Side 3 av 3

Legg innLagt inn:15 okt 2006 21:19
av sleeper
ghostsformann skrev:takker for det...

har øvind har bestem seg for og kjøpe en ny rulle slik vi har en helt ny til neste treff i sommer.. en som skal klare 600 hk lett.


får til litt mere show. mat, og drekke.

håper det kommer folk til neste "en dag på rullende " oxo
noen tips til neste gang:

ha egen pølsebu! ( mange sultene folk som gjerne kjøper en pølse og brus eller to..)
info om at det blir premier til top 3 i hver klasse!?
en bremsebenk som faktisk er til og stole på .. ( bra forrarbeid på hver bil!)


får dere til det så kommer jeg garrantert neste gang det er no der!

Legg innLagt inn:16 okt 2006 07:54
av ghostsformann
vi pleier og ha kiosk der... det skal komme en helt ny rulle.. til neste år....
så det blir bra til neste år....

ellers hvordan var treffet?

Legg innLagt inn:16 okt 2006 14:30
av Magne
Sleeper: Jeg syntes også det var mye rart med resultatene denne dagen. Og 135hk på hjula er jo bare helt HELT feil... En kamerat sin Audi skal ha 165hk originalt tror jeg, bare 0.1 høyere trykk. Han bremsa 212hk og 350nm. Men jeg spurte og han bremsa i 4 gir. Det gjorde han ikke på min bil, der var det 5 gir. Noe jeg stussa litt på men sa ikkeno fordi jeg har egentlig ikke peiling på bremsing av biler.

Uansett var det morro på treffet. Selv om jeg ikke var der så lenge fikk jeg sett et par gromme KRB og Audisentrum biler som går no fælt!

Legg innLagt inn:16 okt 2006 15:22
av sleeper
Magne skrev:Sleeper: Jeg syntes også det var mye rart med resultatene denne dagen. Og 135hk på hjula er jo bare helt HELT feil... En kamerat sin Audi skal ha 165hk originalt tror jeg, bare 0.1 høyere trykk. Han bremsa 212hk og 350nm. Men jeg spurte og han bremsa i 4 gir. Det gjorde han ikke på min bil, der var det 5 gir. Noe jeg stussa litt på men sa ikkeno fordi jeg har egentlig ikke peiling på bremsing av biler.

Uansett var det morro på treffet. Selv om jeg ikke var der så lenge fikk jeg sett et par gromme KRB og Audisentrum biler som går no fælt!

var mange andre som også fikk bremset bilen og ikke skjønnte no serlig av talla som kom frem der.. trur nok du må bremse den igjen hvis du skal ha tall og stole på.. :wink:

( var meg som vr borte og spurte om hva du lada for noe... :wink: )

Legg innLagt inn:16 okt 2006 17:46
av 2fastgt4
siden dere snakker om "gamle bilen" så for vel jeg også kommentere dette.
Det greieste hadde vel vært å bare bekrefte alt som tidligere er nevnt her.
Men det er ikke noe gøy selv om det er riktige fakta om bil og rulle.

Det jeg ble mest overasket over er beregnet efekt på hjul.
I forhold til normalt driverkstap så vil 135hk på 285motorhester tilsvare at du bremser svakt når du triller.Eller at du ikke trenger å bruke brekket ved parkering i nedoverbakke :o :)

når det gjelder fakta om motorhester på bilen så holdt den følge med en 360 modena med 400hk og den veier 100 kg mindre.
Kanskje en dårlig sammenligning men jeg tror ikke celicaen ville holdt følge med de 280hk :)
og dette var etter de justeringene i bensinprogrammet.

etter det jeg har kjønt så er det mest dreiemomentet man mister ved mye bensin,selfølgelig også noen hester vil gå tapt :)

jeg tipper han vil klare rundt 320-340hk og rundt 480++newton hvis jeg drar tilbake noen verdier fra 3000-5500rpm.
men bare ved ladetrykk høyere enn 0 bar :D

men har kjønt det slik på magne at han vil heller safe akkurat som meg.

såååå alt ialt så tipper jeg at hvis han måler bilen på FMS så vil den fortsatt vise over 300hk slik den er i dag.

når det gjelder arangøren her så skal han ha all skryt for å ha gitt oss denne muligheten å treffe andre likesinnede på en helgedag når han mest sannsyneligvis har tusen andre ting å gjøre på en slik dag :D
takk til deg :D

Legg innLagt inn:16 okt 2006 18:15
av sleeper
2fastgt4 skrev:siden dere snakker om "gamle bilen" så for vel jeg også kommentere dette.
Det greieste hadde vel vært å bare bekrefte alt som tidligere er nevnt her.
Men det er ikke noe gøy selv om det er riktige fakta om bil og rulle.

