TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bruker du MR2 som vinterbil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#206073  av maxgets

Kjørte min gti i vinter uten noen problemer.. sladdet og lekte meg som bare det... satt fast ett par ganger.. men det var fordi jeg kjørte med vinterdekk uten mønster nesten... og at den var relativt lav under på vinterdekk så jeg lå nedpå snøen..

Hadde bare problemer med at den var litt lett foran i brems.. lite understyring..(Kanskje grunnet tung høyrefot? =) )

En ting man bør være obs på er at kontraene fort kan bli litt hardere enn en vanlig rwd med motor foran..

#206326  av WaxFraq

skulle vel helst parkert mr2'n i garasjen, men jeg har verken garasje eller pengbok til en bil til..
har nå skodd bilen med nye hakka5..virker som at det sitter bra..hvis man i tillegg passer på høyrefoten litt så går det greit..!

tror nok jeg kommer til å fylle panstret med sand..ikke så dum idè det..

#206331  av sindrejl

WaxFraq skrev:skulle vel helst parkert mr2'n i garasjen, men jeg har verken garasje eller pengbok til en bil til..
har nå skodd bilen med nye hakka5..virker som at det sitter bra..hvis man i tillegg passer på høyrefoten litt så går det greit..!

fyll gjerne sand fremmi og tenk litt ekstra på hvordan du kjører. Feks kom aldri FORT inn i en sving, kjør mye saktere enn andre, men gi sakte på (eller gi flatt jern) gjennom svingen. Får tatt svingene på glatta veldig raskt på denne måten samt sladdet litt ;)

#206335  av Mr2Even

sindrejl skrev:
WaxFraq skrev:skulle vel helst parkert mr2'n i garasjen, men jeg har verken garasje eller pengbok til en bil til..

fyll gjerne sand fremmi og tenk litt ekstra på hvordan du kjører. Feks kom aldri FORT inn i en sving, kjør mye saktere enn andre, men gi sakte på (eller gi flatt jern) gjennom svingen. Får tatt svingene på glatta veldig raskt på denne måten samt sladdet litt ;)
Ja hatt noen halsbrekkende situasjoner ved å ikke være forsiktig nok med det der ja..

#206346  av sindrejl

Mr2Even skrev:
sindrejl skrev:

Ja hatt noen halsbrekkende situasjoner ved å ikke være forsiktig nok med det der ja..
godt man lærer ved denne fine prøv og feil metoden iallefall ;)

#206568  av WaxFraq

men..morro er det uansett! 8)

#206608  av ArildM

Tror kanskje jeg drar temaet litt off topic nå, men det får så være...

For de av dere som har sett "Drift Bibeln" av the "Drift King" sjøl, såå siern vel no sånt som at mange påstår at Mr2 ikke kan driftes med, men at dette er helt feil, det bare krever en annen kjørestil ;) Det samme gjelder vel Mr2 på vinterføre.

"Best Motoring - The Drift Bible"
Anbefalt film(finnes på nett...), "howto drift" for Mr2 Mk2 midt i filmen om jeg ikke husker feil :)
http://www.drifting.com/Drift_Bible.php

Syns Mr2 er en morro bil på vinterføre, men det krever som sagt en litt annen kjørestil kontra en vanlig bil :)

#206614  av Larsen

ArildM skrev:Tror kanskje jeg drar temaet litt off topic nå, men det får så være...

For de av dere som har sett "Drift Bibeln" av the "Drift King" sjøl, såå siern vel no sånt som at mange påstår at Mr2 ikke kan driftes med, men at dette er helt feil, det bare krever en annen kjørestil ;) Det samme gjelder vel Mr2 på vinterføre.

"Best Motoring - The Drift Bible"
Anbefalt film(finnes på nett...), "howto drift" for Mr2 Mk2 midt i filmen om jeg ikke husker feil :)
http://www.drifting.com/Drift_Bible.php

Syns Mr2 er en morro bil på vinterføre, men det krever som sagt en litt annen kjørestil kontra en vanlig bil :)
mk1'en er litt forskjellig fra hvorfan mk2en oppfører seg. Jeg hadde mye morro med mk1en min forige vinter...