TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av kompressor ++is 200 (med bilder)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#253817  av celicat23

Pen bil. Likte valget av lys (både forann og bak). Ser sintere ut med en gang :)

#254581  av csstian

Da var spilleren og nye 6x9" montert.Å lyden var jo ikke til å kjenne igjen.Meget førnøyd!!
Vedlegg
Lexus 001.jpg
Lexus 001.jpg (70.65 kiB) Vist 1024 ganger

#254582  av csstian

..
Vedlegg
Lexus 003.jpg
Lexus 003.jpg (68.88 kiB) Vist 1007 ganger

#254584  av csstian

Å litt mere greier som kom i posten i dag
Vedlegg
Lexus 006.jpg
Lexus 006.jpg (97.54 kiB) Vist 1012 ganger
Lexus 005.jpg
Lexus 005.jpg (73.6 kiB) Vist 1009 ganger
Lexus 004.jpg
Lexus 004.jpg (67.34 kiB) Vist 1004 ganger

#254761  av csstian

Da va det en pakke i posten i dag å :D
Vedlegg
Lexus.jpg
Lexus.jpg (74.13 kiB) Vist 1005 ganger

#254762  av CelicaTurbo

Ser ut som at du har nok å ta i fremmover :) Spennende det her, men du må jo få bilen på ruller en gang i fremtiden også så vi får se noen tall og grafer på hvordan den motoren yter med slike modifikasjoner ;)

#254784  av csstian

CelicaTurbo skrev:Ser ut som at du har nok å ta i fremmover :) Spennende det her, men du må jo få bilen på ruller en gang i fremtiden også så vi får se noen tall og grafer på hvordan den motoren yter med slike modifikasjoner ;)
Ja står å klør mæ litt i hode ang ultimaten. Planen var at bjørnstad bil skulle montere å mappe den.Men siden bilen ikke går me di nye dysene så må jeg få den kjørbar.Ja ska på rulle i okt tenkte jeg.Så bli spennende å se hvor mye den yter.Men skal ikke kjøre med mere enn 0.5 i trykk.

#254790  av CelicaTurbo

Er det mye større dyser da? Du kan jo eventuellt redusere bensintrykket så lenge for å se om det går greiere da, men for lavt bensintrykk gir dårlig atomisering av bensin fra dysene så det er mulig det ikke hjelper i det hele tatt.. Kanskje Bjørnstad også bør montere dysene, eller, monter emanageren selv :D

#254795  av csstian

dysene er dobbelt så store som orginalt.550cc. Jeg må se litt på det.Måtte lodde nye stikk til dysene,så hadde ikke så lyst å bytte tilbake.Skal se om jeg får til å koble den opp selv.Men om noen har gjort dette før så betaler jeg godt før et koblingsskjema som jeg skjønner :lol:

#254822  av Zepticon

Driver å lukter på IS200 som neste bil, og lurte derfor på hvordan det er med den kompressoren. Har hørt flere plasser at den er TUV godkjennt?
Og hvor mye må man ut med en slik? (ser bort fra å kjøpe den i norge da jeg leste en plass at dette kom på ca 70 laken)

Ellers så er vel ting som Angeleyes og aftermarked baklykter lette å oppdrive?

Og har du noe ellers å si om bilen, pluss og minus ved den?

#254839  av csstian

Zepticon skrev:Driver å lukter på IS200 som neste bil, og lurte derfor på hvordan det er med den kompressoren. Har hørt flere plasser at den er TUV godkjennt?
Og hvor mye må man ut med en slik? (ser bort fra å kjøpe den i norge da jeg leste en plass at dette kom på ca 70 laken)

Ellers så er vel ting som Angeleyes og aftermarked baklykter lette å oppdrive?

Og har du noe ellers å si om bilen, pluss og minus ved den?
Den er tuv godkjent ja.Du får sikkert den til 30-40k hvis du henter den utenlands.
Du finner en del ting på ebay om du søker der på is200 eller 300.Ellers er jeg meget førnøyd med bilen.Men det er alt for lite motor orginalt,etter min smak.Det er jo ganske grei lyd i bilen orginalt,hvis man ikke er så veldi lydfreak.Men blei meget førnøyd når jeg byttet ut spilleren og nye 6x9". Ellers så har jeg ikke så mye å utsette på bilen

#255280  av csstian

Da var svinghjul og clutch montert.Har ikke fått prøvekjørt noe særlig,men merker at gassresponsen er bra mye kjappere :D

#255281  av csstian

Har montert i di orginale dysene igjen,å sender bilen til Bjørnstad i slutten av sep for montering av emanager og mapping.Kom fram til at det var kanskje like greit å overlate det til noen som kan det

#255770  av <RuPerT>

Blir meget bra detta stian :D

#257489  av csstian

Da har det vært litt flikking på bremsene.
Vedlegg
Lexus 001.jpg
Lexus 001.jpg (75.91 kiB) Vist 1005 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8