Side 3 av 15

Legg innLagt inn:01 mar 2007 19:12
av Qurtis
Fant tilslutt et ratt jeg liker med pupper og som er godt å ta i :D

Momo ratt og momo adapter. Så håper jeg at det passer. Skal montere i morgen :)

Legg innLagt inn:04 mar 2007 19:10
av Qurtis
Da er motorom kommet langt. Motor går meget pent. Er kjempespendt på å få testet den på veien

Legg innLagt inn:04 mar 2007 19:29
av Qurtis
Montering av rattet var en større utfordring enn jeg trodde. Men ble veldig fornøyd. Fløyta virker og Cruisecontrollknappene flyttet jeg like bak girspake (Glemte å ta bilde..)

Legg innLagt inn:08 mar 2007 07:34
av Qurtis
Da har bilen som den var kommet som



UKAS VERSTING I GATEBILBØRESEN,


i salg nå :wink:

Legg innLagt inn:12 mar 2007 11:02
av Qurtis
YES, BT godkjente lite EU skilt bak. Ville gjerne hatt foran også, men det er det helt slutt på. Jeg er glad for at jeg fikk bak :D Det skal vist bli slutt på det og :(

Men det blei Veldig Bra 8) 8) 8) 8) 8)


PS: Den lille sorte ramma rundt fikk jeg fra Suzuki, og er beregnet til Motorsykkelskilt. Så DVS at dette er samme størrelse 8)
(Måtte skjære av og slipe vekk litt for å få plass til ramma og...)

Oppdatering 19. mars. Da ble rumpa ferdig igår. JDM baklysene har en ekstra leder i tilkoblingen. Derfor virket ikke mer en 1 baklyspære på hvær side. Jeg måtte koble litt i lykten, så ble det bra 8) .

Legg innLagt inn:12 mar 2007 15:53
av mr2cato
førsteklasses japse dette her :D

Legg innLagt inn:12 mar 2007 21:01
av beerba
8) SÅ NICE 8)

Legg innLagt inn:15 mar 2007 18:58
av FireFox
Sinsykt bra.. kostet på et par kroner på denne? :D
Den nye fargen var tøff, og det ble skikkelig bra med de baklyktene til :)
Stå på ;)

Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:50
av Qurtis
Smoking Turbo :( :( :(

Jeg ble skikkelig deppa da røyken stod av turbo. Den lekker olje og det ryker hele tiden.

Etter å ha leitet lenge på Internett fant jeg dette:

The term "blown seal" is widely used to describe a turbo that has oil coming out of it. In reality a turbocharger seal cannot become damaged until the freeplay of the shaft has increased to the point where the blades of the turbocharger have been rubbing against the housings. Blade contact usually requires more than .035" of side to side movement of the shaft. In some cases it is even possible to rub the blades and still not damage the seals.
If the turbo is new and the shaft isn't loose and bouncing off the housings, but oil is coming out of it chances are you can correct the problem without even taking the turbo back off the car.

The seals within the turbo are not meant to hold back a bearing housing that has become full of oil. They are designed to sling the oil mist and spray within the bearing housing away from the point where the shaft comes out each end. If the bearing housing becomes full of oil it will ooze out past even brand new seal rings.

The oil should freely drain out of the bearing housing as quickly as the engine supplies it. This is why the drain tube is so much larger than the supply tube. Gravity is the only force moving the oil out of the turbocharger. Any slight restriction in the oil drain tube, even a small silicone dingle berry, can slightly impede the draining of the oil and cause oil to back up into the bearing housing.

The crankcase vents are the second largest cause of oil loss from a good condition turbocharger. The seals in the turbocharger were designed with expectation that the pressure inside the compressor and turbine housing will always be greater than the pressure in the bearing housing. If this is ever not the case then oil will come out pass the seals. A restricted crankcase vent will cause this to happen. If the amount of ring blowby exceeds the ability of the crank vents to release the pressure positive pressure will build within the crankcase. This pressure within the crankcase can exceed the pressure inside the compressor and turbine housings under some operating conditions resulting in oil being driven pass the seals by the improperly biased pressure gradient across the seal rings. In severe cases it may be necessary to introduce vacuum pumps to deal with crankcase pressure, but these would be very severe high boost applications where even low percentages of blowby produce a high volume of crankcase vent flow.


Jeg bestemte meg for å lage ny oljeretur :twisted: :twisted:

Brukte orginale oljeretur, ett stål vannrør med gjenger som jeg pusset ned til det passet akkturatt inni orginal og en alu kobling med innvendige skrugjenger fra Ebay 8)

Legg innLagt inn:19 mar 2007 22:56
av Qurtis
Da er endelig Motorom så godt som ferdig og det ser ut til at ting fungerer uten Røyk...


Har enda ikke prøvekjørt :oops:

Legg innLagt inn:20 mar 2007 08:10
av Qurtis
Shortshift.

Greide ikke la være. Tok og kappet ca 4-5 cm av den tynne stanga jeg holder med tangen. Så sveiset jeg den sammen igjen.

Det ble en helt annen og mye bedre følelse 8) 8)

Legg innLagt inn:20 mar 2007 21:44
av Qurtis
Da er fronten ferdig. Ble kanoonfornøyd. Brukte frontlist(leppe) fra 89+ model med to luftinntak. Den passet egentilig ikke men fikk presset den på 8) 8)

Legg innLagt inn:20 mar 2007 22:16
av FireFox
det ser porno ut 8) hehe, du får til det meste virker det som hehe. sikkert ikke mange som bruker stålvannrør til retur :lol:

Legg innLagt inn:20 mar 2007 23:48
av Turbotrille
Den fargen der ble skikkelig bra.. :)

Ta noen bilder i sollys en dag da..

Legg innLagt inn:21 mar 2007 00:11
av Andreazz
D e bærre lækkert :D Må begynn å få ut fingern jeg å ser jeg..