Side 3 av 27

Legg innLagt inn:26 nov 2003 22:36
av sindrejl
ble tomt i grom-rommet ja :D

Legg innLagt inn:26 nov 2003 23:18
av MR2turbo
må jo bare bli artig det her da :D :D
hvordan turbo er det(størrelse) ?

Legg innLagt inn:26 nov 2003 23:29
av Christian
Det er er turbonetics 60-1, dobbelt kulelagret :)

Delte motor, girkasse og bærebru fra hverandre i dag, litt småplukk og sjekk så er alt klart til å hentes.
Kikka også litt mer på dataspruten og det som er av ledninger på innsug osv, kan bli interessant det gitt :wink:
Gadd ikke ta noen bilder i dag, så det kommer noen i mårra.

Legg innLagt inn:30 nov 2003 16:05
av jumbo
Christian, din svinepels!

Lurer bare på når i pokker jeg får tid og råd til å putte inn noe mer lekent selv, jeg... Har blitt lite bil det siste halvåret, men håper og tror det hjelper litt fremover...

Får se om jeg ikke kan få plaget deg litt med en motorutskiftning i.la vårhalvåret :)

Legg innLagt inn:30 nov 2003 17:19
av Christian
jumbo skrev:...Får se om jeg ikke kan få plaget deg litt med en motorutskiftning i.la vårhalvåret :)...
Burde ikke være umulig det kanskje :wink:

Har sandblåst og lakka toppdekselet, satte det på i sted.
Kikka også litt på hvordan jeg skal feste den nye fuelrail'en...lurer litt der...
Har ikke gjort noe særlig de siste dagene, siden min bedre halvdel er på besøk, men til ukablir det full fart igjen :wink:

Legg innLagt inn:02 des 2003 20:23
av Erlend
Wow, det ble rimelig nice da :) Fint med polering også...motoren ser så mye mer forseggjort med en gang :)

Legg innLagt inn:02 des 2003 23:16
av Christian
Det hjalp med litt lakk ja, er jo stort sett bare toppen som synes likevel :)

Satte sammen motor/kasse og akslinger i går, har også finni ut hvordan jeg skal lage festene til den nye fuelrail'en.

Har hatt fri kveld nå, sitti på mr2faq og prøvd å finne ut om jeg trenger t-vis'en eller ikke. Tror jeg har bestemt meg for å beholde denne nå, siden det vil gå på bekostning av Nm på lavt turtall om jeg fjerner den. (Selv om den stjeler effekt ved høyt turtall.)
Må prøve å holde den nogenlunde gatevenlig... :)

Legg innLagt inn:02 des 2003 23:51
av CelicaTurbo
har fulgt med på de diskusjoner som har vært angående tvis jeg også, ser ut til at det mest fornuftige er å beholde den med mindre du skal drive ren dragracing med MYE hester fra motoren.. for banekjøring f.eks. er det viktigere med en bred momentkurve enn en skarp toppeffekt og da ville nå jeg beholdt tvis ihvertfall. Det eneste er at noen som har eksperimentert har funnet at på godt trimmede biler er det fordelaktig å åpne de fire siste "runnerne" litt tidligere i turtallet enn det som er standard.. høres sannsynlig ut med tanke på at om du kjører høyere trykk på lavere turtall vil det også være mer luft som må gjennom dem rørene på et tidligere tidspunkt i turtallet..

Legg innLagt inn:03 des 2003 10:53
av Christian
Nettopp, så en rpm styring på denne vil nok være fordelaktig...Bør jo være kurrant å få til det :)

Legg innLagt inn:03 des 2003 14:53
av CelicaTurbo
bør vel være kurrant, mener det eksisterer noen rpm-trigger bokser ment for slike formål..?

Legg innLagt inn:03 des 2003 17:20
av Christian
Det finnes noen kalt "window switch", de er rpm aktiverte. Mener også at Tec II har mulighet for dette, men har ikke fått kikka i manualen ennå :roll:
Finner nok på noe :)

Fant ut hvordan jeg skal feste fuel rail'en i går, så jeg skal begynne på det etterpå. :)

Legg innLagt inn:03 des 2003 23:29
av Christian
Da er den på plass, tok noen bilder av hvordan det blir :)
Har plukka det av igjen nå for lakkering...

Legg innLagt inn:03 des 2003 23:35
av Christian
Også litt forskjellig... :wink:

Legg innLagt inn:03 des 2003 23:51
av hobnob
hvor mange hester regner du med å havne på?

Legg innLagt inn:04 des 2003 00:01
av Christian
Ikke så godt å si, men den skal være bygget for å hente ut tett oppunder 500hk, spørs bare om teori og praksis stemmer :roll:
Den bør vippe greit over 400, men vil ikke si noe sikkert, siden jeg har noen dårlige erfaringer ang. dynotestinger...