Det jeg ble mest overasket over er beregnet efekt på hjul.
I forhold til normalt driverkstap så vil 135hk på 285motorhester tilsvare at du bremser svakt når du triller.Eller at du ikke trenger å bruke brekket ved parkering i nedoverbakke :o :)

når det gjelder fakta om motorhester på bilen så holdt den følge med en 360 modena med 400hk og den veier 100 kg mindre.
Kanskje en dårlig sammenligning men jeg tror ikke celicaen ville holdt følge med de 280hk :)
og dette var etter de justeringene i bensinprogrammet.

etter det jeg har kjønt så er det mest dreiemomentet man mister ved mye bensin,selfølgelig også noen hester vil gå tapt :)

jeg tipper han vil klare rundt 320-340hk og rundt 480++newton hvis jeg drar tilbake noen verdier fra 3000-5500rpm.
men bare ved ladetrykk høyere enn 0 bar :D

men har kjønt det slik på magne at han vil heller safe akkurat som meg.

såååå alt ialt så tipper jeg at hvis han måler bilen på FMS så vil den fortsatt vise over 300hk slik den er i dag.

når det gjelder arangøren her så skal han ha all skryt for å ha gitt oss denne muligheten å treffe andre likesinnede på en helgedag når han mest sannsyneligvis har tusen andre ting å gjøre på en slik dag :D
takk til deg :D
var du der?

Legg innLagt inn:16 okt 2006 19:53
av Magne
Sleeper: Det var deg det ja! hehe.

En annen ting. Hvordan kan man egentlig være sikker på effekten i motoren sin når alle snakker om at det er store forkjeller på Bremse benkene rundt om i landet? Skal man da finne det stedet i landet som viser strenge tall eller skal man ta en middelverdi på mange steder? :)

2fastgt4 - Bilen går bra enda, like bra som når jeg kjøpte den av deg. Stor fornøyd enda! :D MEN jeg greide ikke ta Christian i drag på Dagali! :evil:

Legg innLagt inn:16 okt 2006 22:13
av Christian
Rulla til Autoconsult i Skottselv skal være rimelig streng. Var der selv for 4 (?) år siden og endte opp med 289hk/270Nm på en ct20b med 1,2kg ladetrykk og unichip. Hadde også kaldluftsinntak og komplett 3" eksos.
Stussa litt på fyren der han subba rundt i kjeledressen sin og justerte litt her&der, men har i ettertid ført mye positivt om ham. Antagelig var han mutt fordi han ikke orket å høre på "verdensmesteren" som sto å gnåla i ting han ikke hadde peiling på :lol:

Det var selfølgelig en nedtur å ikke komme over de magiske 300, men det var veldig få som kom forbi meg etterpå :twisted:
Var innom KRB senere den dagen, og han mente at de tallene var meget bra, med tanke på rulla.
Magne skrev: 2fastgt4 - Bilen går bra enda, like bra som når jeg kjøpte den av deg. Stor fornøyd enda! :D MEN jeg greide ikke ta Christian i drag på Dagali! :evil:
Drivverks-tapet er tungt :wink:
Det som er enda kulere er at begge bakdemperene mine er defekte, har hørt "pustelyder" baki der siden ACR turen i vår. Sannsynligvis røk de på isen i vinter. Slik går det når man ikke bruker bilen ofte :lol: Merker ikke at ting ikke er som de skal...
Klar for slalom neste år også jeg :)

Legg innLagt inn:17 okt 2006 16:16
av 2fastgt4
:D nei,jeg var ikke der :) men positivt med slike treff uansett resultat på rulla :D

og magne,jeg tror christian sin bil er en del lettere enn din og det er jo en toyota :D :shock:

Legg innLagt inn:27 okt 2006 02:28
av 95TT
Eller så kan du bremse hos fettern min i Tvedestrand som har både rullende landevei og motorbenk, og han har peiling så du får fram den effekten det virkelig er og ikke noe jibberish. mange som har kommet og fått bremsa for lite hester hos noen og for mye hester hos andre. trengs det litt mapping så ordnes det også, og det beste av alt er at han er billig i tilegg til jævli flink. Larsen bil as i tvedestrand. driver mye med rally motorer og kjører rally selv. og for dem som har cosworth så har han hatt super mange av disse bilene og kan dem ut og inn. skal bremse supran min der snart. finns vel ikke så mange med cosworth her men. hehe motor er motor, og motor kan han.

Gjør som Ford, Kjøp volvo.. hehe.

Legg innLagt inn:21 nov 2006 22:52
av øf
har faktisk hatt audien min på rulla både hos autoconsult(dengang for mapping) og hos botne bil.kan si at jeg fikk stort sett likt resultat :wink:
og ikke vær så opptatt av HVOR mange hk,det viktigste er jo kurven :)
mange biler med "bare" 400hk som lett kjører forbi "600hk"-biler :)