TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EX Sharifs Koenigsegg CCX krasjet *bilder*

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#204242  av KK-ma70

The Stig fra Top Gear dro jo også av banen m samme type bil(uten vinge riktignok)
Clarkson mente dette er kul bil bare på grunn av at den var så farlig å kjøre :D
Kul bil uansett spør du meg :D

#204290  av |plumbo

Helmer skrev:
EvolutionTurbo skrev:
grimfer skrev:Et Koenigsegg rearcut er omtrent hele bilen, det. Er det ikke? :)

Forresten; hvorfor insisterer pressen på at Koenigsegg er verdens raskeste sportsbil? Det er den jo ikke!
Hvem er verdens raskeste serieproduserte bil da?
aner ikke jeg..
Bugatti Veyron er den raskeste, men det finnes vel ingen offisiell måling enda.

Koenigsegg hadde et par biler på autofil messa det sto en del rekorder på den oransje som sto i den store utstilings hallen men hva slaks rekorder det var husker jeg ikke ...

#204310  av Helmer

|plumbo skrev:
Helmer skrev:
EvolutionTurbo skrev: Hvem er verdens raskeste serieproduserte bil da?
aner ikke jeg..
Bugatti Veyron er den raskeste, men det finnes vel ingen offisiell måling enda.

Koenigsegg hadde et par biler på autofil messa det sto en del rekorder på den oransje som sto i den store utstilings hallen men hva slaks rekorder det var husker jeg ikke ...
Ett par?? Så bare den røde jeg men...

Rekorden var på 388 km/t på nardo banen

#204311  av |plumbo

sto en inne på selve autofil hallen ( lå på venstre side for hovedinngangen) den var svart eller grå

#204355  av grimfer

Bugatti Veyron har nådd 402 km/t med minst fire forskjellige motorjournalister bak rattet. Dette var et stunt fra Bugatti for å vise hvor lett det var å kjøre bilen.

Bilen ble kjørt på en høyhastighetsbane med kraftig doserte svinger. Husker ikke hvilken.

#204511  av chris

Det stod i hvert fall 2 Koenigsegger på messa :)
Vedlegg
DSCN2533.JPG
DSCN2533.JPG (265.79 kiB) Vist 489 ganger
DSCN2511.JPG
DSCN2511.JPG (187.21 kiB) Vist 493 ganger

#204528  av kennethx

Å krasje CCX'er er jo gammalt nytt, det gjorde jo selveste "The Stig" på TopGear i god stil. Bilen er bare for lett på ræven. Men skikkelig vinge bakpå funket den mye bedre, og de satt all time best lap på top gear banen. Hadde ofret litt toppfart mot litt downforce jeg gitt :roll: