Legg innLagt inn:18 jun 2006 16:22
sweet
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Larsen skrev:Da har jeg ringt litt rundt, men kan ikke si at jeg har blitt spesielt smartere. Fikk toyota hegre til å lage et dokument på at de har montert motoren. Toyota Norge ville jo da ikke gå god for godkjenning siden turbo modell ikke var levert i europa (sikkert bare en unnskyldning). Og biltilsynet ville jo ikke gå med på å godkjenne bilen siden Toyota ikke ville ut med papirer. Samtalen til biltilsynet gikk jo da over telefon så papirer på hva de krevde for å bytter var jo ikke så lett. Fikk følsen av at han som svarte meg ikke hadde så mye peiling på det han jobbet med heller.Vel, mralp må jo nødvendigvis ha fått nødvendige papirer fra ene eller andre kanten, så forhåpentligvis litt tips derfra?
Annet spørsmål jeg lurte på var om hvor vanskelig det kan være å godkjenne stabilisator stag og poly foringer?
jumbo skrev:Planen var vel egentlig å godkjenne bilen senket, men jeg er sikkert påat hvis jeg gjør det så kommer det helt sikkert til å pirke bore stabilsatorstag og foringer !?Larsen skrev:
Dessuten virker det jo rimelig merkerlig at Toyota skal være vrange med å gi utsagn om en bil som faktisk er typegodkjent i Norge, uansett om den har vært solg som nybil her eller ei (ble jo ikke solgt GTi som nybil i Norge heller for den saks skyld)
Og hvorfor i alle dager godkjenne ting som stabstag og foringer? Får da være grenser for hva slags pirk man skal gidde å ha i vognkortet
Larsen skrev:Planen var vel egentlig å godkjenne bilen senket, men jeg er sikkert påat hvis jeg gjør det så kommer det helt sikkert til å pirke bore stabilsatorstag og foringer !?Kan ikke levende tenke meg at de henger seg opp i stag/foringer, tvilsomt om de legger merke til eller vet at det er uoriginalt i det hele tatt...
Lurer på om jeg skal ta en tur personlig til toyota Norge og diskutere det. Blir jo aldri tatt seriøst over telefon...
Dalan skrev:Men bremsene på europeisk NA og alle turbo-modellene er like innenfor revisjonene, så egentlig burde man slippe å oppgradere bremsene så lenge man setter inn en 2.gen motor.Det lurer jeg på og egentlig.
Men hvordan få dokumentert det da..
Det spørs om noen på Toyota gidder å skrive ut liste over delenr. på bremser for GTI- og turbo-modellen innenfor samme år da.
2fast4u..?
Larsen skrev:Hvorfor gjør dere ting så vanskelig?Dalan skrev:Men bremsene på europeisk NA og alle turbo-modellene er like innenfor revisjonene, så egentlig burde man slippe å oppgradere bremsene så lenge man setter inn en 2.gen motor.Det lurer jeg på og egentlig.
Men hvordan få dokumentert det da..
Det spørs om noen på Toyota gidder å skrive ut liste over delenr. på bremser for GTI- og turbo-modellen innenfor samme år da.
2fast4u..?
Men hvis biltilsynet benker bil og finner ut at den har 180 hk i stedenfor 220hk, så slipper man vel å betale den lille for 220?
Kjernen er nok å ikke gi ”motparten” mulighet til å lage problemer, men gi dem løsningen og alle svar før de har stilt dem.
FireWalk skrev:Jeg har hatt lignende problemer med Toyota og Biltilsynet når jeg skulle godkjenne diverse ting. Papirer kreves, og Biltilsynet sier jeg må gå til Toyota. Toyota sier jeg må gå til biltilsynet. OGså kommer jeg ingen vei, for Toyota sier bare at bilen ikke har vært solgt i Norge, og derfor kan de ikke hjelpe meg. Biltilsynet kan ikke hjelpe meg når ikke Toyota kan hjelpe meg først.Da er det jo i såfall bare snakk om late folk hos toyota... at bilen ikke har vært solgt som nybil i Norge har jo null å si så lenge den er typegodjkent i landet.
jumbo skrev:Mulig det, men de bruker det argumentet støtt og stadig desverreFireWalk skrev:Jeg har hatt lignende problemer med Toyota og Biltilsynet når jeg skulle godkjenne diverse ting. Papirer kreves, og Biltilsynet sier jeg må gå til Toyota. Toyota sier jeg må gå til biltilsynet. OGså kommer jeg ingen vei, for Toyota sier bare at bilen ikke har vært solgt i Norge, og derfor kan de ikke hjelpe meg. Biltilsynet kan ikke hjelpe meg når ikke Toyota kan hjelpe meg først.Da er det jo i såfall bare snakk om late folk hos toyota... at bilen ikke har vært solgt som nybil i Norge har jo null å si så lenge den er typegodjkent i landet.