Kjelliken skrev:Nok sikkert moro det og, men flere grunner til at jeg heller går for redtop motoren.Hadde sikkert ikke vert feil med en 20v i den bilen der og montere megasquirt på den. er jo mange i utlandet som har gjort det.
1: passer rett i (med noen rwd deler satt over), mot å måtte bygge om hele tenningsbiten (fordeler rett i torpedovegg) og vannsystemet på en 20v.
2: effekten oppgitt fra toyota på 20v er visstnok temmelig optimistisk, og ser ut som om de fleste reelt har 145-150hk ved bremsing. Da er det ikke nok effektforskjell til å være verdt ekstra arbeidet med tilpassning.
3: (den viktigste grunnen

(4: 16v motoren billigere...)
Kjelliken skrev:Slik jeg har skjønt det er den ikke den letteste bilen og drifte med og det faktisk er lettere og lage en banebil utav den.Ikke lett å drifte med kommer jo av at motoren ikke har nok moment til å spinne og powerslide. Balansen i bilen virker ihvertfall veldig god det lille jeg fikk prøvd.
Er vel + og - med alle biler men jeg vil tro det blir en bra bane bil av den der..![]()

PS! det kunne vært moro å fått testa den blacktop kjerra di engang for å sett hvordan en 20v fungerer i praksis da Kjelliken.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z
'72 Celica (RA21/TA22) Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20) Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86) Hachi'n
'83 Starlet (KP61) Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z