TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #223848  av Zupra
 
stroems skrev:skal si deg en ting!! Biltilsynet har ikke tilbakevirkene kraft!så biler med skilt på kan de ikke ta tilbake!!!!!!!!!

Det står i lovene!

De klipper jo skilt hverdag nesten??

 #223869  av arctic_celi
 
Zupra skrev:
stroems skrev:skal si deg en ting!! Biltilsynet har ikke tilbakevirkene kraft!så biler med skilt på kan de ikke ta tilbake!!!!!!!!!

Det står i lovene!

De klipper jo skilt hverdag nesten??
For å være litt realistisk her så kan de vel juridisk sett tilbakekalle skiltene.
Men hvis det skjer så vil/skal jo bileierene ha tilbake den engangsavgiften som de har betalt.
Alt annet har jo vært svindel.

Så i denne sammenheng så blir det nok ikke noen endring med skilter gitt.
Tatt seg ut om staten hadde tilbakebetalt store summer penger!!
HAHAHAHA HAHA! Du og du... hadde virkelig tatt seg ut... ;)
Disse bilene som vi snakker om er ikke billig i reg heller :)

Så de som har skilt er nok trygge og hvis ikke så får dere jo tilbake engangsavgiften. (men som sagt.. lite sannsynlig gitt :))

 #223907  av Stiansen
 
arctic_celi skrev:
Zupra skrev:
stroems skrev:skal si deg en ting!! Biltilsynet har ikke tilbakevirkene kraft!så biler med skilt på kan de ikke ta tilbake!!!!!!!!!

Det står i lovene!

De klipper jo skilt hverdag nesten??
For å være litt realistisk her så kan de vel juridisk sett tilbakekalle skiltene.
Men hvis det skjer så vil/skal jo bileierene ha tilbake den engangsavgiften som de har betalt.
Alt annet har jo vært svindel.

Så i denne sammenheng så blir det nok ikke noen endring med skilter gitt.
Tatt seg ut om staten hadde tilbakebetalt store summer penger!!
HAHAHAHA HAHA! Du og du... hadde virkelig tatt seg ut... ;)
Disse bilene som vi snakker om er ikke billig i reg heller :)

Så de som har skilt er nok trygge og hvis ikke så får dere jo tilbake engangsavgiften. (men som sagt.. lite sannsynlig gitt :))
Tror nok de fleste heller vil beholde skiltene enn å få tilbake engangsavgifta alikevel, selv om det er lite sannsynlig :wink:

 #223915  av Kilgallon
 
Stiansen skrev:
arctic_celi skrev:
Zupra skrev:
De klipper jo skilt hverdag nesten??
For å være litt realistisk her så kan de vel juridisk sett tilbakekalle skiltene.
Men hvis det skjer så vil/skal jo bileierene ha tilbake den engangsavgiften som de har betalt.
Alt annet har jo vært svindel.

Så i denne sammenheng så blir det nok ikke noen endring med skilter gitt.
Tatt seg ut om staten hadde tilbakebetalt store summer penger!!
HAHAHAHA HAHA! Du og du... hadde virkelig tatt seg ut... ;)
Disse bilene som vi snakker om er ikke billig i reg heller :)

Så de som har skilt er nok trygge og hvis ikke så får dere jo tilbake engangsavgiften. (men som sagt.. lite sannsynlig gitt :))
Tror nok de fleste heller vil beholde skiltene enn å få tilbake engangsavgifta alikevel, selv om det er lite sannsynlig :wink:
Folk måtte jo vært dumme om de leverte tilbake skiltene frivillig.

 #223932  av celica4ever
 
kanskje litt off topic, men var innom japanauto.no og der så jeg dette:

Oppdatert 20.02.07 Sender mail til den Japanske ambassaden idag om diskrimering av import fra Japan. Venter fortsatt på svar fra statens vegvesen.

Hadde kanskje ikke vært dumt om vi og mange andre hadde sendt klage til japanske ambassaden fks? verdt og prøve?

 #223950  av Kilgallon
 
celica4ever skrev:kanskje litt off topic, men var innom japanauto.no og der så jeg dette:

Oppdatert 20.02.07 Sender mail til den Japanske ambassaden idag om diskrimering av import fra Japan. Venter fortsatt på svar fra statens vegvesen.

Hadde kanskje ikke vært dumt om vi og mange andre hadde sendt klage til japanske ambassaden fks? verdt og prøve?
Men hva skal vi skrive å klage på?

 #223961  av TOYPARTS
 
tror neppe det kommer til å hjelpe på noen måte, men men verdt å prøve seff, biltilsynet kan oppheve en godkjenning på en bil, ring å sankk med de, så får du vite hvilken paragraf de bruker, jeg er ikke norges lover. vet de gjorde det med en bil her i bergen, og det burde strengt tatt ikke være noe problem å gjøre det med en bil som strengt tatt er svindlet skilter på.

 #224016  av arctic_celi
 
TOYPARTS skrev:tror neppe det kommer til å hjelpe på noen måte, men men verdt å prøve seff, biltilsynet kan oppheve en godkjenning på en bil, ring å sankk med de, så får du vite hvilken paragraf de bruker, jeg er ikke norges lover. vet de gjorde det med en bil her i bergen, og det burde strengt tatt ikke være noe problem å gjøre det med en bil som strengt tatt er svindlet skilter på.
Nå synes jeg at vi ikke skal skremme folk mer en nødvendig her :wink:

Ja, de kan gjøre det og de har gjordt det.
Men hvis de skal ta en japanbil så må det ta alle!
Dermed så er det plutselig mange mange millioner som må tilbakebetales.
Slike summmer kan nok ikke biltilsynet betale ut uten godkjenning fra øvre instans. Det blir sikkert finansdep. i regjeringen.
Så tror virkelig folk at den rødgrønne regjeringen kommer til å tilbakebetale mange mange millioner skattekroner bare fordi det hadde skjedd en "papirfeil"???
Ikke herfra til himmelen.
Tra ut skattekroner fra de er som å tigge penger av pigvinene i Antartisk.

Det de kan gjøre er å gå løs på andre ting.
Som fks utslipp osv. Men dette må gjelde samtlige biler.
Ikke bare japan import.

 #224023  av TOYPARTS
 
arctic_celi skrev:
TOYPARTS skrev:tror neppe det kommer til å hjelpe på noen måte, men men verdt å prøve seff, biltilsynet kan oppheve en godkjenning på en bil, ring å sankk med de, så får du vite hvilken paragraf de bruker, jeg er ikke norges lover. vet de gjorde det med en bil her i bergen, og det burde strengt tatt ikke være noe problem å gjøre det med en bil som strengt tatt er svindlet skilter på.
Nå synes jeg at vi ikke skal skremme folk mer en nødvendig her :wink:

Ja, de kan gjøre det og de har gjordt det.
Men hvis de skal ta en japanbil så må det ta alle!
Dermed så er det plutselig mange mange millioner som må tilbakebetales.
Slike summmer kan nok ikke biltilsynet betale ut uten godkjenning fra øvre instans. Det blir sikkert finansdep. i regjeringen.
Så tror virkelig folk at den rødgrønne regjeringen kommer til å tilbakebetale mange mange millioner skattekroner bare fordi det hadde skjedd en "papirfeil"???
Ikke herfra til himmelen.
Tra ut skattekroner fra de er som å tigge penger av pigvinene i Antartisk.

Det de kan gjøre er å gå løs på andre ting.
Som fks utslipp osv. Men dette må gjelde samtlige biler.
Ikke bare japan import.
de tar ikke andre biler en de som svindelen omhandler, og det er ikke så mange høyrerattede supraer det er sankk om. som sagt jeg håper ikke at dette skjer, men det forbauser meg ikke, i utgangspunktet ser jeg ikke problemet, med den bilen eller en usa bil, bilene er jo de samme bare at man sitter på feilo side.

