TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Legg ut bilder av din supra her

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#207084  av tommis

supratt skrev:Takk for det tommis :D

Jeg skal bygge opp en "ny" mk2 nå i vinter, og den som er avbildet blir faktisk delebil :shock:
Jaha? Den ser jo fin ut i karosseriet da, skal du bruke det eller?
Synes runde hjulbuer ser så mye bedre ut enn de litt 4-kantige som de fleste MKII har. Er den levert orginalt med det eller?

#207108  av supratt

Ja, jeg skal bruke noe av karosseriet på SS1 (safranSupra1) på SS2 og det er faktisk en forklaring på det med hjulbuer som du nevner.

-82 Modellen hadde ikke skjermbredere originalt, men det kom vel i -85 mener jeg. Og jeg har slike skjermbredere liggende og de har jeg tenkt å montere på SS2, men jeg skal prøve å få dem mest mulig integrert i karosseriet. Jeg synes selv at de skjermbrederene passer godt på bilen nettopp fordi de er litt kantete på samme måte som bilen har veldig markerte linjer. Men, da må jo selvsagt 19" bygge ordentlig ut i hjulbuene :wink:

#208859  av kenobi_

Hvordan gikk det på Norsk-eksamen da soltec?

#209155  av soltec

kenobi_ skrev:Hvordan gikk det på Norsk-eksamen da soltec?
He, jo... håper no det gjekk bra, har ikke fått svar enda, tar vel 14 dager.

#209295  av sx-4-ever

Her :D :
Vedlegg
DSC00373.JPG
DSC00373.JPG (205.07 kiB) Vist 243 ganger
DSC00376.JPG
DSC00376.JPG (197.01 kiB) Vist 229 ganger
DSC00378.JPG
DSC00378.JPG (170.12 kiB) Vist 232 ganger
Sende bilde.JPG
Sende bilde.JPG (191.04 kiB) Vist 237 ganger

#209297  av tommis

Hva skjedde med den hvite du hadde. Har sett den røde der stått til slags ei stund nå. Er det den du selger eller??

#209421  av sx-4-ever

Nei, den røde der kjøpte jeg på fredag nå :) Den hvite ble solgt på tirsdag forige uke. Angra så FÆÆÆÆLT på at jeg solgte den, så på onsdag var det rett på nettet og se etter ny !

Så fant jeg da denne :) Den er automat, men fy så det går :D
Kjørte fra fredrikstad og hjem på lørdag. Var en tur innom sverige og sånt ;) hehe! :)

Supra ER og FORBLIR en drømmebil. fatter ikke at jeg solgte :P Men det var sån at han bare ringte da jeg egentligt ikke skulle selge, men har ville se den. Så kom han og sa han ville ha den. Så hadde jeg 1 time og ta ut det jeg skulle ha selv :) hehe. Var en kjenning som kjøpte den da.

#209444  av tommis

I Sverige med prøveskilt er vel litt på kanten? (av loven)

Blir det skilter på den der da?

Fin MKIV forresten 8) Spec's?

#209446  av TurboKnut

tommis skrev:I Sverige med prøveskilt er vel litt på kanten? (av loven)
Hvorfor skulle det være på kanten.... :?

#209475  av tommis

Er det lov da?

#209478  av TOYPARTS

tommis skrev:Er det lov da?
jepp sverige og danmark

#209479  av sx-4-ever

Han jeg kjøpte bilen av sa det var lov og kjøre med prøveskilter i Norge, Sverige og Danmark, så jeg tok en kjapp tur før jeg tok hjem til Stavanger.

Om det blir skilter kommer ann på om de snart begynner og godta TUV papirer igjen. Naboen jobber hos BT og er med i en "spesiell" gruppe som mottar alle TUV dokumentasjoner på japanske biler for gjennomgang.
Han sa at det ikke nytta og komme med TUV papirer nå. Kunne komme tilbake til han etter nyttår og høre om de har fått noe oppklaring hos TUV i Tyskland, da de har funne ut at dette ikke er "helt reint" det de driver med der nede.

Specs på bilen er ikke mye :)

Er en 1995 modell, gått 84700km nå. Er automat, og har faktiskt vurdert og beholde automaten om jeg får skilter fordi det var veldigt behageligt når den drog så bra.
Den har Veilside catback, hks soppfilter og senkefjærer. Og det er "populære" Earth kittet som skal gi 20 ekstra hk etter ebay :? ... Ellers original.
Etter som det ser ut på skruer o.l i motor rom så ser det ikke ut til at noen har skrudd i den noen gang!

#211227  av <Supramannen>

Her en noen bilder av min MKIII som for tiden står og venter på hjertetransplantasjon. Nytt og forbedret sådan;) er forhåpentligvis ferdig til Gatebil Våler i Mai.
Vedlegg
Smokin Supra.jpg
Smokin Supra.jpg (37.36 kiB) Vist 1482 ganger
DSC00276.JPG
DSC00276.JPG (145.26 kiB) Vist 229 ganger

#211254  av SupraN/A

Min 96 NA som er litt modifisert.
Bilde
Bilde
Bilde :wink:

#211256  av Stiansen

SupraN/A skrev:Min 96 NA som er litt modifisert.
Litt :lol: