på feilkoder.

#171582  av celica_st185

så forresten noe litt rart når jeg var ute i garasjen i stad... Over bensinfilteret er den en rund boks (se bilde) den slangen som går fra "Purge" lå bare løs oppå girkassen :roll: Hvor skal denne innpå hen? Har vel antageli glemt å koble den på etter at jeg satte i motoren eller skal den bare henge løst :?:
Vedlegg
Photo-0053.jpg
Photo-0053.jpg (80.23 kiB) Vist 1039 ganger

#171611  av sleeper

det der er kullfilteret... det kan du forsovidt bare fjerne! (er jo ikke den fineste detaljen i motor rommet...(men du må koble på et lite filter og ta den ene slangen ut av motor rommet! (det kommer bensindamp ut av den...

#171715  av sleeper

celica_st185 skrev:d den stygge boksen er til ja... bare å plugge på et lite bensinfilter da så er man kvitt en ting til fra det ellers overfylte motorrommet :)
det stemmer!
men husk og legg den slangen ut av motor rommet da! så du ikke får masse bensingass i motor rommet ditt!

#171738  av celica_st185

stapper den ned ved siden av bensinfilteret og stripser den fast nedi der en plass så gassen går ut under bilen... Fikk bestillt nye egrpakninger og pakningen mellom spjeld å innsug. Leverer egr pakningene til en jeg kjenner på Haaland a\s så scanner di og kapper ut plater til å blokke der egr'en satt :)

#172093  av celica_st185

ang kullfilteret så kommer det jo 3 slanger inn på dette... kjøpte et vanlig lite bensinfilter som jeg hadde tenkt å koble innpå her, men hvilke to skal innpå?

#172107  av cs2451

her er litt info. er ikke så lenge siden jeg koblet på disse, men husker ikke helt hva som gikk til hva
Vedlegg
(102.82 kiB) Lastet ned 125 ganger

#172206  av celica_st185

Da har visst jeg kjørt rundt en stund med den slangen som skulle til bvsv hengende å slenge rundt i motorrommet :roll: Men slik jeg forstår det er det bare å blokke bvsv å koble innpå den slangen som kommer fra tanken og den som går til friluft på vær sin inngang på det lille bensinfilteret jeg kjøpte :?: Var forresten en glimrende plass å feste solenoidene til lystgassen der hvor kullfilteret var festet :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14