TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljeforbruk Celica T23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#225855  av ole_hero

Bruker din olje etter du skiftet shortblock?

[quote="Dennis87"]FÃ¥ motoren byttet du :wink:

Den vil enten du vil eller ikke begynne å bruke mer og mer olje etterhvert. Jeg fikk ny shortblock på min når jeg sa den brukte olje uten noe spørsmål hvor mye:)

#225899  av Dennis87

ole_hero skrev:Bruker din olje etter du skiftet shortblock?
Nei har kjørt litt over 1000 mil nå og klarer ikke å se på peilepinnen at den har brukt noe :)

#228688  av ole_hero

No har de byttet motor i Celican`n min :P Er kjempefornøyd. Toyota er sinnsyk gode på kundeservice! Tror ikke alle bilmerker får byttet motor på garanti på en 7 år gammal bil :lol:

8) Toyota 8)

#228987  av jsun

Bare synd enkelte må mase på sitt verksted...
Min behandling på Toyota Skøyen gikk veldig enkelt og greit da jeg i sin tid rapporterte feilen, og i og med at den er så kjent, forundrer det meg at andre forhandlere prøver seg.

Min er vel den første her inne som fikk ny "Short Block" og det skal sies at den fremdeles ikke bruker én cl. Olje ... etter 40 000km på den nye Blocka.

#229132  av Dennis87

Ja enig der jsun, fatter ikke hvorfor noen skal være så gnien, vinner de som jobber der noe på det?
Jeg var i drammen med min og gikk inn og sa at den brukte olje og at jeg hadde hørt at dette var en ganske vanlig feil på disse motorene og sa hvor mye olje den brukte,
gikk maks 5 min og jeg fikk time 3 uker senere og ny shortblock 8)
som foresten fremdeles ikke bruker noe olje :)

så jeg er veldig fornøyd med servicen jeg har fått av Toyota, men er jo alltid noen som jobber innen bilservice bare for å plage andre virker det som :lol:

#230052  av Vipern

nei perkele!!!! Har ikke fått med meg den utvidete garantien..
faaaaaaaaaan..

Min er 11/1999-regga:(( og drikker olje som en gal mann

Nå blei jeg trist.. kunne jo fått skifta motor:(

#230239  av ole_hero

Garantien gjelder 7 år eller 180000km, så gå til ditt nærmeste Toyota verksted og legg frem problemet. Det løser seg nok :)