Side 3 av 4

Legg innLagt inn:31 mai 2006 00:10
av Morten
Hvordan går det med understellsbitene da Jan Erik? :wink:

Legg innLagt inn:05 jun 2006 21:37
av jan-erik
Morten skrev:Hvordan går det med understellsbitene da Jan Erik? :wink:
KW coiloverne er nå på. Dette samme er litt snacks fra Cusco også. Har bilder liggende, skal få postet de etterhvert. Bilen ble lav..... Satte de på uten å sjekke høyde først, og bakkeklaring foran fra asfalt og opp til front var 4 cm!! Ikke kjørtbart for å si det sånn. Er nå hevet 2 cm til, og er fornøyd med utseende. Fortsatt smeller det godt foran og av til når små ujevnheter i veien er der. Lekt meg litt med å justerbare stivheten. Er veeldig stivt på det hardeste, og bilen ligger bra i svinger, men sliter litt med at det blir litt mye "hopping" i dumper, tror jeg nok må justere litt på rebound dempinga på de.

Ellers ble bilen enda mer gokart aktig med alle sakene fra Cusco. Gleder meg til å prøve bilen på bane.

Takk til Rune (GT4 CS) for hjelp til montering :D

Har ellers montert inn DVD og 7" LCD skjerm i dag. Har igjen bytting av frontrute i morgen og 4-hjulskontroll til onsdag, så er alt klart for ACR og Sommertreff ....

Legg innLagt inn:05 jun 2006 23:06
av Neemi
Godt å høre alt gikk bra, tror jeg misforsto deg litt når det gjaldt skruingen hos Rune for jeg ventet på en ms som aldri kom og når jeg endelig ringte Rune og vi var ferdig i bursdag var dere ferdig med å skru og du hadde dratt.

Men vi ses jo på ACR :)
Og jeg gleder meg virkelig til å se forandringen på bilen din!

Legg innLagt inn:06 jun 2006 08:06
av jan-erik
Neemi skrev:Godt å høre alt gikk bra, tror jeg misforsto deg litt når det gjaldt skruingen hos Rune for jeg ventet på en ms som aldri kom og når jeg endelig ringte Rune og vi var ferdig i bursdag var dere ferdig med å skru og du hadde dratt.

Men vi ses jo på ACR :)
Og jeg gleder meg virkelig til å se forandringen på bilen din!
Ble nok en liten misforståelse der. I tillegg hadde vi det litt travelt, da jeg skulle vært hjemme igjen kl: 16:00 i selskap. Endte opp 2,5 time forsinket til mitt eget bursdagsselskap... ACR står rimelig høyt på pri lista mi kan du trygt si :wink:

Legg innLagt inn:07 jun 2006 10:19
av Blueman
gleder meg til å se biln din med turbo :D

Husker den godt fra første gangen jeg var på acr å da ble jeg imponert over hvor feit den mr2en var :D

Legg innLagt inn:08 jun 2006 15:10
av jan-erik
Da var turen gjort innom Bjørnstad Bil og dynomålig / tuning, og ble godt fornøyd med resultatet. Ble gjort en del endringer i map'et, så fra å gå veeldig rikt går den nå bare rikt. Har hatt fokus på få ting safe, så mulig det kan hentes mer effekt, men får holde foreløpig. Det går nå mer enn bra nok.

Tallene:
220 whp på 9PSI (0,62 bar) og 255NM dreiemoment.

Skal legge ut dynografen senere.

Nå skal det bli moro på ACR!!

Legg innLagt inn:08 jun 2006 15:38
av erling
Oi :D Grattis :D Mye forskjell fra når jeg prøvde den nå eller?

Legg innLagt inn:08 jun 2006 15:47
av ErikG
Oioi, dette hørtes ut som bra tall. Har du orginal innmat??

Nice

Legg innLagt inn:08 jun 2006 15:49
av Doffen696
Meget bra.. Gratulere

Legg innLagt inn:08 jun 2006 16:29
av jan-erik
erling skrev:Oi :D Grattis :D Mye forskjell fra når jeg prøvde den nå eller?
Takk! Stor forskjell!! Nå må du nok ta fly til ACR så du kan få prøvd igjen.

Legg innLagt inn:08 jun 2006 20:08
av CelicaTurbo
jøss, en dobling av effekt tilgjengelig på hjulene, enn hva du hadde i motor alene tidligere, bør bety en ganske dramatisk forskjell det ja :D Ser frem til å se grafen så vi kan få et bedre inntrykk av motorkarakteristikken :)

Legg innLagt inn:08 jun 2006 21:48
av sleeper
hm.. skjønner ikke at det er mulig engang jeg???

1 kg trykk skal jo tilsi MAKS 100% økning i effekt.. . men hvis du har papirer på det så stemmer det nok..:-) 8)

Legg innLagt inn:08 jun 2006 22:01
av CelicaTurbo
mulig det er pga at fyllingsgraden/gass-utskiftningen i motor med tvangsforing er bedre enn som en sugende motor? Jeg har ingen annen forklaring på hvorfor kun 0.6 bar kan gi en dobling av effekt, men, det er da også en grunn til at 1.0 bar på en ct26 gir et ganske så forskjellig resultat fra 1.0 bar på f.eks en GT35 (som trolig vil få motoren til å yte opp mot dobbelt av hva ct26'en gjør).

Legg innLagt inn:08 jun 2006 22:20
av jan-erik
ErikG skrev:Oioi, dette hørtes ut som bra tall. Har du orginal innmat??
Er meget fornøyd jeg. Er orginal innmat. Bolt-on turbo kit dette.

Orginal effekt på hjula er vel ca. 120whp, så en full dobling er det jo ikke men, alikevel bra økning ... :D

Turboen spooler opp litt senere enn jeg hadde forventet (fullt trykk på ca. 4500rpm), så turboen fortjener litt mer trykk å jobbe mer. Men det får bli senere.

Legg innLagt inn:09 jun 2006 21:32
av sleeper
CelicaTurbo skrev:mulig det er pga at fyllingsgraden/gass-utskiftningen i motor med tvangsforing er bedre enn som en sugende motor? Jeg har ingen annen forklaring på hvorfor kun 0.6 bar kan gi en dobling av effekt, men, det er da også en grunn til at 1.0 bar på en ct26 gir et ganske så forskjellig resultat fra 1.0 bar på f.eks en GT35 (som trolig vil få motoren til å yte opp mot dobbelt av hva ct26'en gjør).
mye av grunnen til at en gt35 vil gi mer hk på 1kg en en ct26 er hovedsaklig fordi det blir et mye lavere eksosmotrykk i turbien, og dermed bedre fyllingsgrad i cyl..

men her så er jo utgangspunktet en motor som vil få mer mottrykk ved montering av turbo, og dermed dårligere effektivitet..
så da må jo realiteten være at det faktisk er ganske mye og hente bare på og mappe om den motoren som sugemotor også.. (kansje til ca 140whp)
da stemmer regnestykket hvis ALT funker 100% (140X 1,62= 224whp...)

isåfall så vil jeg si at det der er et VELDIG bra satt sammen sett! :D 8)