TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Widebody prosjektet fortsetter (Edit, 16/3)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#182960  av erling

Hvordan ser pluggene ut da? Hvordan er bensintrykk?

#182972  av MR2WideBody

erling skrev:Hvordan ser pluggene ut da? Hvordan er bensintrykk?
Pluggene er sånn passe sota, og bensintrykket er rimelig bra, husker ikke hva jeg målte. Men det var ganske likt det som står i BGB, husker jeg ikke feil så var det over.
Har byttet bensinpumpe, og ny regulator

#197334  av MR2WideBody

Da er endelig problemet løst, snakket med MR2Turbo for en god stund siden, og han visste med stor sannsynlighet hva problemet var etter å ha opplevd noe lignende selv.. Så en stor takk rettes til han..

Var elektrisk kobling, var en krets som ikke fikk signalene den skulle ha.

Prøvde bilen for første gang i går, etter å ha stått siden oktober i fjor med diverse oppgraderinger og tull..

Men må bare få skrevet det, dette går noe helt jævlig!!
Spinner løs på 1-2 og 3 gir på tørr asfalt, skitmorro..
Så nå gjenstår det bare småtterier før den er kjørbar for norske veier..

Men etter å ha kjørt 2-3 mr2 turboer så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kom med det i alle.. (Sier ikke at 3s-ge bare er tull, for den er morsom den og. Men kan ikke helt samenlignes)

Så neste år skal jeg på Dagali hvis Christian arrangerer igjen, savnet å være der i år, sinnsykt morro i fjor

#197335  av MR2WideBody

Da er endelig problemet løst, snakket med MR2Turbo for en god stund siden, og han visste med stor sannsynlighet hva problemet var etter å ha opplevd noe lignende selv.. Så en stor takk rettes til han..

Var elektrisk kobling, var en krets som ikke fikk signalene den skulle ha.

Prøvde bilen for første gang i går, etter å ha stått siden oktober i fjor med diverse oppgraderinger og tull..

Men må bare få skrevet det, dette går noe helt jævlig!!
Spinner løs på 1-2 og 3 gir på tørr asfalt, skitmorro..
Så nå gjenstår det bare småtterier før den er kjørbar for norske veier..

Men etter å ha kjørt 2-3 mr2 turboer så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kom med det i alle.. (Sier ikke at 3s-ge bare er tull, for den er morsom den og. Men kan ikke helt samenlignes)

Så neste år skal jeg på Dagali hvis Christian arrangerer igjen, savnet å være der i år, sinnsykt morro i fjor

#197349  av Biggen

Kan du utdype litt mer detaljert hva som var feilen...?
Ble nyskjerrig her nå......... :D

#197354  av MR2WideBody

Biggen skrev:Kan du utdype litt mer detaljert hva som var feilen...?
Kan jeg vel kanskje, er ikke veldig flink på å forklare sånne ting men jeg kan prøve

Det som skjedde er som beskrevet tidligere i denne posten, tenningen ville ikke holde seg på riktig innstilling. Hjalp ikke engang å kortslutte klemmene i diagnoseboksen for å låse tenningen..
Tenninga gikk fra ca -250 grader og opp til 3-400 grader. Noe som er klin gæli.

Og bensinstrykket er en helt egen historie, gikk som en jojo sammen med tenninga..

Men etter å ha koblet sammen to ledninger så fungerte den som bare fy...
GÃ¥r perverst...

#202991  av kaimagne

Fikk gleden av å sitte på inne på verkstedområdet i går... Huttetu, den bilen er et råskinn! Når han bare får justert opp forstillinga og montert litt strammere foringer, så blir dette sinnsykt bra!
Synd at jeg ikke fikk sjekka hvordan den var på annet enn første gir, men det kommer til å dra avgårde ganske brutalt, spesielt etter mapping og justering...
Blir spennende å følge med videre utover vinter'n...[/quote]

#228566  av MR2WideBody

Begynner virkelig å skje litt igjenn.. Laster opp en liten smakebit bare, kommer nok flere etterhvert.. Begynner å få noen på pcen
Vedlegg
DSC00910.JPG
DSC00910.JPG (242.39 kiB) Vist 718 ganger
DSC00879.JPG
DSC00879.JPG (268.96 kiB) Vist 719 ganger
DSC00951.JPG
DSC00951.JPG (351.83 kiB) Vist 736 ganger

#240896  av aneriks

MR2WideBody skrev:
Biggen skrev:Kan du utdype litt mer detaljert hva som var feilen...?
Kan jeg vel kanskje, er ikke veldig flink på å forklare sånne ting men jeg kan prøve

Det som skjedde er som beskrevet tidligere i denne posten, tenningen ville ikke holde seg på riktig innstilling. Hjalp ikke engang å kortslutte klemmene i diagnoseboksen for å låse tenningen..
Tenninga gikk fra ca -250 grader og opp til 3-400 grader. Noe som er klin gæli.

Og bensinstrykket er en helt egen historie, gikk som en jojo sammen med tenninga..

Men etter å ha koblet sammen to ledninger så fungerte den som bare fy...
GÃ¥r perverst...
du vet ikke hvilke ledninger det var?? har noe av samme problemet..