 #224036  av Ã¸f
 
for å sette dette enda mer på spissen:
om en j-spec supra har byttet eiere flere ganger i norge,vil det ikke bli lett for dem å bare "ta" skiltene fra eieren.i verste fall tror jeg nok at BT måtte skaffe lik bil som kompensasjon(ergo en euro-spec).så dette kan bli VÆLDIG innviklet.
jeg/vi vurderer å få skilt på den ene j-spec supraen vår,og hvis det viser seg at det ikke lar seg gjøre pga at vedtak som ble tredd i kraft ETTER at bilen ble momset inn til norge,vil vi vurdere å gå til sak fordi bilen ble anskaffet og kjøpt FØR vedtak. dette er jeg fullstendig klar over vil ta tid og ikke minst penger,men man må aldri gi opp 8)

 #224037  av celicat23
 
Hvis du kjøper en stjålet bil så får du ikke tilbake penger når politiet tar fra deg bilen. Det blir opp til deg å kjøre sak mot han du kjøpte bilen av. På samme måte må nok alle regne med at hvis BT kommer og klipper skilter, så må eierene gå til sak mot de som har brukt falske papirer for å få tilbake sine penger for engangsavgift osv.

At staten kommer til å betale dere tilbake noen penger, eller enda mer latterlig: kommer til å skaffe en lik bil som kompensasjon, kan alle bare se langt etter.

 #224041  av Ã¸f
 
celicat23 skrev:Hvis du kjøper en stjålet bil så får du ikke tilbake penger når politiet tar fra deg bilen. Det blir opp til deg å kjøre sak mot han du kjøpte bilen av. På samme måte må nok alle regne med at hvis BT kommer og klipper skilter, så må eierene gå til sak mot de som har brukt falske papirer for å få tilbake sine penger for engangsavgift osv.

At staten kommer til å betale dere tilbake noen penger, eller enda mer latterlig: kommer til å skaffe en lik bil som kompensasjon, kan alle bare se langt etter.
melder meg herved ut av denne tråden.hehe.om jeg ønsker skilt på min supra,ser jeg ingen problem med å få det til(bare at det vil ta litt tid og penger) :wink:

 #224051  av arctic_celi
 
øf skrev:
celicat23 skrev:Hvis du kjøper en stjålet bil så får du ikke tilbake penger når politiet tar fra deg bilen. Det blir opp til deg å kjøre sak mot han du kjøpte bilen av. På samme måte må nok alle regne med at hvis BT kommer og klipper skilter, så må eierene gå til sak mot de som har brukt falske papirer for å få tilbake sine penger for engangsavgift osv.

At staten kommer til å betale dere tilbake noen penger, eller enda mer latterlig: kommer til å skaffe en lik bil som kompensasjon, kan alle bare se langt etter.
melder meg herved ut av denne tråden.hehe.om jeg ønsker skilt på min supra,ser jeg ingen problem med å få det til(bare at det vil ta litt tid og penger) :wink:
Kan bli veldig for advokat mat dette ja. Du er ikke akkurat alene.

 #224052  av Ã¸f
 
nei.holder på nå og ringe rundt,og så får vi se om det kan bli skilt :wink:
så jeg skal skrive svar i denne tråden,altså JA eller NEI(orker ikke diskusjoner om hvorfor og hvordan og hvor osv) :)

 #224073  av arctic_celi
 
øf skrev:nei.holder på nå og ringe rundt,og så får vi se om det kan bli skilt :wink:
så jeg skal skrive svar i denne tråden,altså JA eller NEI(orker ikke diskusjoner om hvorfor og hvordan og hvor osv) :)
Tror nok du vil få: NEI NEI NEI Nei nei nei...
(Deretter advokat mat = mulig JA)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16