Legg innLagt inn:21 jan 2007 21:21
Morten skrev:Ja du kan bruke bøttene fra 1zzfe (mr2 mkIII) i din 3sg(t)e (2gen/3gen). Du må først måle hvilke tykkelser du trenger og så bestille. Total pris for 16stk mener jeg ligger i overkant av 1500,- fra Toyota.Kult
Er enig i det meste Christian skrev, men litt uenig i en ting. Nemlig at større ventiler er lurt. Det er jeg av bestemt mening at det vil være penger ut vinduet på alt av NA trim opp til nivået det en går for siste bit. To grunner. Det ene er kostnad. Det andre, og viktigste, er hva en får igjen for denne kostnaden. Totalpakken med toppen vil flowe mer, men hva vil dette ugjøre i praksis? Min teori vil være at du vil tape effekt på bunn og mellomdrag, mot at toppen vil holde følge enda høyere på turtallsskalaen (forutsatt at alt annet og er optimalisert for samme turtallet). Hvis toppen med orginale ventiler/ventilstørrelse holder følge til effekten ved 8-9000 et sted (antagelse, og forutsetter kammer som er for dette turtallet osv.), så vil jeg tippe du ikke vil begynne å få ekstra effekt før kanskje 7000+ med ventilene, og hvor ofte er en på det turtallet sammenligna med lavere? Jeg er for all del ingen ekspert på dette, så mulig jeg bommer stygt da.
Skumleste og litt i tråden det var linket til. Reagerte litt på at det ble sagt at utvekslingen er forskjellig på tidlige og seine girkasser, dette stemmer ikke. Synchroer osv er forskjellig, men ikke utvekslingen.


Ja det høres fornuftig ut at jeg ikke får utnyttet større ventiler, så da er ikke det nødvendig.
Hvilke kammer er å anbefale, hvilke kammer skal jeg velge når det er bedre drag/akselrasjon jeg er ute etter? Og visst jeg skal bestille fra japan(HKS) Hvordan gjør jeg det? Bare skriver til de på Engelsk?
Visst jeg trimmer til 180/190hk er vel en oppgradert manifold å anbefale også.. Men det er vel ganske dyrt ?